Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Планування аудиту

 

Ефективна організація управління аудиторським процесом передбачає дотримання певних етапів проведення аудиторської перевірки. Першим етапом проведення аудиторської перевірки є планування. Процес планування досить громіздкий і може займати до 30 % часу, витраченого на перевірку.

У популярній книзі «Аудит Монтгомері» [21] вказано, що аудиторська перевірка має відповідати загальноприйнятим стандартам, виконуватись ефективно і в межах часу, заданого клієнтом. З цією метою проводять її планування й регулювання.

Аудитор повинен планувати свою роботу так, щоб мати можливість ефективно провести аудиторську перевірку. Планування має ґрунтуватися на попередньому вивченні особливостей бізнесу клієнта.

Планування – це вироблення головної стратегії та конкретних підходів до характеру, періоду а також часу проведення аудиту. Аудиторський план розробляється з огляду на те, що в ньому визначається час проведення кожної конкретної аудиторської процедури.

Відповідно до стандартів аудиту аудиторська перевірка має бути належ­ним чином спланована.

Необхідність планування зумовлена такими причинами:

1.Необхідність одержання достатньої кількості інформації про стан справ клієнта.

2. Запобігання надмірним витратам на проведення «зайвих» процедур.

3. Уникнення непорозумінь із клієнтом.

Планування являє собою низку послідовних етапів, у межах яких проводиться попереднє ознайомлення з підприємством-клієнтом і сферою його діяльності, врегулювання взаємовідносин з клієнтом шляхом підписання договору на проведення перевірки, оцінювання ризиків та суттєвості, визначення мети, завдань, аудиторських процедур, що будуть реалізовані в ході перевірки. Зазначені моменти визначають зміст аудиторських документів з планування – загального плану й програми.

Відповідно до Міжнародного стандарту 300 зміст процесу планування розкривається таким чином: це розроблення загальної стратегії й детального підходу до очікуваного характеру, часу та обсягу аудиту.

Процес планування має ґрунтуватися на таких принципах:

Принцип комплексності – передбачає забезпечення взаємозв’язку і взаємо узгодженості всіх етапів планування – від попереднього до планування до складання загального плану і програми.

Принцип ефективності – передбачає розроблення оптимальних планів і програм, виконання яких забезпечить отримання достовірних та достатніх аудиторських доказів із найменшими витратами праці й часу.

Принцип системності – план має передбачити оцінювання всіх суттєвих аспектів аудиторської перевірки, дослідження стійких причинно– наслідкових зв’язків, які можуть вплинути на думку щодо достовірності фінансової звітності.

Принцип гнучкості – передбачає можливість внесення змін у план і програму перевірки у зв’язку з виявленими непередбачуваними обставинами.

Принцип контролю – документи з планування аудиту виступають дієвим засобом контролю повноти і вчасності здійснення аудиту шляхом виявлення відхилень від визначених напрямів контролю, аудиторських процедур, строків їх виконання.

Принцип оптимальності – в процесі планування аудиту необхідно забезпечити варіантність для можливості вибору оптимального варіанта загального плану і програми аудиту на основі критеріїв, що визначені аудиторською фірмою.

Аудитори й аудиторські фірми України під час розроблення плану аудиту та протягом тривалості аудиту мають право самостійно визначати форми й методи аудиту на підставі чинного законодавства, існуючих норм і стандартів, умов договору із замовником, професійних знань та досвіду.

Загальна схема процесу планування представлена на рисунку 5.1.

Аудиторові слід розробити і документально оформити загальний план аудиту, визначити в ньому істотність помилок. Загальний план аудиту розробляється настільки детально, щоб аудитор мав можливість завдяки йому підготувати програму аудиту. В свою чергу програма аудиту, її зміст та розмір залежать від розміру, виду й специфіки підприємства, умов договору на проведення аудиту, а також особливостей методики і техніки, що їх використовує аудитор під час перевірки.

Аудиторська програма допомагає керувати виконавцями аудиту та контролювати їх роботу. До аудиторської програми включається перелік об'єктів аудиту за його напрямами, а також час, що його необхідно витратити на кожен напрям аудиту або аудиторську процедуру.

План аудиту має бути повідомлений аудиторській групі. Графіки, процедури, які необхідно виконати, і тип звіту головного аудитора слід повідомити групі аудиторів на самому початку перевірки. Аудитор повинен обговорити загальну стратегію перевірки з керівництвом клієнта. Деякі деталі планування (чи треба використовувати роботу внутрішніх аудиторів та ін.) необхідно обговорювати й узгоджувати заздалегідь.

Протягом усієї тривалості аудиту його загальний план аудиту і програма переглядаються та уточнюються аудитором. Події чи мотиви, що примусили аудитора внести значні зміни до аудиторської програми оформляються ним документально.


Читайте також:

  1. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  2. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  3. Алгоритм проведення внутрішнього аудиту.
  4. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  5. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  6. Бар’єри стратегічного планування та заходи щодо їх подолання
  7. Бізнес-план як один із головних інструментів редакційного планування
  8. Бізнес-планування
  9. Бізнес-планування інвестиційного проекту. Розробка планів фінансового проекту
  10. Бізнес-планування, його суть та призначення
  11. Бюджетне планування
  12. Бюджетне планування та прогнозування.




Переглядів: 902

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Стадії аудиту | Лекція 5. Україна в першій половині 19 століття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.