Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Однак, до Володи­мира Святославича християнська церква не змогла закрі­питися на Русі як пануюча.

Близько 988 р. Володимир, хрестившися сам, наказав хрес­тити своїх бояр, а потім і весь народ. Той же самий Добриня, що силою змушував новгородців поклонятися Перуну, тепер насильницьки вводив християнство.

Біля статуй богів відбу­лася церемонія жертвоприносин, у тому числі, як указує літо­писець, і людських.

Запровадження християнства і його значення

Зміцнення централізованої держави вимагало ідеологічного підкріплення шляхом уведення державної релігії з пануванням головного божества, що уособлювало великокнязівську владу.

Першою спробою релігійного реформування стало створення Володимиром єдиного пантеону богів підкорених племен на чолі з «князівським» богом — громовержцем Перуном.

У Києві він «поставив кумири на пагорбові поза двором теремним». Серед них були дерев'яна статуя Перуна зі срібною головою і золотими вусами, зображення Даждьбога, Хорса, Симаргла, Стрибога, Мокоші.

Це була спроба об'єднати різні боже­ства, яким поклонялися в різних частинах країни.

Культ Перуна насаджувався в Стародавній Русі часом самими жорсто­кими заходами.

Літопис свідчить, що новгородський намісник Добриня, дядько Володимира, силою примушував новгородців підкоритися Перуну як головному богові.

Неподалік від Новго­рода, наприклад, була споруджена статуя Перуна, навколо якої горіло вісім негасимих багать.

Однак спроба Володимира створити державну релігію на основі язичництва потерпіла крах.

У 988-989 рр. Володимир провів другу релігійну рефор­му. У якості нової державної релігії було прийняте хрис­тиянство православного (грецького) зразка.

У літописі наво­диться докладна розповідь про вибір віри, що носить легендар­ний характер. У результаті відвідування руськими посольствами різних держав, бесід із проповідниками мусульманства з Вол­зької Болгарії, іудейства з Хазарії, католицтва «з німців» і православ'я з Візантії Володимир нібито вибрав православ'я.

Поширення християн­ства зустрічало протест простого народу, що вклонявся своїм язичницьким богам.

Християнство утверджувалося повільно, і на окраїнних землях Київської Русі воно установи­лося набагато пізніше, ніж у Києві.

Руські літописи та візантійські хроніки містять посилання на те, що хрещення Русі Володимиром було не першою спробою запровадження християнства у Київській державі.

Ще у 60-ті рр. IX ст. православ'я прийняла, щонайменше, значна частина дружини князя Аскольда, а в середині X ст. йому покровительствувала княгиня Ольга.

Прийняття християнствамало велике значення для подальшого розвитку руських земель. Воно зміцнювало владу феодалів над селянами, своїм вченням освячуючи феодальну власність і підпорядкування владі.

Прийняття християнства зміцнювало державну владу і територіальну єдність Київ­ської Русі.Воно мало велике міжнародне значення, яке поля­гало в тому, що Русь,відкинувши «примітивне» язичництво, ставала тепер рівною іншим християнським країнам, зв'яз­ки з якими значно розширилися.

Нарешті, прийняття християн­ства зіграло велику роль у розвитку давньоруської культури.

З прийняттям християнства на Русі виникла церква як особ­лива релігійна організація.

На чолі руської православної церк­ви був поставлений митрополит, призначуваний константино­польським патріархом, окремі області Русі очолювали єпис­копи, яким підкорялися священики в містах і селах.


Читайте також:

  1. Дохристиянська культура східних слов’ян
  2. Дохристиянська культура східних слов’ян
  3. Комп'ютер має працювати так, щоб людина не змогла визначити, з ким вона спілкується - з іншою людиною чи з машиною.
  4. Культурне життя. Церква
  5. Православна церква
  6. Релігія та церква
  7. Релігія та церква в Україні за литовсько-польської доби.
  8. Українська православна церква та загальний сучасний стан релігій в Україні.
  9. Українська церква в гетьманську добу
  10. ЦЕРКВА В ЖИТТІ КОЗАКІВ
  11. ЦЕРКВА В ЖИТТІ КОЗАКІВ




Переглядів: 926

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Князювання Святослава (964—972 рр.) — сина Ольги й Іго­ря — було спрямовано в основному на розширення кордонів Русі і збройну боротьбу із сусідами. | Важливе місце при цьому приділялося так званій «сімейній дипломатії», тобто укладенню вигідних союзів і угод шляхом династич­них шлюбів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.