МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Літературні джерелаПлан семінарського заняття по темі Тема 4. 2. Економічна думка у другій половина ХVІІІ ст. - першій половині ХІХ ст. Літературні джерела План семінарського заняття по темі Країнах світу. Тема 4.1. Особливості промислового перевороту у провідних Розділ IV (ЗМ 4). Розвиток ринкового господарства в період становлення національних держав (друга половина ХVІІІ ст. - перша половина ХІХ ст.). Передумови промислової революції. Англія - світовий економічний лідер. Особливості промислового перевороту у Франції, Німеччині, США. Роль промислового перевороту у розвитку продуктивних сил та становленні ринкового господарства. “Пруський” та “американський” шляхи розвитку капіталізму в сільському господарстві. 1. Передумови промислової революції. 2. Перетворення Англії у “майстерню світу”. 3. Хронологія та особливості промислового перевороту у Франції. 4. Хронологія та особливості промислового перевороту у Німеччині. 5. Хронологія та особливості промислового перевороту у США. 6. “Пруський” та “американський” шляхи розвитку капіталізму в сільському господарстві. [16, 17, 34, 35, 37, 46, 49, 52, 60, 71, 72, 74, 81]
Утвердження класичної політичної економії. “Дослідження про природу і причини багатства народів” - А. Сміта. Економічні погляди Д. Рікардо. Економічні погляди на принципи оподаткування Дж. С. Міля і А. Вагнера. Економічні погляди Ж. Б. Сея. Критичний напрям політичної економії – ідеї добробуту, справедливості і “державного соціалізму” С. Сісмонді, П. Прудона та К. Родбертуса, теорія економічного розвитку народів Б. Гільденбранда (історична школа). Марксистська економічна теорія. 1. Економічні погляди А. Сміта. 2. Економічні погляди Д. Рікардо. 3. Економічні погляди Ж. Б. Сея. 4. Економічні погляди на принципи оподаткування Дж. С. Міля і А. Вагнера. 5. Критичний напрям політичної економії - С. Сісмонді, П. Прудон та К. Родбертус. 6. Економічні погляди Фрідріха Ліста. Історична школа Німеччини - Б. Гільденбранд. 7. Марксистська економічна теорія. [16, 17, 34, 35, 37, 46, 49, 52, 60, 71, 72, 74, 81]
Тестові завдання для самоконтролю Завдання № 1. Промисловий переворот - це (письмово)…
Завдання № 2. Перша парова машина з’явилася (приведіть до відповідності дати і країни): а) 1733; а) Англія; б) 1783; б) Франція; в) 1820; в) Німеччина; г) 1769; г) США; д) 1765; д) Росія.
Завдання № 3. Пріорітет у ході промислового перевороту у Франції віддавався: а) формуванню промислового капіталу; б) формуванню фінансового капіталу; в) формуванню кредитної системи.
Завдання № 4. Промисловий переворот у США розпочинається у: а) мануфактурному виробництві; б) фабрично-заводському виробництві; в) кустарному виробництві.
Завдання № 5. Доктрина Монро передбачала …
Завдання № 6. Які процеси відбувалися у Німеччині в ході промислового перевороту: а) об’єднання країни; б) поглиблення митних протиріч; в) промисловий занепад; г) господарське піднесення;
Завдання № 7. Назвіть теоретичні засади економічних поглядів А. Сміта: а) егоїзм людини; б) споживна вартість як мета виробництва; в) схильність людей до обміну; г) обіг як джерело багатства; д) низький рівень заробітної плати; е) поділ праці; є) економічний лібералізм; ж) дія об’єктивних економічних законів; з) визначення цінності речі її корисністю.
Завдання № 8. Назвіть, яку працю А. Сміт визнає за продуктивну: а) працю в сільському господарстві; б) працю у сфері матеріального виробництва; в) працю, що створює цінність; г) працю у сфері обігу; д) працю у сфері нематеріального виробництва; е) працю, що закріплюється в матеріальних цінностях.
Завдання № 9. Назвіть проблеми, що перебували в центрі економічних досліджень Д. Рікардо: а) аналіз обмеженості ресурсів; б) теорія цінності; в) дослідження потреб людини; г) розподіл багатства; д) аналіз якісних характеристик капіталізму.
Завдання № 10. У визначенні вартості Д. Рікардо дотримується: а) трудової теорії вартості; б) теорії витрат; в) теорії корисності.
Завдання № 11. Знайдіть відповідність: 1. С. Сісмонді; а) теорія конституйованої вартості; 2. П. Прудон; б) економічний романтизм; 3. К. Робертус; в) справедливий розподіл суспільного продукту; 4. Ф. Лассаль; г) створення виробничих асоціацій; д) “залізний закон заробітної плати”; е) ідея створення “народного банку”; є) заснування критичного напряму в політичній економії; ж) формування основ теорії абсолютної ренти.
Завдання № 12. Вкажіть, які з наведених положень відповідають економічним поглядам С. Сісмонді: а) критика капіталізму; б) державне втручання в економіку; в) схильність до традиційних поглядів класичної політекономії; г) трудова теорія вартості; д) визначення мети капіталістичного виробництва як споживання; е) сприйняття абстрактного методу класиків; є) визнання прогресивності великого капіталістичного виробництва; ж) критика комуністичних ідей.
Завдання № 13. Назвіть історичні передумови формування критичного напряму в політичній економії: а) зростання ролі торгового капіталу; б) бурхливий розвиток капіталізму; в) активне втручання держави в економіку; г) занепад дрібного виробництва; д) підвищення продуктивності праці; е) економічні кризи; є) посилення експлуатації трудящих; ж) нагромадження капіталу.
Завдання № 14. Додаткова вартість за К. Марксом створюється: а) працею, капіталом, землею; б) неоплаченою працею робітників; в) постійним капіталом.
Завдання № 15. Які причини, за К. Марксом, породжують тенденцію норми прибутку до зниження: а) переливання капіталів з однієї сфери виробництва в іншу; б) зростання органічної будови капіталу; в) зростання цін на предмети споживання; г) збільшення в структурі капіталу частки постійного капіталу; д) зростання відносного рівня заробітної плати робітників.
Завдання № 16. Двигуни внутрішнього згорання винайшли : а) Отто; в) Бенц; б) Даймлер; г) Дизель.
Читайте також:
|
||||||||
|