Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Попередня стадія розробки і аналізу проекту

Види інвестиційних проектів

Наведемо основні типи інвестиційних проектів, які зустрічаються в зарубіжній практиці.

1. Заміна застарілого устаткування як природний процес продовження існуючого бізнесу в незмінних масштабах. Зазвичай не вимагають тривалих і багатоскладових процедур обґрунтовування і ухвалення рішень. Багатоальтернативність - у разі, коли існує декілька типів подібного устаткування і необхідно обґрунтувати переваги одного з них.

2. Заміна устаткування з метою зниження поточних виробничих витрат. Мета подібних проектів — використання порівняно менш ефективного, морально застарілого устаткування. Цей тип проектів припускає що, більш досконале в технічному плані устаткування не однозначно є більш вигідним з фінансової точки зору.

3. Збільшення випуску продукції та/або розширення ринку послуг. Рішення зазвичай приймається верхнім рівнем управління. Найбільш детально необхідно аналізувати коммерційну здійснимість проекту, фінансову ефективність, з'ясовуючи, чи призведе збільшення обсягу реалізації до відповідного зростання прибутку.

4. Розширення підприємства з метою випуску нових продуктів. Цей тип проектів є результатом нових стратегічних рішень і може означати зміну суті бізнесу. Всі стадії аналізу однаковою мірою важливі для проектів даного типу.

5. Проекти, що мають екологічне навантаження. Основна дилема, яку необхідно вирішити і обґрунтувати за допомогою фінансових критеріїв — якому з варіантів проекту віддати перевагу: 1) використовувати досконаліше і дороге устаткування, збільшуючи капітальні витрати, або 2) придбати менш дороге устаткування і збільшити поточні витрати.

6. Інші типи проектів, значущість яких в ухваленні рішень менш важлива. Проекти подібного типу стосуються будівництва нового офісу, купівлі нового автомобіля і т.д.

Після формулювання бізнес-ідеї майбутнього інвестиційного проекту виникає питання, чи спроможне підприємство реалізувати цю ідею у принципі. Для відповіді необхідно проаналізувати стан галузі економіки, до якої належить підприємство, і порівняльний стан підприємства в межах галузі. Такий аналіз і складає зміст попередньої стадії розробки і аналізу інв проекту. В практиці західного проектного аналізу прийнято використовувати наступні критерії:

• зрілість галузі;

• конкурентоспроможність підприємства (його становище на ринку).

Аналіз зрілості галузі прийнято проводити, відносячи її до одногоу з чотирьох станів розвитку: ембріонального, зростаючого, зрілого або старіючого (табл.).

Стадія зрілості
Ембріональна Зростаюча Зріла Старіюча
Сонячна енергетика Виробництво цифрових фотоапаратів, відеокамер Виробництво годинника Кораблебудування (Європа)
Домашні комп'ютери Видобуток вугілля (США) Виробництво велосипедів  

 

Відповідно до другого критерію необхідно з'ясувати порівняльне з іншими підприємствами положення даного підприємства на цільовому ринку товарів або послуг. Прийнято використовувати шість основних станів підприємства: домінуюче, сильне, сприятливе, нестійке, слабке, нежиттєздатне.

Зіставляючи критерії зрілості галузі і конкурентоспроможності підприємства, можна скласти матрицю життєвих циклів підприємства.

Така матриця носить конструктивний характер: вона встановлює не тільки положення підприємства, але і дає принципові рекомендації щодо подальшого розвитку.

Виходячи з приведеної формалізації, може бути розглянутий одна з можливих стратегій розвитку підприємства, представлених в табл. 2

 

Положення на ринку Стадія зрілості
Ембріональна Зростаюча Зріла Старіюча
домінуюче Інвестуйте швидше за вимоги ринку.   Утримуйте позицію. Утримуйте частку ринку Утримуйте позицію. Розвивайтеся разом з галуззю Утримуйте позиції
сильне Інвестуйте з швидкістю, що диктується ринком.   Спробуйте поліпшити стан. Збільшуйту частку. Утримуйте позиції. Розвивайтеся разом з галуззю Утримуйте позиції або підводьте підсумки
сприятливе Вибірково або цілком збільшуйте частку. Всі сили на збільшення ринкової частки   Спробуйте поліпшити стан. Вибіркове збільшення частки Вичікування або стабілізація. Знайдіть нішу намагайтеся захиститися підводьте підсумки або поступово кидайте ринок
нестійке Вибірково підходьте до завоювання позицій Знайдіть свою нішу й захищайтеся Знайдіть свою нішу й утримуйтеся або поступово кидайте її кидайте ринок поступово або відразу
слабке Вгору або геть Перебудовуйтеся або геть Перебудовуйтеся або поступово йдіть Ідіть негайно

Стадія попереднього аналізу не повинна бути тривалою за часом, і висновки, які робляться переважно на попередньому етапі, базуються на якісних оцінках. Проте ця стадія необхідна, принаймні, із наступних двох причин:

• при подальшому спілкуванні із стратегічним інвестором питання зрілості галузі і конкурентного положення підприємства обов'язково підійматимуться, і до цього необхідно бути готовим наперед;

• якщо менеджери підприємства не подбають про аналіз, то стратегічний інвестор зробить це сам і його висновки бути не такими сприятливими.

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  4. VII. Етап проектування
  5. VII. Етап проектування
  6. Автоматизація проектування напівзамовлених ВІС.
  7. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  8. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  9. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування
  10. Алгоритм розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва нового та реконструкції діючих підприємств харчування.
  11. Аналіз зображувальних засобів. Застосування цілісного аналізу
  12. Аналіз комерційної здійснимості (спроможності) проекту




Переглядів: 1032

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття проекту і проектного циклу | Аналіз комерційної здійснимості (спроможності) проекту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.056 сек.