Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Передумови трудової адаптації

Суб'єктивні показники :задоволеність працею та трудовою ситуацією, виявлення соціальної активності.

У процесі трудової адаптації можливі різні сполучення всіх аспектів адаптації. Наприклад, висока професійна адаптація, середня соціально-психологічна.

Високою слід враховувати адаптацію тоді, коли показники усіх її аспектів отримали найвищі оцінки.

 

Найважливішою умовою процеса трудової адаптації працівника є правильний вибір професії. Мова йде про активний процес професійного самовизначення –це не одноразовий вибір професії, а безперервний процес самопізнання, формування інтересів, визначення напрямків набуття кваліфікації, який пронизує всі етапи навчальної та трудової діяльності людини.

Вирішення проблеми вибору професії молоддю здійснюється за двома напрямами:

1) формування особистих намірів та інтересів молоді із урахуванням соціально-економічних потреб суспільства;

2) приведення у відповідність устремлінь, особистих планів молоді з можливостями їх реалізації.

Найбільш вагомим з погляду реалізації суспільно-політичних інтересів є вплив на вибір професії в період самовизначення, становлення особистості. Проте рішення про вибір нової професії може виникати впродовж всього періоду активної трудової діяльності людини.

Визначальною формою впливу на вибір професії є профорієнтація –інтегральна система, яка включає аналіз професії, діагностику якостей особистості, самоаналіз професійних проб, вибір певного виду трудової діяльності або конкретної професії.

Організація професійної орієнтації складається з таких етапів:

o професійної просвіти( інформації);

o професійної консультації;

o професійного відбору;

o професійної адаптації;

Професійна просвіта ( інформація) населеннямає своєю метою організацію інформаційного простору, який дозволяє клієнту отримати максимум відомостей про світ професій, їх ринок у регіоні, формує уявлення про зміст професій та спеціальностей, про вимоги, які вони висувають до людини, шляхи та умови професійної підготовки із урахуванням реальних можливостей працевлаштування. Все це є умовою усвідомленого вибору клієнтом сфери діяльності, професії.

Профінформацію необхідно давати враховуючи вікові, соціальні та національні особливості громадян, які отримують цю послугу. Якість та ефективність цього напрямку роботи залежить від повноти, достовірності, перспективності, доступності і виразності інформації.

Професійна консультація.Її мета – сприяння вибору або зміні професії клієнтом із урахуванням його побажань, схильностей і можливостей, наявних вакансій та перспектив працевлаштування.

Профконсультант допомагає клієнту зняти стан тривоги: визначити проблему, якщо вона не ясна; виявити його схильності і підібрати відповідну групу професій; отримати інформацію про можливості перенавчання.

Клієнт звертається до профконсультанта (психолога) на добровільній основі, а відомості про нього не можна розголошувати.

У результаті роботи психолога розширюється інформованість клієнта про зміст різноманітних професій, приводяться у відповідність його самооцінка і рівень професійних домагань з існуючими можливостями, коректуються професійні плани і наміри. Під час професійного консультування обов'язково враховується стан здоров'я людини . Остаточне рішення про вибір (або зміну) професії приймає клієнт. Вплив на його мотивацію і рішення недопустимий.

Кваліфікована профконсультаційна допомога сприяє тому, що клієнт потім отримує задоволення від роботи, яку він виконує.

Професійний відбірмає своєю метою забезпечення організації таким персоналом, який за своїми індивідуальними якостями може досягати високої ефективності у визначеному виді трудової діяльності при умові отримання задоволення від обраного виду діяльності.

Стосовно трудової організації проблема профвідбору полягає у визначенні професійної придатностіробітника до обраного ним фаху, тому що не всі люди в однаковій мірі здатні освоювати ту або іншу професію – один легко оволодіває навичками, досягає професійної досконалості, іншому потрібні роки.

Профвідбір здійснюється у два етапи.

Перший етап профвідбору – складання професіограми –опис професії, де відображаються такі її характеристики:

1) виробничо-технічна – перелік основного обладнання, інструментів, матеріалів, що використовуються, особливостей робочого місця, виробничого процесу;

2) економічна – окреслення місця і ролі фахівця у виробничому процесі, форми та системи оплати праці, умови преміювання;

3) гігієнічна та медична – визначення рівня умов праці, та порівняння їх з нормою, медичних обмежень;

4) соціальна – визначення суспільної значущості професії, видів і форм службових контактів, перспектив професійного і посадового просування;

5) педагогічна – перелік знань, навичок та основних форм і методів їх формування;

6) психологічна – перелік основних психофізіологічних властивостей виконавця.

Потім, на другому етапі профвідбору, складається карта особистості,яка характеризує людину в таких аспектах:

1) соціальному – мотивація діяльності, професійні інтереси, світогляд;

2) психофізіологічному – риси характеру, швидкість реакції, розумових процесів, сила волі, тип вищої нервової діяльності, емоційні особливості.

Для складання карти особистості використовуються два методи: тестування та особиста бесіда (або анкетування).

Якщо фіксується відповідність необхідних (професіограма) і наявних (карта особистості) якостей, то визначається профпридатність, що є важливою умовою скорочення термінів трудової адаптації, підвищення швидкості адаптації.

Соціологічні долідження підтверджують економічні висновки: робітники, які обрали свою професію свідомо з урахуванням профорієнтації, працюють на 20 – 40% продуктивніше, допускають вдвічі менше брака в роботі, в 2 - 3 рази рідше вони змінюють місце роботи, або професію, в середньому на рік менше їм потрібно часу для досягнення наступного розряду. Ліквідація можливих помилок при виборі професії економить до 25% коштів, які витрачаються на освіту працівників.

Не менш важливою передумовою трудової адаптації є престижність та привабливість професії, оцінка яких здійснюється у процесі соціальної орієнтації. (вона означає визначення людиною свого місця в системі суспільних відносин, вибір бажаного соціального статусу та шляхів його досягнення).


Читайте також:

  1. Адаптації до паразитичного способу життя
  2. Адаптації та навчання
  3. Важливий механізм адаптації до стресу полягає в зміні зкспрессіі генів
  4. Взаємозвязок соціалізації та професійної адаптації в
  5. Види стимулів трудової діяльності
  6. Види трудової поведінки
  7. Види трудової поведінки.
  8. Визначення факторів дезадаптації молоді.
  9. Внутрішній трудовий розпорядок – порядок поведінки, взаємодії між працівниками на конкретному підприємстві, в установі, організації в процесі здійснення трудової діяльності.
  10. Встановлення радянської влади в Україні: передумови, причини, наслідки.
  11. Глобальна логістика, нові передумови розвитку та вимоги
  12. ГОМЕОСТАЗУЮЧА РОЛЬ САС В ПРОЦЕСІ АДАПТАЦІЇ ДО СПОРТИВНИХ НАВАНТАЖЕНЬ




Переглядів: 610

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етапи, швидкість і показники адаптації | Самоменеджменті.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.