Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Однак, до Володи­мира Святославича християнська церква не змогла закрі­питися на Русі як пануюча.

Близько 988 р. Володимир, хрестившися сам, наказав хрес­тити своїх бояр, а потім і весь народ. Той же самий Добриня, що силою змушував новгородців поклонятися Перуну, тепер насильницьки вводив християнство.

Біля статуй богів відбу­лася церемонія жертвоприносин, у тому числі, як указує літо­писець, і людських.

Запровадження християнства і його значення

Зміцнення централізованої держави вимагало ідеологічного підкріплення шляхом уведення державної релігії з пануванням головного божества, що уособлювало великокнязівську владу.

Першою спробою релігійного реформування стало створення Володимиром єдиного пантеону богів підкорених племен на чолі з «князівським» богом — громовержцем Перуном.

У Києві він «поставив кумири на пагорбові поза двором теремним». Серед них були дерев'яна статуя Перуна зі срібною головою і золотими вусами, зображення Даждьбога, Хорса, Симаргла, Стрибога, Мокоші.

Це була спроба об'єднати різні боже­ства, яким поклонялися в різних частинах країни.

Культ Перуна насаджувався в Стародавній Русі часом самими жорсто­кими заходами.

Літопис свідчить, що новгородський намісник Добриня, дядько Володимира, силою примушував новгородців підкоритися Перуну як головному богові.

Неподалік від Новго­рода, наприклад, була споруджена статуя Перуна, навколо якої горіло вісім негасимих багать.

Однак спроба Володимира створити державну релігію на основі язичництва потерпіла крах.

У 988-989 рр. Володимир провів другу релігійну рефор­му. У якості нової державної релігії було прийняте хрис­тиянство православного (грецького) зразка.

У літописі наво­диться докладна розповідь про вибір віри, що носить легендар­ний характер. У результаті відвідування руськими посольствами різних держав, бесід із проповідниками мусульманства з Вол­зької Болгарії, іудейства з Хазарії, католицтва «з німців» і православ'я з Візантії Володимир нібито вибрав православ'я.

Поширення християн­ства зустрічало протест простого народу, що вклонявся своїм язичницьким богам.

Християнство утверджувалося повільно, і на окраїнних землях Київської Русі воно установи­лося набагато пізніше, ніж у Києві.

Руські літописи та візантійські хроніки містять посилання на те, що хрещення Русі Володимиром було не першою спробою запровадження християнства у Київській державі.

Ще у 60-ті рр. IX ст. православ'я прийняла, щонайменше, значна частина дружини князя Аскольда, а в середині X ст. йому покровительствувала княгиня Ольга.

Прийняття християнствамало велике значення для подальшого розвитку руських земель. Воно зміцнювало владу феодалів над селянами, своїм вченням освячуючи феодальну власність і підпорядкування владі.

Прийняття християнства зміцнювало державну владу і територіальну єдність Київ­ської Русі.Воно мало велике міжнародне значення, яке поля­гало в тому, що Русь,відкинувши «примітивне» язичництво, ставала тепер рівною іншим християнським країнам, зв'яз­ки з якими значно розширилися.

Нарешті, прийняття християн­ства зіграло велику роль у розвитку давньоруської культури.

З прийняттям християнства на Русі виникла церква як особ­лива релігійна організація.

На чолі руської православної церк­ви був поставлений митрополит, призначуваний константино­польським патріархом, окремі області Русі очолювали єпис­копи, яким підкорялися священики в містах і селах.


Читайте також:

  1. Дохристиянська культура східних слов’ян
  2. Дохристиянська культура східних слов’ян
  3. Комп'ютер має працювати так, щоб людина не змогла визначити, з ким вона спілкується - з іншою людиною чи з машиною.
  4. Культурне життя. Церква
  5. Православна церква
  6. Релігія та церква
  7. Релігія та церква в Україні за литовсько-польської доби.
  8. Українська православна церква та загальний сучасний стан релігій в Україні.
  9. Українська церква в гетьманську добу
  10. ЦЕРКВА В ЖИТТІ КОЗАКІВ
  11. ЦЕРКВА В ЖИТТІ КОЗАКІВ




Переглядів: 996

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Князювання Святослава (964—972 рр.) — сина Ольги й Іго­ря — було спрямовано в основному на розширення кордонів Русі і збройну боротьбу із сусідами. | Важливе місце при цьому приділялося так званій «сімейній дипломатії», тобто укладенню вигідних союзів і угод шляхом династич­них шлюбів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.