МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ТЕМА: СУЧАСНІ ДИДАКТИЧНІ ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ПО ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВУ В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ
Методика викладання засновує свої положення на даних педагогічної науки. Проте одна наука педагогіка, без практики, не дає можливості оволодіти мистецтвом викладання, - вона лише указує загальні положення. І навпаки, одна практика, без теорії педагогіки, не дає можливості викладачу правильно будувати навчальний процес. Для успішної роботи в школі вчитель повинен добре знати основні положення сучасної дидактики і уміти їх творчо реалізовувати на практиці. Проблеми сучасної дидактики освітлюються в журналах "Педагогіка", "Народна освіта" і інших. Принципи навчання - певна система основних дидактичних вимог до навчання, дотримання яких забезпечує його ефективність. Основні дидактичні принципи навчання, розроблені у 80-і рр. ХХ ст. ( Лернер І.Я., Скаткін М.Н.): 1. Принцип виховуючого навчання. 2. Науковість навчання і його доступність. 3. Систематичність навчання і зв'язок його з практикою. 4. Свідомість і активність учнів при керівній ролі вчителя. 5. Принцип єдності конкретного і абстрактного (наочність в навчанні). 6. Принцип міцності засвоєння знань і всебічного розвитку пізнавальних сил учнів. 7. Принцип колективного характеру навчання і врахування індивідуальних особливостей учнів. 8. Принцип переходу від навчання до самоосвіти. 9. Принцип позитивного емоційного фону навчання. (У традиційній дидактиці використовуються в основному 6 принципів. Три останніх не увійшли до підручників з педагогіки).
Дидактичні принципи визначають зміст, форми організації і методи навчання. До основних сучасних дидактичних принципів відносять: 1. Принцип науковості. Полягає в підборі матеріалу, який відповідав би структурі певної галузі знань і навчального предмету, специфіці його розділів і тем. Викладати предмет на основі перевірених наукових даних, використовувати новітні досягнення науки, зв'язок з іншими дисциплінами. 2. Принцип систематичності і послідовності. Система і послідовність у викладанні дисципліни. Навчальний матеріал засвоюють двічі - в початковій школі і середній: від простого до складного. Розміщення навчального матеріалу за принципом лінійності (винавчання нового матеріалу з повторенням попереднього). 3. Принцип доступності, дохідливості викладання. Чим складніший матеріал, тим доступніше, простіше необхідно його подавати. 4. Принцип зв'язку навчання з практикою. Використання на уроках життєвого досвіду учнів, розкриття практичної значущості знань, застосуванні їх в практичній діяльності. 5. Принцип свідомості і активності учнів. Використання проблемних методів навчання, залучення всіх психічних процесів, які сприяють активізації пізнання. 6. Принцип наочності. Наочність буває: натуральна (рослини, звірі, явища природи і ін.), образна (картини, таблиці, моделі, муляжі і ін.), символічна (графіки, діаграми, схеми, формули). 7. Принцип міцності знань, умінь і навиків. Збереження в пам'яті набутих знань, умінь і навиків. Прийоми реалізації: повторення навчального матеріалу, запам'ятовування пройденого матеріалу в поєднанні з пройденим раніше; групування матеріалу з метою його систематизації; використання різних вправ і методик, форм і підходів, самостійної роботи як творчого застосування знань. Читайте також:
|
||||||||
|