МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Загальна характеристика сучасних швейних машинПобутові та промислові швейні машини різноманітні за будовою і призначенням. Існують «розмовляючі» швейні машини, які попереджають швачок у разі неправильних дій під час роботи на машині. Відомі також машини, що з'єднують деталі тканин з хімічних волокон ультразвуковим зварюванням. Сучасний етап швейного машинобудування характерний впровадженням різних методів обробки швейних виробів термоконтактних, ультразвукових та високочастотних. Для розкрою тканини застосовують лазерний промінь. Створюються автоматизовані машини, машини-напівавтомати, роботи та агрегати. У створенні швейного обладнання нових поколінь широко застосовується комп'ютерна техніка. У швейній промисловості під час виконання різноманітних операцій використовуються спеціалізовані швейні машини. Розвиток моди і нових конструктивних ідей у вітчизняній текстильній та швейній галузях надали більшого значення машинній вишивці. Досягти високого художнього рівня в галузевому виробництві можна використовуючи лише сучасні технології. зображено зовнішній вигляд вишивального автомата серії Зсіск-Сгопіс (Німеччина). Для виконання оздоблювальних вишивальних операцій при виготовленні одягу фірма 25К (Німеччина) випускає контролюючі пристрої з програмним керуванням процесом вишивання різноманітних малюнків на багатоголовкових вишивальних автоматах. Оснащення вишивальної машини засобами програмного забезпечення дозволяє виконувати такі операції, як оптиматизація і модифікація малюнків, розроблення монограм, підбір голок і ниток та інше. Класифікація швейних машин Швейні машини різноманітні за зовнішнім виглядом, своєю будовою та призначенням. Для того, щоб легше вивчати машини, правильно та доцільно використовувати, вести їх облік, уведена класифікація швейних машин. Усі швейні машини умовно поділяють на сім класів (І—VII), які, в свою чергу, поділяються на підкласи. I. Загальний (у цьому класі швейні машини поділяються на підкласи залежно від обсягу виконання технологічної операції): 1) універсальні, наприклад: 97—А кл. ОЗЛМ, 1022 кл. ОЗЛМ; 2) спеціальні, наприклад: 51—А кл. ПМЗ. II. Технологічний (машини поділяються на підкласи залежновід виконання технологічної операції): 1) зшивні, наприклад: 97 кл. ОЗЛМ, 1022 кл. ОЗЛМ; 2) зшивно-обметувальні, наприклад: 51—А кл. ПМЗ; 3) виметувальні, наприклад: 2222 кл. ОЗЛМ; 4) стьобально-підшивні, наприклад: 790 кл. фірми «Паннонія»; 5) вишивальні, наприклад: ВМ — 50; 6) ґудзикові, наприклад: 827 кл. ПМЗ; 7) петельні, наприклад. 25—А кл. ПМЗ; 8) зигзагоподібної строчки, наприклад: 26 кл. ПМЗ; 9) копіювальні, наприклад: 1622 кл. ОЗЛМ. III. За кількістю голок (усі машини поділяються залежно відкількості голок): 1) 1-голкові, наприклад: 51—А кл. ПМЗ, 1022 кл. ОЗЛМ; 2) 2-голкові, наприклад: 852 кл. ПМЗ; 3) багатоголкові, наприклад: М—12. IV. За швидкістю (залежно від кількості обертів головного вала машини за хвилину): 1) низькошвидкісні (до 2000 об./хв.), наприклад: 27 кл. ПМЗ; 2) середньошвидкісні (2000—4000 об./хв.), наприклад: 51—Акл. ПМЗ; 3) швидкісні (4000—6000 об./хв. і більше), наприклад: 97—Акл. ПМЗ; 1022-М кл. ОЗЛМ. V. За видом стібка (машини поділяються залежно від характеру переплетення ниток у стібку): 1) човникового стібка, наприклад: 1022 кл. ОЗЛМ; 2) ланцюжкового стібка, наприклад: 51—А кл. ПМЗ. VI. Залежно від механізації та автоматизації технологічногопроцесу (наскільки механізовано виконується технологічна операція на даній машині): неавтомати; напівавтомати; автомати; VII. Заводська класифікація (порядковий номер машини, тобто її клас; якщо є модифікації машини, то її варіант і завод—виробник, де виготовлена машина): наприклад: 97—А кл. ОЗЛМ;1022-М кл. ОЗЛМ.Недоліком заводської класифікації машин є те, що кожний завод чи фірма класифікують машини індивідуально. Не вироблені загальні стандарти класифікації, що зумовлює певні труднощі. 3.Основні прийоми роботи на швейній машині 1. Перед початком роботи на швейній машині необхідно: 2. перевірити санітарно-гігієпічний стан робочого місця; 3. перевірити заправлення ниток в машину (електродвигунмашини повинен бути вимкненим); 4. змастити деталі машини, якщо машина змащується вручну.При зшиванні деталей виробу: 5. деталі розташовують ліворуч від лапки, а припуск на шов1 (зрізи деталей) — праворуч (рис. 6. якщо є зметувальна строчка, машинну строчку 2 прокладають на відстані 1 мм ліворуч від зметувальної 7. при виконанні строчки її кінці закріплюють; 8. щоб деталі не зміщувались під час прострочування складного контуру, машину необхідно зупинити при крайньому нижньому положенні голки, а потім, піднявши лапку, повернути деталі на потрібний кут, опустити лапку та продовжити зшиваннядеталей у потрібному напрямку; 9. по закінченні роботи машину вимикають, робоче місце ретельно прибирають, а інструменти, приладдя та деталі виробу,які зшивалися, складають у визначене місце зберігання, непотрібні клаптики тканин, шматки ниток викидають. Правильна посадка швачки за машиною, оволодіння прийомами роботи суттєво впливають на її самопочуття, полегшують виконання технологічних операцій, сприяють хорошій якості та продуктивності 1. Тулуб працюючого повинен бути злегка нахилений вперед 2. Важливим є вибір стільця. Бажано вибирати гвинтовий стілець із сидінням, висоту якого можна регулювати 3. Стілець повинен бути поставлений точно напроти голковому швейної машини. Швачка має сидіти прямо, так, щоб відстань від тулуба до краю стола була 10—15 см, а відстань від очей до деталей виробу, що зшиваються, — близько 30—40 см 4. Кисті рук повинні розташовуватися на платформі машини в стійкому стані, а лікті — на одному рівні з кришкою стола 5. Ступні ніг мають бути розташовані на педалі так, щоб ступня правої ноги виступала вперед на 10—12 см. Тоді пуск машини. 5. Правила техніки безпеки при роботі на швейних машинах Працюючі на швейних машинах, потрібно чітко виконувати такі правила техніки безпеки: 1. Перед початком роботимашини необхідно перевірити: а) санітарно-гігієнічний стан машинного робочого місця; б) наявність захисного щитка, приводного паса (див. рис. 20); в) чи є запобіжники на лапці, що захищають пальці від проколювання голкою; г) наявність захисного екрана при роботі на ґудзикових машинах; д) чи заземлений електродвигун швейної машини. 2. Під час роботи на машині необхідно: а) працювати у спеціальному одязі та головному уборі (береті, хустинці); б) після закінчення роботи прибрати у спеціальні ящики всі інструменти та приладдя; в) заправляти питки тільки при вимкненій машині. 3. Забороняється: а) чистити та змащувати машину при ввімкненому електродвигуні: б) міняти електролампочки на робочому місці при ввімкненому світильнику; в) відволікатися під час виконання операцій на машині; г) залишати ввімкненим електродвигун під час перерв та вкінці робочого дня; д) виконувати регулювання при ввімкненому електродвигуні:ж) класти ножиці, нитки, інші речі біля привідного паса. Якщо під час роботи в машині помічені будь-які неполадки, необхідно припинити роботу, повідомити про це майстра чи вчителя та викликати механіка. Список рекомендованих джерел:Кучер В. О., Степура А. О. Обладнання швейних підприємств:Навч. посібн.-К.:Вікторія,2001.-416с. Лекція№7 Тема: Човниковий стібок. Процес утворення, властивості. . Машини човникового стібка. Будова і принцип роботи побутових швейних машин. Мета: Вивчити процес утворення човникового стібка, будову побутових швейних машин, механізми, робочі органи, принцип роботи побутових машин. Читайте також:
|
||||||||
|