Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Регулювання цін

Захист інтересів споживачів

У багатьох країнах, що розвиваються, законодавство про захист інтересів споживачів приймається раніш, ніж законодавство з питань конкуренції чи одночасно з останнім. Як випливає вже із самої назви, такі закони мають на меті забезпечення безпеки, охорону здоров'я та економічних інтересів споживачів, в той час як конкурентне законодавство безпосередньо спрямоване на сприяння розвитку конкуренції і підвищення ефективності в масштабах економіки і захищає економічні інтереси споживачів лише непрямим чином. Однак, конкурентне законодавство часом передбачає і спеціальні положення про захист інтересів споживачів, що, наприклад, забороняють несумлінну торгову практику (Індія) чи ціни, що передбачають обов'язкову вказівку, у маркіруванні товару (Франція).

У законодавстві деяких країн містяться норми, що стосуються обмеження ділової практики (ОДП) і регулювання цін. У результаті проведених економічних реформ і лібералізації цін багато країн поступово відмовляються від адміністративного регулювання цін, приймаючи сучасне законодавство з питань конкуренції (наприклад, Норвегія, Швеція, Франція, Таїланд), хоча в конкурентному законодавстві ряду країн (наприклад, у Франції) усе-таки передбачається можливість регулювання цін у надзвичайних обставинах. Крім того, конкурентне законодавство у всіх випадках забороняє практику підтримки цін при перепродажі товарів і угоди про встановлення цін.

 

Права інтелектуальної власності (ПІВ)

Права інтелектуальної власності, включаючи патенти, авторські права, промислові зразки і товарні знаки, фактично наділяють власника ПІВ (чи винахідника покупця) монопольними правами. На перший погляд, такі закони вступають у повне протиріччя з конкурентним законодавством, що спрямовано на боротьбу з монополіями. Однак більш уважний аналіз дозволяє зробити висновок про те, що відсутність ПІВ привів би до скорочення інвестицій у НДДКР і до обмеження інноваційної діяльності - одного з головних позитивних результатів конкуренції. Це обумовлює необхідність ПІВ, що, у кінцевому рахунку, розглядаються як фактор, у цілому сприятливого розвитку конкуренції, оскільки в умовах такого захисту в компаній з'являється стимул до ведення конкурентної боротьби на основі здійснення інвестицій у НДДКР. Разом з тим процедури ліцензування у відношенні того чи іншого виду прав інтелектуальної власності створюють можливість для введення обмежень, включаючи основні види ОДП. Наприклад, товарні знаки можуть використовуватися як інструмент, що дозволяє закрити доступ на той чи інший ринок і монополізувати його. Існують різні думки щодо того, де проходить межа, яка розділяє ту сферу, де ПІВ сприяють розширенню конкуренції, і ту, де починаються зловживання правами інтелектуальної власності й останні здобувають антиконкурентний характер. Питання про межу між конкурентним законодавством і ПІВ вимагає додаткового вивчення.


Читайте також:

  1. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  2. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  3. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  4. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  5. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  6. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  7. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  8. Автоматичне регулювання.
  9. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  10. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  11. Адміністративно-правове регулювання проходження державної служби
  12. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ




Переглядів: 430

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конкурентне законодавство і пов'язані з ним закони та концепції | Торгове законодавство

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.