Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Конвеєрний характер процесу

Термінация транскрипції

Елонгація транскрипції

Етап, що йде за ініціацією, - елонгація: поступове подовження зростаючого ланцюга про-РНК до остаточного розміру.

Це відбувається у міру просування РНК-полімерази по ДНК. Відповідно, переміщається і "вічко" транскрипції, тобто ділянка локального розплітання ДНК. На транскрибованій же частині ДНК дволанцюжкова спіральна структура відновлюється відразу після відходу РНК-полімерази.

Зразкова швидкість руху ферменту і синтезу РНК - 30 нуклеотидів в секунду.

Транскрипція може супроводжуватися помилками спаровування, в результаті яких в РНК, що синтезується, включаються "неправильні" нуклеотиди. В середньому одна така помилка доводиться на 2 х 104 включених нуклеотидів. Це істотно частіше, ніж поява нерепарованих помилок реплікації (одна помилка приблизно на 1010 нуклеотидних пар).

Очевидно, менша точність транскрипції пов'язана з тим, що помилки тут мають не такі серйозні наслідки. Вони легко компенсуються завдяки утворенню на одному гені безлічі копій про-РНК.

Крім того, внаслідок виродженості генетичного коду, не кожна заміна нуклеотиду змінює зміст кодона мРНК. Можна знайти, що в 67 % помилок, що стосуються третіх положень кодонів, зміст останніх залишається тим самим.

Останній етап термінація, або закінчення транскрипції.

Сигналом для цього служать спеціальні ГЦ-збагачені ділянки у кінці генів. Оскільки сила взаємодії пар ГЦ досить велика, локальна денатурація таких ділянок в ДНК відбувається важче. Це уповільнює просування РНК полімерази і може служити для неї сигналом для зупинки транскрипції.

Але ще до закінчення процесу у кінці новосинтезированої РНК теж встигає з'явитися ГЦ-збагачена ділянка. Завдяки взаємодії між своїми нуклеотидами, вона утворює "шпильку". Тобто взаємодії з нуклеотидами матричного ланцюга ДНК замінюються на "внутрішньошпилькові" взаємодії. Це полегшує від'єднання РНК від ДНК.

У бактерій цьому часто сприяє і спеціальний білок - Rho-фактор. Він рухається по ДНК услід за РНК-полімеразою, наздоганяє її на ГЦ-ділянці гена і, володіючи активністю, полегшує розбіжність ланцюгів РНК і ДНК.

Досі ми мали на увазі одну молекулу РНК-полімерази і утворення одного ланцюга про-РНК.

Але насправді через якийсь час після того, як попередня молекула РНК-полімерази, покидає промотор, просунеться по ДНК на деяку відстань, з промотором зв'язується наступна молекула ферменту і теж починає транскрипцію.

Тому на кожному гені, що транскрибується, зазвичай працюють, рухаючись один за одним, відразу декілька молекул РНК-полімерази (див.мал.).

Середня відстань між ними залежить від "сили" промотора (багато в чому обумовленою транскрипційними чинниками) і концентрації РНК-полімерази. Середній порядок цієї відстані - 300-500 н. п.

Відповідно, з одним геном одночасно пов'язано декілька зростаючих ланцюгів про-РНК.

Таким чином, транскрипція гена відбувається конвейєрним способом.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  4. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  5. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  6. II. Поняття соціального процесу.
  7. IV. План навчального процесу.
  8. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  9. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  10. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  11. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  12. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист




Переглядів: 865

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Механізм транскрипції | Механізм сплайсингу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.