Можливі події при реалізації проекту
| Дії, які знижують ризик
| Наслідки
|
1. Зменшення фізичного обсягу продажу
| 1. Зниження ціни на продукцію проекту.
2. Посилення реклами
3. Розвиток дистриб’юторської мережі.
4. Стимулювання попиту.
5. Підвищення якості продукції.
| 1. Збільшення відносного обсягу продажу у грошовому виразі.
2. Додаткові витрати на рекламу.
3. Витрати на відкриття нових збутових агентств.
4. Втрати на знижках та інших пільгах для споживачів.
5. Додаткові витрати на НДДКР і виробництво.
|
2. Зниження цін на продукцію
| 1. Активне проведення цінової та нецінової політики.
2. Розробка заходів по зниженню витрат на виробництво.
| 1. Зниження надходжень від продажу одиниці продукції.
2. Додаткові витрати на маркетинг.
|
3. Збільшення прямих (змінних) виробничих витрат
| 1. Закупка більш дешевих матеріалів.
2. Зниження матеріалоємності конструкції. Пошук нових альтернативних матеріалів.
3. Створення більших виробничих запасів матеріалів і комплектуючих за «старими» цінами.
| 1. Скорочення обсягу збуту продукції внаслідок зниження якості.
2. Додаткові витрати на НДДКР.
3. Зростання загальних (постійних) витрат внаслідок виплат процентів за кредитами, використаними на придбання матеріалів і комплектуючих про запас.
|
4. Збільшення загальних (постійних) витрат
| 1. Скорочення витрат на маркетинг.
2. Скорочення витрат на заробітну плату.
3. Скорочення витрат на споживання енергоресурсів.
4. Скорочення витрат на транспортні послуги.
5. Скорочення витрат на оренду приміщення.
| 1. Зниження обсягів збуту.
2. Зниження кваліфікації персоналу і, як наслідок, погіршення якості продукції.
3. Витрати на придбання нового, менш енергоємного технологічного устаткування.
4. Придбання власного транспорту.
5. Будівництво власного приміщення.
|
6. Збільшення тривалості виробничо-технологічного циклу
| 1. Придбання більш продуктивного технологічного устаткування.
2. Збільшення завантаженості устаткування внаслідок зміни режиму роботи (збільшення змінності).
3. Розробка нової, більш технологічної конструкції продукту.
| 1. Збільшення інвестиційних витрат.
2. Збільшення витрат на заробітну плату і обслуговування устаткування.
3. Витрати на проведення НДДКР і підготовку виробництва.
|
7. Тривалість збуту продукції на ринку
| 1. Розвиток дистриб’юторської мережі.
2. Рекламна кампанія.
3. Стимулювання попиту шляхом впровадження пільгових умов збуту.
4. Модернізація дизайну та упаковки.
5. Покращання споживчих властивостей продукту порівняно з продукцією конкурентів.
6. Зниження ціни.
| 1. Витрати на рекламну кампанію.
2. Зниження обсягу збуту у грошовому виразі у зв’язку з додатковими витратами на знижки.
3. Витрати на проведення дизайнерських робіт.
4. Витрати на НДДКР.
5. Скорочення відносного обсягу продажу у грошовому виразі.
|
8. Тривалість затримки платежів за реалізовану продукцію
| 1. Відвантаження тільки після передплати.
2. Освоєння нових ринків з більш розвинутою системою платежів.
3. Орієнтація тільки на гарантовано платоспроможних клієнтів.
| 1. Скорочення обсягу продажу внаслідок зниження попиту.
2. Витрати на маркетинг.
3. Скорочення обсягу продажу внаслідок зниження попиту.
|
9. Коливання попиту на продукцію
| Скорочення страхового запасу готової продукції на складі.
| Додаткові виробничі і маркетингові витрати.
|
10. Нестабільність поставок матеріалів та комплектуючих виробів
| Створення страхового запасу матеріалів та комплектуючих виробів.
| 1. Додаткові витрати на створення страхового запасу.
2. Додаткові витрати на будівництво чи оренду складських приміщень, а також їх обслуговування.
|