МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Бюрократична модель проекту організації.Координація П'ятим головним елементом організації є координація. Координація - це процес узгодження дій різних посад та підрозділів організації. Потреба в координації.Що більша взаємозалежність між відділами, то більша потреба в координації для ефективної діяльності організації. Головні форми взаємозалежності: 1. Пряма взаємозалежність - це найнижчий рівень взаємозалежності. Підрозділи, між якими є пряма взаємозалежність, мало взаємодіють. Крамниці одягу The Gap діють із прямою взаємозалежністю. Кожна крамниця має свій поточний бюджет, персонал тощо, однак видатки та надходження з кожного відділу підсумовують разом на корпоративному рівні. Усі ці крамниці взаємопов'язані так, що успіх або занепад однієї неодмінно відобразиться на іншій, хоча ці організаційні одиниці в цілому постійно не взаємодіють. 2. У послідовній взаємозалежностірезультат діяльності одного підрозділу є початковим для іншого у послідовному порядку. В Nissan, наприклад, один завод виробляє двигуни і відправляє їх на інший завод, де ці двигуни використовують для збирання автомобілів. Однак рівень взаємозалежності в цьому випадку односторонній. 3. Зворотна взаємозалежність виникає тоді, коли діяльність між підрозділами відбувається в обох напрямах. Ця форма взаємозалежності є найскладнішою. Треба нагадати про існування універсального й ситуаційного підходів в менеджменті. Основа сучасного уявлення про організаційний проект бере початок з давнього універсального підходу - бюрократичної моделі Макса Вебера, німецьк. соціолога. На думку Вебера, бюрократія - цемодель проекту організації, що ґрунтується на легітимній та формальній системі влади. Багато людей пов'язує поняття бюрократії з бюрократизмом, жорсткістю і перекладанням відповідальності на інших. Наприклад, скільки разів можна почути, як люди нетактовно використовують термін "бюрократія", не знаючи, про що говорять. Вебер трактував бюрократичну форму організації як логічну, раціональну й ефективну. Він запропонував використовувати цю модель як схему, до якої повинні прагнути всі організації як до єдиного найліпшого методу. Згідно з поглядом Вебера можна сформулювати п'ять головних ознак ідеальної бюрократії. 1. Кожна організація має чіткий поділ праці і кожну посаду в організації посідають висококваліфіковані спеціалісти. 2. Організація має узгоджену систему правил, що гарантує стале фахове виконання завдань. 3. Організація має чітку ієрархію посад та служб, щоб створити умови для субординації від вищих ланок організації до нижчих. 4. Менеджери ведуть бізнес об'єктивним методом і зберігають відповідну відстань між собою та підлеглими. 5. Зайнятість і успіх в організації ґрунтуються на компетентності та кваліфікації, а працівники захищені від свавілля. Найліпшими прикладами бюрократії сьогодні є державні установи та університети. Наприклад, згадаймо, скільки етапів треба подолати і яку кількість форм заповнити, щоб вступити до коледжу, поновити навчання, змінити спеціальність, поселитись у гуртожиток, отримати диплом тощо. Ці процедури обов'язкові, оскільки університети мають справу з великою кількістю людей, яких потрібно оцінювати справедливо і чесно. Звідси можна зробити висновок, що дотримання правил та стандартів необхідне. Головна перевага бюрократичної моделі та, що такі її елементи як дотримання правил та зайнятість на підставі кваліфікації фактично сприяють підвищенню ефективності. На жаль, бюрократична модель має декілька недоліків: По-перше, призводить до негнучкості організації та її жорсткості. Якщо правила визначені і затверджені, важко їх уникнути або змінити. По-друге, бюрократія часто призводить до ігнорування людського чинника і соціальних процесів усередині організації. Читайте також:
|
||||||||
|