МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Переможці Олімпійських ігор та їх нагородження.Агоністика у Стародавній Греції багато в чому визначала той успіх, який супроводжував старогрецькі Ігри і інші великомасштабні змагання. Стародавній грек намагався бути кращим у всьому. В Іграх міг бути лише один переможець, а всі інші вважалися переможеними. Участь в Іграх не заради перемоги вважалося богохульством. Чотири найбільших змагань в Стародавній Греції вважалися священними і були безпосередньо пов’язані з визначенням культу богів – Зевса в Олімпії; Апполона в Дельфах на Піфійських іграх; Посейдона в Істмії, на Істмійських іграх; культом Зевса в Немеї, на Немейських іграх. Коли атлет отримував перемогу на усіх чотирьох Іграх, його возвеличували як періодоніка – «переможця кола (циклу)», як героя, а його ім’я викликало захоплення впродовж багатьох років. Перемога на ОІ розглядалася греками як знак доброго ставлення богів до атлета, а також до міста, звідки він був родом. Особливо достойною вважалася перемога на стадіодромі. Ім’ям атлета, який став абсолютним переможцем, називали наступну Олімпіаду. Олімпіоніків (переможців Ігор) вінчали в храмі Зевса оливковою гілкою, зрізаною золотим ножем в Священному гаю. За традицією гілку зрізав молодий юнак, батьки якого були ще живими. Кількість зрізаних гілок дорівнювала кількості видів змагань. Гілки розкладалися у храмі Гери, на столі із золота і слонової, звідки їх брали судді для возвеличення переможців. В часи Олександра Македонського переможці Ігор одразу ж після змагань отримували пальмову гілку, яку вони тримали у руці на п’ятий день – день урочистого нагородження оливковим вінком. Наїзники колісниць, які отримали перемогу отримували шерстяні пов’язки, якими вони обв’язували голови на рівні лоба. Вінки з оливи отримували власники колісниць і коней. Нагороди призначали і роздавали судді. На Іграх створювали три суддівські колегії: для пентатлону, для змагань на колісницях, для інших видів змагань. Коли Ігри закінчувалися і судді приймали рішення, оголошувалися результати, ім’я переможця і назва місцевості, звідки він прибув в Олімпію. В останній день ОІ проходила офіційна церемонія нагородження переможців. Вранці усі переможці з пурпуровими пов’язками на голові, руках і ногах, йшли до храму Зевса. В руках вони несли пальмові гілки. По дорозі до храму глядачі осипали їх квітами і листям. Вручення олімпіонікам оливкових вінків відбувалося у храмі Зевса. Олімпіоніки мали право принести дари Зевсу на його вівтар у Священному гаю, а також поставити від свого імені статую в Олімпії, яка алегорично змальовувала той вид спорту, в якому особливо виділявся переможець; йому дозволялося і увіковічнити на статуї своє ім’я. В Спарті переможців ОІ вшановували на свій лад – по військовому: під час війни олімп іоніки боролися в перших рядах пліч о пліч зі спартанським царем. В Афінах після 500 р. до н.е. для олімпіоніків встановили додаткову грошову нагороду.
Читайте також:
|
||||||||
|