МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Технічна та технологічна взаємодія пасажирських видів транспорту у вузлах.Класифікація транспортних вузлів.
До складу транспортних вузлів входять пристрої різних видів транспорту. Вони призначені для виконання двох основних задач з обслуговування пасажирів: - розподіл і передача транзитних пасажирських потоків з одного напрямку і видів транспорту на інші; - сумісне обслуговування населення у вузлі різними видами транспорту. Всі види транспорту в транспортному вузлі діляться на дві групи: - першу групу складають види транспорту, які забезпечують зв’язки з іншими регіонами, містами держави; це магістральний (зовнішній) транспорт: залізничний, водний, автомобільний і повітряний; - другу групу складає внутрішній транспорт: міський, приміський, місцевий автомобільний транспорт. Транспортні вузли можна класифікувати за: - функціональною ознакою; - топологічною ознакою. Функціональна ознака передбачає більш детальну класифікацію [20]: - по кількості видів транспорту вузли діляться на три групи: залізнично-автомобільні, залізнично-водно-автодорожні, водно-автодорожні; - по характеру експлуатаційної роботи вузли бувають: транзитні, які обслуговують транзитні потоки, в прямому і змішаному сполученнях, з великою місцевою роботою, що обслуговують транзитні і місцеві потоки; місцеві або кінцеві; - в залежності від чисельності населення міста, яке обслуговується транспортним вузлом, вузли діляться на три групи: а) малі; б) середні; в) дуже крупні. Топологічна ознака передбачає більш детальну класифікацію [20]: - за географічним розміщенням вузли бувають сухопутні і розміщені на берегах морів і судохідних річок; - по розміщенню транспортних пристроїв вузли бувають: - однокомплектними; - багато комплектні; - багатокомплектні комбіновані; - за геометричною формою (схема вузла) класифікація транспортних вузлів установлюється місцевими умовами бувають кінцеві, радіальні, витягнуті в довжину, радіально-напівкільцеві, радіально-кільцеві і комбіновані. Межі транспортного вузла визначаються пунктами зливання ліній, які підходять до вузла, і пункти, які здійснюють розподіл прибуваючих поїздів (автобусів, суден): по головному ходу, в обхід, по кільцю і внутрішьновузловим з’єднанням.
Задача удосконалення технічної і технологічної взаємодії різних видів транспорту у вузлах набуває особливої актуальності. Удосконалення такої взаємодії повинно сприяти наступному: - створенню єдиної комплексної інтеграційної системи управління пасажирськими перевезеннями у вузлі; - складанню узгоджених графіків руху транспортних одиниць різних видів транспорту; - оптимізації часток участі в перевізному процесі вузла різних видів транспорту; - оптимізації підсистем і елементів транспортного вузла; - впровадженню наскрізного тарифу на поїздку пасажирів в транспортному вузлі, який надає право пасажиру здійснювати поїздку по єдиному проїзному документу (квитку) різними видами транспорту. Для вибору раціонального варіанта удосконалення взаємодії використовують економічно-математичні методи, які передбачають можливість комплексного розвитку взаємодіючих підсистем і елементів. Необхідно забезпечити повну узгодженість параметрів взаємодіючих елементів транспортного вузла. Для цього необхідно досягти виконання такої умови [21]:
(7.2)
де Аст, Апр.пл, Аміс.маг – відповідно пропускна спроможність залізничної пасажирської станції, привокзальної площі і прилеглих міських магістралей, тис.чол. Між названими характеристиками транспортного процесу існує складна залежність. Часто спостерігається неузгодженість в розвитку залізниці і міського транспорту. У великих містах, як правило, часто має місце недостатній розвиток пасажирських станцій, а у дуже великих – привокзальних площ. Розвиток пасажирських видів транспорту у вузлах призводить до створення у місцях перетину маршрутів різних видів транспорту комплексних пересадочних пунктів (КПП). Призначення КПП полягає в забезпеченні наступного: - зручностей при виконанні пересадочних операцій; - скорочення тривалостей поїздок пасажирів; - більш чіткої взаємодії різних видів пасажирського транспорту. Тип КПП залежить від ряду факторів, особливо на нього впливає взаємне розміщення лінії метрополітену і залізниці. Можливі наступні типи комплексних пересадочних пунктів (станцій) [21]: - із суміщеними пасажирськими платформами метрополітену і залізниці при паралельному розміщенні ліній метрополітену і залізниці; - із роздільними платформами метрополітену і залізниці при паралельному розміщенні ліній метрополітену і залізниці; - башенні комплексні пересадочні пункти при перетині лінії метрополітену і залізниці. КПП суміщеного типу (рис.7.1)
Рисунок 7.1 Схема комплексного пересадочного пункту суміщеного типу
а) Забезпечує пряму пересадку основної частини пасажиропотока з одного виду транспорту на інший з мінімальними витратами часу (до 2,5 хв). б) Недоліками такої схеми є складність розв’язання пасажиропотоків на суміщених платформах і нераціональне використання бокових (крайніх біля залізничних колій) платформ.
Рисунок 7.2. Схема комплексного пересадочного пункта з роздільним розміщенням пасажирських платформ КПП із роздільним розміщенням пасажирських платформ метрополітену і залізниці (рис.7.2) мають наступні: а) переваги [21]: - більш сприятливі умови для розвитку залізничних пристроїв; спеціалізація пасажирських платформ окремо по прибуттю і відправленню сприяє розділенню відповідних пасажиропотоків. б) недоліків таких КПП слід віднести наступні [21]: - ускладнення пересадки пасажирів; - значна тривалість часу на подолання спусків, підйомів і тунельних переходів. КПП бакенного типу улаштовуються у випадках перетину лінії метрополітену і залізниці під прямим (або близьким до нього) кутом. Пересадки пасажирів з одного виду транспорту на інший здійснюється за допомогою тунелів, виходи з яких передбачаються на всі пасажирські платформи (рис.7.3).
Рисунок 7.3 Схема комплексного пересадочного пункту бакенного типу
Проектування комплексних пересадочних пунктів здійснюється при обов’язковому виконанні важливої умови взаємодії: всі пристрої повинні мати узгоджену пропускну спроможність і забезпечувати максимальну кількість пасажирів для періодів доби інтенсивного прибуття пасажирів залізничним транспортом і метрополітеном. Читайте також:
|
||||||||
|