МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Теорія психотерапіїУ сучасній психотерапії теоретичні проблеми набувають особливого значення. З одного боку, значущість теорії обумовлена розповсюдженням в останній період безлічі найрізноманітніших методів психотерапії, що достатньо широко використовуються в практиці, але що при цьому далеко не завжди мають відповідну теоретичну базу. З іншого боку, навіть при обґрунтованості методу певною теоретичною концепцією, остання не завжди повною мірою усвідомлюється навіть професійними психотерапевтами. При всій різноманітності психотерапевтичних підходів існує три основні напрями в психотерапії, іншими словами, три психотерапевтичні теорії (психодинамічна, поведінкова і гуманістична) відповідно трьом основним напрямам психології, і кожен з них характеризується своїм власним підходом до розуміння особистості і особистісних порушень і логічно пов'язаною з цим власною системою психотерапевтичних дій. В рамках психодинамічного підходу як основна детермінанти особистісного розвитку і поведінки розглядаються несвідомі психічні процеси, а невроз (і порушення особистості) розуміється як наслідок конфлікту між несвідомим і свідомістю, а психотерапія буде спрямована на досягнення усвідомлення цього конфлікту і несвідомого. Цьому завданню підпорядкований і власне психоаналітичний метод. Представники поведінкового напрямуфокусують свою увагу на поведінці як єдиній психологічній реальності, доступній безпосередньому спостереженню. Норма - це адаптивна поведінка, а невротичний симптом або особові розлади розглядаються як неадаптивна поведінка, що сформувалася в результаті неправильного навчання. Таким чином, метою психологічного втручання є навчання, тобто заміна неадаптивних форм поведінки на адаптивні (еталонні, нормативні, правильні). Методично навчення здійснюється на підставі базових теорій або моделей навчання, що існують в біхевіоризмі (класичне і оперантне обумовлення, навчання за моделями, соціальне навчання). Гуманістичний напрям виходить з визнання унікальності людської особистості і як основна потреба розглядає потребу в самореалізації і самоактуалізації. У найзагальнішому вигляді невроз є наслідком неможливості самоактуалізації, наслідком блокування цієї потреби, що пов'язане з недостатнім саморозумінням і ухваленням себе, недостатньою цілісністю Я. В цьому випадку метою психологічного втручання буде створення умов, в яких людина зможе пережити новий емоційний досвід, сприяючий усвідомленню і ухваленню себе, а також інтеграції. Необхідність створення умов, в рамках яких людина дістає якнайкращі можливості для набуття нового емоційного досвіду, визначає специфічні особливості поведінки психотерапевта, його роль, позицію, орієнтацію і стиль. В рамках кожного з трьох основних напрямів існує різноманітність шкіл, але основні теоретичні підходи є загальними. Тільки чіткі уявлення про теоретичну основу, на базі якої здійснюється психотерапевтичне втручання, може допомогти в оволодінні основними методами і навиками практичної роботи.
Читайте також:
|
||||||||
|