Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА ОРГАНІЗАЦІЙ МАЛОГО БІЗНЕСУ

 

З роками приходить розуміння, що будь-якій фірмі чи підприємству, незважаючи на сферу їх діяльності, кількості задіяних працівників тощо, потрібен професіонал з психологіч­ною підготовкою у сфері роботи з людьми.

Психолог в організації, на думку М.Ю Шейніса, будує свою діяльність на основі однієї з трьох моделей.

Перша модельґрунтується на ідеї, що психолог повинен здійснювати науково-методичне забезпечення кадрової і вихов­ної роботи, тому він стає творцем та реалізатором всієї кадрової роботи організації.

Друга модельвбачає сенс діяльності практичного психолога у наданні психотерапевтичної допомоги співробітникам, які мають різноманітні психологічні труднощі. На жаль, сьогодні мало органі­зацій, які безпосередньо опікуються проблемами працівників, тому більшість підприємств не зацікавлені у діяльності практичного пси­холога за цією моделлю. Виняток хіба що складають армія, міліція, СБУ, диспетчерські служби тощо, де якість та ефективність діяльності співробітників визначається їх психічним станом.

Третя модельґрунтується на ідеї, що сутність діяльності практичного психолога (служби) полягає у психологічному супроводі трудової діяльності працівників. Психологічний супровід здійснюється у межах системи управління персоналом і спрямований на створення соціально-психологічних умов для успішної професійної діяльності і особистісного зростання працівників. Причому, такий супровід повинен здійснюватися переважно через керівника підприємства традиційними формами управлінсь­кого і виховного впливу. Керівник у цьому випадку повинен бути партнером психолога у розробці та реалізації стратегії супроводу кожного підлеглого. Психолог виступає своєрідним «інструментом налаштування» процесу управління на конкретних працівників. Ця модель є найсучаснішою і найбільше відповідає вимогам сучасного підприємства чи організації.

Специфіка організацій малого бізнесу полягає в обмеженій кі­лькості персоналу. В цих установах відсутня система відділів, які є на промислових підприємствах: збуту і постачання, маркетингу і реклами, фінансового і кадрового.

Працівники, як правило, поєднують кілька різнорідних функ­цій і працюють єдиною командою.

Практичний психолог у такій організації,як зазначає І. С. Си­доренко, здійснює свою роботу в кількох напрямках (див. Рисунок 1):

Рисунок 1. Об'єкти діяльності психолога на підприємстві

 

Робота проводиться в усіх напрямках одночасно, інакше буде порушена цілісність функціонування організації.

У роботі з керівництвом практичний психолог розв'язує такі задачі:

• розробка найефективнішої структури організації;

• забезпечення розвитку організації та безболісний перехід з етапу на етап;

• прогнозування напрямків подальшого розвитку організації;

• діагностика, виявлення і профілактика «слабких місць» в організації;

• формування стилю діяльності та іміджу організації.

У роботі з персоналомпрактичний психолог забезпечує:

—формування кадрової політики;

—підбір персоналу (врахування необхідності виконання ним широкого кола функцій);

—раціональне використання кадрів;

—формування навичок роботи в команді;

—мотивацію персоналу;

—оцінку і атестацію співробітників, участь у розробці схем оплати праці співробітників з урахуванням їх індивідуальних особливостей;

—розробку і проведення тренінгів з персоналом;

—організацію неформального спілкування.

З партнерами і клієнтамипрактичний психолог здійснює:

• формування довгострокових відносин між малими підприємствами та партнерами і клієнтами;

• допомогу в пошуку нових партнерів (організація презентацій, акцій, участь у виставках);

• зміцнення зв'язків з постійними клієнтами;

• створення психологічних портретів клієнтів;

• диференціацію груп клієнтів для створення найбільш ефективної реклами, розрахованої на кожну цільову аудиторію;

При взаємодії малого підприємства із засобами масової інформаціїпрактичний психолог:

—контактує з пресою для висвітлення у різних виданнях інформації про організацію;

—організовує та психологічно забезпечує участь керівників у телевізійних програмах;

—веде переговори про надання знижок на розміщення реклами.

З метою організації рекламної кампаніїпрактичний психолог:

• розробляє стратегію;

• висуває креативні ідеї з приводу змісту і форми реклами;

• проводить психологічну експертизу реклами; маркетингові дослідження;

• вирішує питання спонсорства, участі у масових та благодій­них заходах.

Практичний психолог малого підприємства виступає також як аналітик діяльності конкурентів:

—виявляє їх переваги і недоліки;

—аналізує рекламу конкурентів, розмежовуючи її на успішну і невдалу.

Такий широкий спектр задач висуває складну систему вимог до знань, умінь та навичок практичного психолога. Практичний психолог повинен:

• мати відмінні знання з психології, зокрема таких її розділів, як соціальна психологія, психологія управління, організаційна психологія, психологія праці, профвідбір, психодіагностика, мотивація поведінки, психологія реклами, конфліктологія, психологія спілку­вання, психотерапія, психологія сприймання, психологічна експер­тиза, психологія торгівлі, методологія експериментальних досліджень; а також з менеджменту, маркетингу, соціології;

• володіти навичками ефективного спілкування, психодіагно­стики та психологічної просвіти;

• відзначатися системою професійно важливих психічних якостей та властивостей (аналітичне і нешаблонне мислення, здатність до саморозвитку та креативність, комунікабельність та організованість).

Таким чином, діяльність практичного психолога на промислових підприємствах та в організаціях має свою історію, є достатньо розвинутою і спирається на основні методологічні засади діяльності практичного психолога, які визначені прикладною психологією.


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  4. VІ. План та організаційна структура заняття
  5. Адаптивні організаційні структури управління.
  6. Адміністративна служба
  7. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  8. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  9. АКЦІОНЕРНА ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВА ФОРМА ПІДПРИЄМСТВ
  10. Акціонерне товариство, як форма організацій бізнесу. Акції, їх суть і види.
  11. Альтернативні парадигми організаційного процесу
  12. Аналіз і оцінка рівня соціальної відповідальності бізнесу




Переглядів: 1879

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ХАРАКТЕРИСТИКА ДОСВІДУ РОБОТИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ ПІДПРИЄМСТВА | ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА У ЗБРОЙНИХ СИЛАХ УКРАЇНИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.064 сек.