МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||
Виявлення проблеми й формулювання метиЗАВДАННЯ Дати уявлення про процес організації маркетингового дослідження в основні його інструменти і методи.
ЦІЛІ Вивчивши цей розділ, Ви: 1) довідаєтеся про технологію маркетингового дослідження; 2) будете мати уявлення про кожний етап; 3) зумієте розібратися в системі маркетингової інформації; 4) зможете розробити анкету й провести дослідження; 5) зможете обробити результати досліджень і узагальнити матеріали.
Щоб зрозуміти клієнтуру, конкурентів і посередників, фірмі не обійтися без маркетингових досліджень. Для одержання достовірних результатів фірма повинна добре представляти технологію їхнього проведення, що являє собою таку логічну схему: 1. Виявлення проблеми й формулювання цілі. 2. Відбір джерел інформації. 3. Збір інформації. 4. Обробка й аналіз зібраної інформації, надання наукових результатів. Добре сформульована проблема – це половина шляху до її дозволу, що, в свою чергу, дозволяє вибудувати чіткі цілі дослідження. Цілі підрозділяються в такий спосіб: 1. Пошукові цілі, в ході реалізації яких збираються дані, що дозволяють краще описати проблему. 2. Описові цілі реалізуються при фіксації і характеристиці ринкових явищ. 3. Експериментальні цілі припускають перевірку гіпотези, висунуту фірмою в ході проведеного дослідження.
4.2. Відбір джерел інформації На цьому етапі необхідно визначити вид інформації, що цікавить фірму, і шляхи її збору. Вся дослідницька інформація підрозділяється на первинну й вторинну. Дослідник може збирати ту або іншу, або одночасно обидві. Звичайно маркетингові дослідження починають зі збору вторинних даних. Вторинні дані підрозділяються на: 1. Внутрішні джерела (звіти самої фірми й попередні дослідження). 2. Видання державних установ (бюлетені, довідники та ін.) 3. Періодичні видання й книги. 4. Комерційна інформація (ділові огляди й дослідження інших фірм). Вторинна інформація звичайно служить відправною точкою в дослідженнях і обходиться фірмі значно дешевше, але в більшості випадків вторинної інформації для ухвалення рішення не достатньо, тому з більшими фінансовими витратами фірма збирає первинну інформацію. Є кілька способів збору первинних даних: • спостереження, • експеримент, • опитування. До найбільш ефективних способів дослідження належить опитування. Найпоширенішим способом опитування є анкетування. Анкета– це інструментарій, де з певною логікою і послідовністю задаються запитання, на які фірма бажає одержати відповіді. Основні помилки при складанні анкет: 1. Неможливо відповістити на запитання. 2. Питання, на які не бажають відповідати (некоректні). 3. Питання, які не вимагають відповіді. 4. Немає потрібних запитань з проблеми. Форма запитання сильно впливає на правдивість відповіді й вірогідність одержуваних результатів. Запитання за своєю структурою підрозділяються на: • закриті; • відкриті. Закриті запитання містять у собі всі можливі варіанти відповідей (підказки). Респондент повинен тільки обвести кружком ту відповідь, яку він вважає правильною. Різновид закритих запитань
Розробка питань вимагає обережності й компетентності. Ось кілька простих правил, що дозволяють уникнути серйозних помилок: 1. Дослідник повинен користуватися простими й недвозначними словами (ясність питання) 2. Особливе значення має послідовність питань (перші питання повинні будити інтерес, наступні - його підтримувати). 3. Важкі й особисті запитання звичайно розміщують наприкінці анкети. Різновид відкритих запитань
Щоб результати маркетингових досліджень вийшли достовірними треба підготувати план вибірки дослідження. Вибірка– група населення, що персоніфікує немовби все населення в цілому (репрезентативна група). При складанні плану дослідник ставить і вирішує наступні запитання: 1. Кого опитувати? 2. Яку кількість людей слід опитати? (Більші вибірки (більше 1%) достовірніші, але дуже дорогі. За певних умов вибірка може й не перевищувати 1% населення). 3. Як відбирати людей? (Випадкова вибірка, вибірка за категоріями.) Способи зв'язку з аудиторією: 1) Інтерв'ю по телефону. (Найшвидший, але опитувати можна тільки тих, у кого є телефони). 2) Анкета поштою ( % повернення анкет дуже низький). 3) Особисте інтерв'ю (Універсальний метод, але самий трудомісткий). 4.3. Збір інформації Це самий дорогий і складний етап у дослідженні. При проведенні опитування досліднику необхідно вирішити наступні проблеми: - як знайти опитуваних; - як змусити відповідати на запитання правдиво; - як домогтися неупередженості самому досліднику. 4.4. Обробка, аналіз і надання наукових результатів Інформацію, отриману у процесі дослідження, перевіряють на повноту й вірогідність. Визначають: - співвідношення чисельності вибірки й заповнених анкет (відсоток охоплення); - якість заповнення анкет (чи всі позиції заповнені); - правильність заповнення анкет. Після первинної експертної перевірки починають обробку всього масиву даних. Для цього використовують прикладні статистичні програми, адаптовані до персональних комп'ютерів. Із всієї сукупності отриманих даних вибирають найбільш значущі, які розташовують у відповідних аналітичних таблицях, при цьому розраховують показники середніх значень, кореляційної залежності та ін. До оброблених таблиць додають пояснювальну записку, все це разом складає звіт про проведення маркетингових досліджень. Європейське товариство суспільної думки й маркетингових досліджень розробило структуру звіту маркетингових досліджень. Він повинен містити в собі такі розділи: - визначення проблеми й цілі дослідження; - характеристика вибірки (що потрапило в поле дослідження груп населення); - тип вибірки й спосіб її відбору; - метод розробки анкети; - результати попереднього (пілотного) опитування (якщо проводилося); - час і місце проведення опитування; - додатки (аналітичні таблиці, коментарі, резюме, рекомендації і пропозиції). УНЕ 5. МАРКЕТИНГОВА ТОВАРНА ПОЛІТИКА
ЗМІСТ У цьому розділі поетапно розглядається процес розробки товару-новинки, дається визначення товару на різних рівнях і основних видів товарної класифікації, пояснюються значення і роль товарних марок, розглядаються проблеми упакування, маркування, створення товарних асортиментів, досліджуються етапи життєвого циклу товару і його різновидів.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||
|