МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Літературні джерелаПлан семінарського заняття по темі Тема 2.1. Феодальна система господарства в Західній Європі та Україні. Економічна думка середньовіччя. Розділ ІІ (ЗМ 2). Господарство та економічна думка суспільства Європейської цивілізації в період середньовіччя (V – ХV ст.).
Генезис аграрного суспільства як політичної та економічної системи. Основні риси феодального господарства. Формування централізованих національних держав у Західній Європі. Особливості феодального розвитку Франції (“Салічна правда”), Англії (“Капітулярій про вілли” та “Книга страшного суду”), Німеччини та форми феодального землеволодіння (община-марка, алод, прекарій, серваж, фолькленд, бокленд, бенефіцій, феод). Господарство Київської Русі (“Руська правда”). Особливості господарського розвитку українських земель у складі Великого Литовського князівства і Королівства польського. Процес закріпачення селян. Фільваркова система. Науково-технічні досягнення епохи. Феодальне місто, його виникнення та економічна роль. Галузева структура середньовічного ремесла, значення його цехової організації. Переростання ремесла у дрібнотоварне виробництво. Внутрішня та зовнішня торгівля. Роль міста у становленні ринку. Податкова система середньовіччя (на прикладі Франції та України). Фома Аквінський. Економічна думка на Україні доби середньовіччя. 1. Виникнення і розвиток феодальних відносин у Західній Європі: - Франція; - Німеччина; - Англія; - Візантія. 2. Особливості формування феодальних відносин у Візантії. 3. Аграрне суспільство в Київській Русі. 4. Економічні наслідки литово-польського завоювання українських земель. 5. Другий поділ праці. Урбанізація Європи. Комунальні революції. Типи міст. Магдебурзьке право. Роль міста у становленні ринку. 6. Ремесло. Структура цехової системи. 7. Регіональна та міжконтинентальна торгівля. Ганзійський союз. 8. Економічна думка середньовіччя. Учення про “справедливу ціну” Фоми Аквінського. 9. Економічна думка на Україні доби середньовіччя. 10. Податкова система середньовіччя (на прикладі Франції). 11. Особливості оподаткування в Україні в добу середньовіччя. [16, 17, 34, 35, 37, 46, 49, 52, 60, 71, 72, 74, 81]
Тестові завдання для самоконтролю Завдання № 1. Визначіть основні ознаки аграрного суспільства (письмово). Завдання № 2. Класичною формою землеволодіння у Франції був: а) аллод; б) бенефіцій; в) лен.
Завдання № 3. Прекарій – це (письмово) - ?
Завдання № 4. Що таке бокленд - ? (письмово).
Завдання № 5. Що гальмувало розвиток феодальних відносин у Німеччині: а) роздробленість; г) природно кліматичні умови; б) община-марка; д) державна влада. в) відсталість господарства;
Завдання № 6 . Що таке митрокомія - її стосунки із державою у Візантії?
Завдання № 7. Наведіть приклади: а) міст-держав ............................. б) міст-комун ............................... в) імперських міст ........................ г) вільних міст .............................
Завдання № 8. Цех – це (дати визначення) ?
Завдання № 9. Комунальні революції це: а) підпорядкування міст державі; б) завоювання незалежності; в) підпорядкування міст окремим феодалам; г) формування самоуправління.
Завдання № 10. Якими привілеями користувалися міста Ганзійського союзу? 1............................................. 4 ............................................... 2. .......................................... 5. .............................................. 3. .........................
Завдання № 11. Згідно з поглядами Арістотеля і Томи Аквінського гроші — це: а) зовсім некорисний товар; б) результат домовленості між людьми; в) специфічний товар — загальний еквівалент.
Завдання № 12. Згідно з поглядами Томи Аквінського в основу визначення «справедливої ціни» товару покладено: а) витратний принцип; б) морально-етичний принцип; в) витратний і морально-етичний принцип одночасно.
Завдання № 13. “Вервь“ – це - ?
Завдання № 14. “Руську Правду“ підготував: а) Володимир Великий; г) Святослав; б) Ярослав Мудрий; д) Володимир Мономах; в) княгиня Ольга;
Завдання № 15. Які форми земельної власності характерні для Київської Русі? а) алод; г) феодальна вотчина; б) бокленд; д) державне землеволодіння; в) общинне землеволодіння; е) бенефіцій.
Завдання № 16. В якому році відбулося повне закріпачення українського селянства: а) 1529; г) 1557; б) 1470; д) 1588; в) 1566; е) 1470.
Завдання № 17. Що таке фільварок - ?.
Завдання № 18. До основних грошових одиниць в Україні доби середньовіччя належали: а) дукати; г) таллери; б) куни; д) гроші. в) гривни
Завдання № 19. Визначте основні селянські верстви в литово – польську добу на Україні: (письмово).
Читайте також:
|
||||||||
|