МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
НавіюванняНа відміну від переконання, де одна людина впливає на інших в основному силою логіки і різними аргументами, при навіюванні здійснюється цілеспрямована словесна або образна дія, що викликає некритичне сприйняття і засвоєння якої-небудь інформації. По В. М. Бехтереву, навіювання є не що інше, як вторгнення в свідомість (або щеплення до нього ідеї), що відбувається без участі і уваги сприймаючої особи і нерідко без яснoro з його сторони свідомості (релігія, гіпноз). Якийсь час у вітчизняній психології, педагогіці ігнорували навіювання як метод виховання, вважалося, що навіювання пригнічує волю, знижує критичність мислення до сліпої віри і лише переконанням можна виховувати свідомих ідейних бордов. В той же час в психотерапії використовування навіювання в безсонному стані і в гіпнозі має свою історію і показало значну ефективність. Згідно концепції А. М. Сводяща, пояснюючої механізм навіювання, в мозку людини протікають процеси верифікації інформації, тобто визначення її достовірності. Із значної кількості інформації, що обрушується, складніша піддається логічній переробці і оцінці. Велика ж частина її піддається автоматичній неусвідомлюваній засвоюваності. Завдяки цьому, організм не завантажуючи свідомість, захищається від неадекватного реагування на сигнали, які до нього або не мають відношення, або несуть неістотну або помилкову інформацію. Дія навіюванням полягає в організації і доведенні до об'єкту інформації у такому вигляді, щоб вона не викликала сумніву в її цінності, значущості і засвоювалася без аналізу. В зв'язку з цим Г. Лозанов пропонує такі подолання даних бар'єрів: — авторитет джерела дії; — інфантілізация (створення атмосфери раськрепощенності, приладжування, грайливості, подібно тій, що панує в дитячих іграх); — двопланність (підключення додаткових подразників: міміки, пантоміміки, декорації); — інтонації; — ритм; — псевдопасивність (налагодження спокійного відношення, довіри до джерела інформації, зняття страху перед можливою невдачею). Пряме навіювання. Навіювання досягається шляхом безпосередньої словесної дії емоційно насиченим, наказовим тоном. Словесна формула при цьому має вид прямої мови, зверненої до об'єкту дії. У ній виражається необхідна поведінка або стан, який повинен наступити зразу ж після виказаних слів. Фрази повинні бути різкими (але не образливими), які легко запам'ятовуються. Найважливіші фрази слід повторювати засобами, що підсилюють ефект дії (жести, міміка, інтонація і ритм). Гучність мови варіюється залежно від індивідуальних станів і важливості тієї або іншої фрази у формулі. У діяльності керівників навіювання найчастіше поєднується з переконанням і використовується в ситуаціях, коли неможливо подолати недоліки підлеглого (боязкість, страх, неохайність, брехливість і ін.) шляхом роз'яснення їх небажаних наслідків. Тоді доводиться наказувати, забороняти, «виштовхувати» негативні переживання і стани. При рішенні подібних питань дуже важливо визначити причину, що викликає ту або іншу поведінку. Якщо, наприклад, співробітник дуже хвилюється в очікуванні майбутнього виступу перед аудиторією, то вірогідно, він переоцінює рівень розвитку слухачів, значущість своїх слів і результат помилок. У такому разі потрібно понизити значущість цієї ситуації пропозиціями типу: «Заспокойтеся. Ви грамотна людина. У вас відмінна доповідь. Ввійдіть на трибуну — зробіть глибокий вдих і поволі видихніть. Хвилювання пройде. У залі знаходяться ваші друзі. Дивіться на них і говоріть для них. Розказуйте їм все, що ви приготували. У вас гучний голос. Ви не поспішаєте. Дихання спокійне, рівне...». Непряме навіювання Навіювання цього вигляду досить ефективно використовується в практиці. На відміну від прямого, при непрямому навіюванні завжди вдаються до допомоги додаткового подразника. Словесної формули може не бути зовсім. Сила дії начальника, наприклад, при цьому укладена не в словах, а в його зовнішньому вигляді, в авторитеті, в обстановці кабінету і предметах на його столі, в тому, як він поводиться в різних ситуаціях. Сприймаючи керівника, підлеглий приходить до висновку типу: «Якщо особливо нічого». Зважаючи на це керівнику слід поклопотатися про свій зовнішній вигляд і про створення в своєму кабінеті обстановки, що підкреслює значущість того, що він робить і чого добивається від підлеглих. Читайте також:
|
||||||||
|