Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Соціально-економічний стан країн, що розвиваються

 

Країни, що розвиваються, – це близько 140 країн, що займають майже 70% території Землі, їх населення становить понад 80% усього населення земної кулі. ВВП (за паритетом купівельної спроможності) сягає близько 28% світового. До країн, що розвиваються, відносять держави, які часом значно відрізняються одна від одної, проте мають спільні риси:

1) залежне становище в системі світового господарства;

2) багатоукладний характер економіки;

3) в цілому (за винятком деяких країн) усе ще низький рівень розвитку продуктивних сил, відсталість промисловості, сільського господарства, виробничої та соціальної інфраструктури.

Виділяють три підгрупи країн, що розвиваються: найрозвинутіші країни, середньо розвинуті та найменш розвинуті.

Найбільш динамічні з них це, насамперед, нові індустріальні країни (НІК) Південно-Східної Азії та Латинської Америки (Південна Корея, Тайвань, Гонконг, Сінгапур, Аргентина, Бразилія, Мексика, Малайзія, Таїланд, Індія, Чилі, Кіпр, Туніс, Туреччина, Індонезія, Філліпіни), а також деякі країни Перської затоки – Катар,Кувейт, ОАЕ

Для НІК характерна експортна орієнтація виробництва, поступовий перехід до розвитку капіталомістких і наукових галузей, активне використання прямих зарубіжних інвестицій і зростаюча участь у вивезенні капіталу.

Країни-члени ОПЕК контролюють близько двох третин світових запасів нафти, собівартість розробки яких низька. Поряд з нафтовою промисловістю в останні роки більш швидкими темпами розвивається гірничовидобувна промисловість, чорна і кольорова металургія, металообробка, а також сфера послуг. Велику роль відіграють доходи від інвестицій за кодон.

Китай – друга економіка світу (з урахуванням паритету купівельної спроможності 14% світового валового продукту). З кінця 1970-х має одні з найвищих у світи темпи економічного зростання, значною мірою завдяки іноземним інвестиціям. Є світовим лідером у виробництві вугілля, сталі, цементу, зерна, м’яса, бавовни, знаходиться на передових світових позиціях із виробництва електроенергії.

Багатьом країнам Латинської Америки притаманна «латиноамериканська модель» розвитку (значна зовнішня заборгованість, вузькість внутрішнього ринку, сировинна орієнтація на міжнародних ринках).

До групи найбідніших країн відносять 48, з яких 32 розташовані у тропічній Африці, 10 – в Азії. Поряд із доброю забезпеченістю природними ресурсами, їм притаманні неринкові методи господарювання, архаїчні техніка та технології, деградація природного середовища.

Вони вкрай потребують інвестицій, проте не мають внутрішніх резервів накопичення і не привабливі для іноземних інвесторів через нестабільність та неринковість.

 


Читайте також:

  1. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  2. Взаємозв’язок з освітніми системами інших країн, відповідність вищої освіти України світовому рівню.
  3. Вплив географічних та кліматичних умов на соціально-економічний розвиток. Природні ресурси України
  4. Головні риси країн, що розвиваються, та їхнє місце у світовій економіці
  5. До країн, які реалізують грандіозні екотуристичні проекти належать Бразилія, Перу, Венесуела, Беліз, Гватемала.
  6. Економічна ефективність освіти в розвинених країнах і країнах, що розвиваються
  7. З.Країни що розвиваються.
  8. Загальна характеристика економіки країн, що розвиваються.
  9. Західноукраїнські землі на початку ХХ ст.: соціально-економічний аспект.
  10. Концепція раціонального поєднання властивостей цілісності й відособленості систем, що розвиваються
  11. Країни, що розвиваються. Нові індустріальні країни.
  12. Лекція 13. Соціально-економічний та політичний розвиток України в роки незалежності.




Переглядів: 564

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розвитку та її критерії. Розвинені країни | Поняття і теорії зовнішньої торгівлі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.