Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порушення пам’яті та інтелекту

Розрізняють кількісні та якісні порушення пам’яті. До кількісних відносять гіпермнезію, гіпомнезію і амнезію.

Гіпермнезія – це короткочасне посилення пам’яті, спостерігається найчастіше при маніакальних і гарячкових станах, внаслідок приймання наркотиків стимулюючої дії, в гіпнотичному стані й у разі смертельної небезпеки.

Гіпомнезія (послаблення пам’яті) проявляється погіршенням відтворення інформації, необхідної в даний момент, зниженням здатності відтворювати окремі події, деталі (дати, цифри, імена). Спостерігається на схилі віку, при атеросклерозі судин головного мозку, астенічних станах, оглушенні.

Амнезія – випадіння з пам’яті певного відрізку часу. Спостерігається після порушення свідомості або в результаті грубих органічних уражень головного мозку. Розрізняють такі різновиди амнезії:

· Фіксаційна – втрата здатності запам’ятовувати, відсутність пам’яті на поточні події;

· Ретроградна – зникнення з пам’яті подій, які передували стану непритомності або психічному захворюванню;

· Антероградна– втрата спогадів про події, що відбувалися безпосередньо після закінчення стану непритомності або іншого розладу психіки;

Якісні порушення пам’яті, або спотворення спогадів, називають парамнезіями. Розрізняють такі види парамнезій:

Псевдоремінісценції – спогади хворого про події, які ніколи не відбувалися, але, в принципі, могли відбутися. Критична самооцінка цих подій, які він пригадує, при цьому збережена.

Конфабуляції – заповнення прогалин уявними або нереальними подіями, які не могли відбутися з хворим. Самокритична оцінка цих подій ним втрачена, що свідчить про зниження інтелекту.

Корсаковський амнестичний синдром – це поєднання розладів запам’ятовування поточних подій (фіксаційна амнезія) з псевдоремінісценціями або конфабуляціями. Синдром описаний С.Корсаковим при алкогольному поліневротичному психозі.

Порушення інтелекту буває вродженим і набутим.

Олігофренія – це вроджений недорозвиток інтелекту. За ступенем вираження олігофренії поділяють на дебільність, імбецильність, ідіотію.

При дебільності розвиток мислення у дітей зупиняється на рівні наочно-дійового і образного. Абстрактні поняття їм не доступні. Ці діти можуть навчатися у школах-інтернатах для розумово відсталих, де вони отримують елементарні знання з мови, письма і рахункових операцій (за 8 років засвоюють програму 3 класів).

При імбецильності діти не отримують знань, не пов’язаних з самообслуговуванням, але вони можуть обслужити себе. Це інваліди ІІ групи з дитинства.

При ідіотії розумовий розвиток сягає найтяжчого ступеня і такі діти не можуть себе обслуговувати. Вони є інвалідами І групи з дитинства.

Набуте зниження інтелекту називають деменцією (недоумством). Розрізняють глобарну і лакунарну деменцію.

При глобарнійдеменції крім запасів знань втрачається ядро особистості, хворі не можуть критично оцінити свій стан, вони не усвідомлюють свого дефекту, втрачають загальнолюдські етичні норми поведінки. Глобарна деменція є характерною ознакою старечого недоумства, хвороб Альцгеймера, Піка.

Лакунарнадеменція виникає при атеросклерозі судин головного мозку, хворі критично оцінюють свій стан, усвідомлюють хворобу, намагаються компенсувати втрату пам’яті (ведуть записи).

Практичні поради:

· Погіршення пам’яті внаслідок зниження уваги є звичайним явищем, що супроводжує різні хвороби. Таким хворим потрібно давати конкретні і зрозумілі рекомендації або записувати їх на папері.

· Хворі з амнезіями (особливо прогресуючими) потребують стороннього нагляду. Вони повинні постійно перебувати під контролем чергового медперсоналу.

· Недопустимо ігнорувати або з насмішкою ставитися до хворих із зниженим інтелектом. Вони вимагають особливої уваги, тактовного та душевного ставлення.


Читайте також:

  1. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  2. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  3. Адміністративна відповідальність за порушення митних правил
  4. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.
  5. Адміністративне правопорушення
  6. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  7. Адміністративне правопорушення.
  8. Адміністративний захист об’єктів інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції
  9. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  10. Адміністративні правопорушення та адміністративні стягнення.
  11. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності
  12. Адміністративно-правовий захист права інтелектуальної власності




Переглядів: 1954

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порушення мислення | Порушення емоцій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.