МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Літературні джерелаПлан семінарського заняття по темах Тема 3.2. Економічна думка перехідного періоду від аграрного до індустріального суспільства. Тема 3.1. Генеза капіталізму та перехід до індустріального суспільства. Розділ ІІІ (ЗМ 3). Формування передумов ринкової економіки в країнах Європейської цивілізації (ХVІ – перша половина ХVІІІ ст.).
Історія первісного нагромадження капіталу, його джерела, методи та результати. Особливості процесу первісного нагромадження у провідних країнах Європи. Передумови та наслідки великих географічних відкрить. «Революція цін».Створення колоніальної системи. Становлення світового ринку, зміни в напрямках торгівельних зв’язків. Криза натуральної системи господарювання як початок становлення ринкового господарства. Виникнення та розвиток мануфактурного виробництва в Європі. Галузева та територіальна структура економіки провідних країн. Фінансовий та грошовий обіг, податки та кредит у мануфактурний період. Перша хвиля буржуазних революцій, їх економічні програми та наслідки. Теологічне обгрунтування протестантизмом (Лютер, Кальвін) економічних змін у першій половині ХVІ ст. Економічні погляди меркантелістів та фізіократів, їх роль у виникненні класичної політичної економії (В. Стаффорд, В. Петті, П. Буагільбер, економічна таблиця Ф. Кене). Економічна думка в Україні – Конституція Пилипа Орлика, Феофан Прокопович, Іван Посошков. 1. Загальні передумови генези індустріального суспільства. Соціально-економічна структура суспільства. Перерозподіл доходів. 2. Передумови Великих географічних відкрить та їх наслідки. 3. Нідерландська революція ІІ половини XVI - початку XVII ст. 4. Англійська буржуазна революція та її вплив на світовий розвиток. 5. Особливості генези капіталізму у Франції. 6. Передумови та наслідки війни північно - американських колоній за незалежність. 7. Податки козацької доби. 8. Зміни у аграрних відносинах в Україні козацько-гетьманської доби. 9. Розвиток сільського господарства у ХVІ-ХVІІІ ст. 10. Мануфактурний період української промисловості. 11. Генеза економічних поглядів: кальвінізм; фізіократія; меркантилізм. 12. Економічна думка в Україні – Конституція Пилипа Орлика, Феофан Прокопович, Іван Посошков. [16, 17, 34, 35, 37, 46, 49, 52, 60, 71, 72, 74, 81]
Тестові завдання для самоконтролю Завдання № 1. Визначте основні передумови формування індустріального суспільства (письмово):
Завдання № 2. Мануфактура – це (письмово)
Завдання № 3. Батьківщиною мануфактурного виробництва є: а) Англія; г) Іспанія; б) Франція; д) Італія. в) Голландія;
Завдання № 4. “ Революція цін “ – це …
Завдання № 5. До основних наслідків географічних відкриттів слід віднести: а) формування колоніальної системи; б) “революція цін “; в) розвиток місцевих народів; г) первинне нагромадження; д) швидкий розвиток с/г.
Завдання № 6. До основних завоювань першої хвилі буржуазних революцій у Європі слід віднести: а) свободу торгівлі; б) зростання феодальної ренти; в) свободу підприємництва; г) недоторканість приватної власності.
Завдання № 7. “Навігаційний акт“ було прийнято: а) 1640 р.; в) 1660 р.; б) 1651 р.; г) 1609 р.;
Завдання № 46. Джентрі – це …
Завдання № 8. Автором терміна “політична економія” є: а) Арістотель; б) Тома Аквінський; в) А. Монкретьєн; г) А. Сміт; д) К. Маркс.
Завдання № 9. Згідно з меркантилістською концепцією джерелом грошового багатства є: а) зростання закордонних інвестицій; б) перевищення імпорту над експортом; в) перевищення експорту над імпортом.
Завдання № 10. Предметом вивчення меркантилізму є: а) сфера обігу; б) сфера виробництва; в) сфера обігу і виробництва одночасно.
Завдання № 11. Визначте історичні умови виникнення меркантилізму: а) бурхливий розвиток капіталізму, прискорений промисловим переворотом; б) формування світового ринку; в) посилення циклічного характеру розвитку капіталістичної економіки; г) розклад феодалізму та зародження капіталізму; д) первісне нагромадження капіталу; е) розгортання науково-технічної революції.
Завдання № 12. У ході Великої французької революції дворянство : а) розорилося; в) було знищене; б) зміцнило свої позиції; г) емігрувало.
Завдання № 13. Назвіть головні засади класичної школи політичної економії: а) державне регулювання економіки; б) дослідження сфери обігу; в) визнання дії об’єктивних економічних законів; г) проголошення економічного лібералізму; д) дослідження сфери виробництва; е) визнання сфери обігу джерелом багатства; є) розгляд проблеми цінності переважно з позицій трудової теорії. Завдання № 14. Назвіть прихильників фізіократизму: а) В. Петті; д) Ф. Кене; б) Дюпон де Немур; е) Ж. Тюрго; в) Мірабо; ж) П. Буагільбер; г) А. Сміт; з) Мерсьє де Ла Рів’єр.
Завдання № 15. США було проголошено: а) 1640 р.; в) 1783 р.; б) 1776 р.; г) 1787 р.;
Читайте також:
|
||||||||
|