Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні поради

Теорії символічного інтеракціонізму.

Обов’язковий укрупнений навчальний елемент 3.

Теми дискусій

Теми рефератів

Тема 1. Методологія індивідуалізму в соціології.

Тема 2. Тавтологія та телеологія в причинному аналізі соціальних явищ.

Список рекомендованої літератури:

1. Тернер Дж. Структура социологической теории: Пер. с англ. – М.: Прогресс, 1985. – С. 42-100.

2. Погорілий О.І. Соціологічна думка ХХ століття: Навчальний посібник. – К. Либідь, 1996.

1. Чи можна припускати, що соціальні системи мають мету?

2. Інституціоналізація як процес.

3. Прояв різних ступенів інтеграції в соціальних системах.

4. Аналіз книг і кінофільмів у термінах модельних змінних.

5. Функціональний аналіз явища (різдвяна вечеря, серіали, церемоніальні і технологічні звичаї, тощо)

Питання для самоконтролю

1. Основні теоретико-методологічні положення структурно-функціонального аналізу.

2. Теоретико-пізнавальна позиція Парсонса.

3. Основні принципи соціальної дії.

4. Загальні та відмінні риси всіх теорій соціальної дії.

5. Теоретичні витоки теорії Т. Парсонса.

6. Стратегія побудови соціологічної теорії Парсонса.

7. Т. Парсонс. Модель одиничної дії.

8. Т. Парсонс. Системний аналіз суспільства.

9. Т. Парсонс. Розробка системних імперативів (функціональна схема А-Ц-І-Л)

10. Т. Парсонс. Кібернетична ієрархія контролю.

11. Т. Парсонс. Універсальні засоби обміну.

12. Р. Мертон. Теорії середнього рангу.

13. Р. Мертон. Розробка методології функціонального аналізу.

14. Р. Мертон. Функції та дисфункції, явні та латентні функції.

15. Р. Мертон. Концепція аномії.

16. Порівняльний аналіз структурно-функціональної парадигми та неофункціоналізму.

 

Основні терміни: символ, соціальний акт, імпульс, сприйняття, маніпуляція, консумація, символічна і несимволічна взаємодія, жест, мова, експектація, натовп, картування, самість, повсякденне життя, соціальний порядок, стратегічна і нестратегічна взаємодія, соціальна подія

План:

1. Дж. Мід: поняття Self, Розум і Суспільство.

2. Г. Блумер: природа взаємодії (етапи визначення, інтерпретації, картування й оцінювання)

3. Уявлення про себе в повсякденному житті (Е. Гофман).

4. Девіантна поведінка в контексті символічного інтеракціонізму.

Для розуміння сутності символічного інтеракціонізму необхідно звернути увагу на те, що засновник цього напрямку, американський соціолог Дж.Г. Мід вбачав вирішальну відмінність людського буття від існування тварин у мові, що додає соціальну специфіку людській взаємодії. Проаналізувавши соціодраматичне відгалуження символічного інтеракціонізму Э.Гофмана, який розглядає взаємодію між індивідами як своєрідну п'єсу, слід виділити основні складові цього процесу. Також необхідно розглянути позицію Дж.Г. Міда, що розвив концепцію узагальненого іншого, під яким розуміється визначена соціальна група, що впливає на свідомість кожного зі своїх членів.


Читайте також:

  1. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  2. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  3. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  4. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  5. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю
  6. Завдання, джерела інформації, методичні прийоми і послідовність процедури контролю
  7. Завдання, об’єкти, джерела інформації і методичні прийоми контролю розрахунків
  8. Завдання, об’єкти, джерела інформації та методичні прийоми ревізії
  9. Завдання, послідовність, джерела інформації і методичні прийоми контролю доходів і фінансових результатів діяльності підприємницьких структур
  10. Загальні методичні рекомендації до проведення занять фізичними вправами з учнями СМГ
  11. Загальні поради
  12. Загальні правила та методичні положення конструювання




Переглядів: 854

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні поради | LECTURE TWO

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.