Ґрунтується на двох поєднаних критеріях структуризации. Основа матричної організаційної структури - група функціональних відділів. Низка груп, що займаються продуктом, або тимчасові відділи тоді накладаються на відділи функціональні. Працівники створеної матриці є одночасно членами функціонального відділу й однієї або кількох проектних груп.
Матричний проект показано на рис. 4. Як бачимо, наверху організації є функціональні одиниці, якими керують віце-президенти з питань інженерії, виробництва, фінансів та маркетингу. Кожен із цих менеджерів має декілька підлеглих. По вертикалі організації є певна кількість посад - менеджерів проекту. Кожен менеджер є головою проектної групи, що складається з представників або працівників функціональних підрозділів. Зауважте, що матриця відображає складну структуру субординації - будь-яка особа звітує як функціональному керівнику, так і одному або кільком менеджерам проекту.
Рис.4. Матрична організація.
Кожну проектну групу або команду створюють для окремого проекту або програми. Наприклад, компанія хоче налагодити виробництво нового продукту. Для цього представників вибирають із кожної функціональної ділянки, щоб вони працювали над новим проектом як команда, однак вони також зберігають членство в першій функціональній групі. Ford використав цей підхід для створення популярного автомобіля Taurus. Він сформував групу Team Taurus із проектувальників, інженерів, спеціалістів з виробництва, спеціалістів з маркетингу та інших експертів з різних відділів компанії. Робота цієї групи дала змогу випустити дуже популярний виріб на ринок щонайменше роком швидше, ніж у разі застосування філіального підходу.