Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Оцінка ймовірності банкрутства підприємства на основі Z-рахунку Альтмана

Цей метод запропонований в 1968 р. відомим західним економістом Эдвардом Альтманом. Індекс кредитоспроможності побудований за допомогою апарата мультиплікативного дискриминантного аналізу (Multіple-dіscrіmіnant analysіs - MDA) і дозволяє в першому наближенні розділити господарюючі суб'єкти на потенційних банкрутів і не банкрутів.

При побудові індексу Альтман обстежив 66 підприємств, половина з яких збанкрутувала в період між 1946 й 1965 р., а половина працювала успішно, і досліджував 22 аналітичних коефіцієнта, які могли бути корисні для прогнозування можливого банкрутства. Із цих показників він відібрав п'ять найбільш значимих і побудував багатофакторне регресійне рівняння. Таким чином, індекс Альтмана являє собою функцію від деяких показників, що характеризують економічний потенціал підприємства й результати його роботи за минулий період. У загальному виді індекс кредитоспроможності (Z-рахунок) має вигляд:

 

К1- оборотний капітал / сума активів

К1= ф.1.стр.260// ф.1.стр.280;

К2- нерозподілений прибуток / сума активів

К2= ф.1.стр.350// ф.1.стр.280;

К3- операційний прибуток / сума активів

К3=ф.2.стр.100 або 105/ф.1.стр.280;

К4- ринкова вартість акцій/кредиторська заборгованість;

К4= ринкова вартість акцій/ ф.1(стор.480+стор.620)

К5- виторг/сума активів

К5= ф.2.стр.010/ф1.стр.280.

 

Результати численних розрахунків по моделі Альтмана показали, що узагальнюючий показник Z може приймати значення в межах [ -14, +22], при цьому підприємства, для яких Z >2,99 попадають у число фінансово стійких, підприємства, для яких Z<1,8 є безумовно неспроможними, а інтервал [1,81-2,99] становить зону невизначеності.

Z-коефіцієнт має загальний серйозний недолік: його можна використати лише відносно великих кампаній, що котирують свої акції на біржах. Саме для таких компаній можна одержати об'єктивну ринкову оцінку власного капіталу.

В 1983 р. Альтман одержав модифікований варіант своєї формули для компаній, акції яких не котирувалися на біржі:

 

Тут К4 балансова, а не ринкова вартість акцій. "Прикордонне" значення для цієї формули - 1,23.

В українській практиці здійснювалися численні спроби використання Z -рахунку Альтмана для оцінки платоспроможності й діагностики банкрутства. Однак розходження в зовнішніх факторах, що роблять вплив на функціонування підприємства (ступінь розвитку фондового ринку - головним чином, відсутність вторинного ринку цінних паперів, податкова законодавство, нормативне забезпечення бухгалтерського обліку), а отже, економічні показники, використовувані в моделі Альтмана, спотворюють імовірнісні оцінки.

Досвід використання зазначених моделей у ряді країн, наприклад, у США, Канаді, Бразилії, Японії, показав, що спрогнозувати ймовірність банкрутства за допомогою пятифакторной моделі за 1 рік можна з точністю до 90%, за 2 роки - до 70%, за 3 роки - до 50%.

 


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  3. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  4. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  5. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  6. Автопідприємства вантажних автомобілів
  7. Адгезиви на основі латексів у взуттєвій промисловості
  8. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  9. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  10. Активами торговельного підприємства
  11. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот
  12. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства




Переглядів: 1668

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МАРКЕТИНГОВІ СТРАТЕГІЇ РОСТУ | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.