Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Прийоми навіювання

Натяк. На використовуванні механізму непрямого навіювання побудований такий виховний прийом, як натяк. Полягає він у тому, що керівник, бажаючи загальмувати розвиток небажаної якості, не указує на необхідну поведінку прямо, не критикує, а йде до мети обхідними шляхами. При натяку слова або вирази керівника конструюються так, щоб не повністю виказана думка могла зрозуміти тільки по здогадці. У одному випадку інформація розташовується так, що підлеглий бачить хороший вчинок свого начальника або колеги.

Прийом використовується для надання коректуючого впливу на людей, доручень, що легко беруться за виконання, і що не доводять їх до кінця. Ініціативність — корисна межа, але коли вона безплідна і лише відволікає людей, доводиться виробляти м'яку корекцію.

Уявна заборона. У народі говорять: «Заборонений плід — солодкий». Чому так? Відповідь прихована в механізмі задоволення потреб. Великою привабливістю і цінністю володіє те, що труднодоступно або рідко зустрічається.

Бажаючи привернути увагу співробітників до чого-небудь буденного, керівник може умисне драматизувати ситуацію, підкреслити трудність і ризик досягнення мети, обмеженість можливостей для задоволення заявок і т.п.

Відступ. Діяльність керівника не може складатися тільки з суцільних перемог. Трапляються і невдачі. Гірше, коли з істинної або уявної вини керівника виникає конфлікт. Його наслідки різко позначаються на ефективності діяльності всього колективу. У такій ситуації, якщо вжиті заходи (усунення причин конфлікту, примирення сторін, переконання і ін.) не дали помітних результатів, а чутки підігрівають напруженість і колектив «вимагає жертв», розумніше піти на компроміс. Для цього спочатку потрібно дати можливість викриваючій стороні вилити незадоволеність, виказати публічно свої скарги, незайве дати деяке послаблення, особливо якщо дійсно режим праці був напруженим. І нарешті визнати свою вину і покарати винних. Іноді цим інцидент і вичерпується.

Вичікування. Прийом використовується з ситуації конфлікту, непокори, протиборства сил, коли відсутня необхідна інформація про стан осоружної сторони і бажано одержати додаткову інформацію про підлеглого.

Очікування, відсутність видимих дій з боку керівника створюють ситуацію невизначеності. Підлеглий, знаходячись в напрузі, пов'язаній з яким-небудь порушенням, конфліктом з керівництвом, чекає розв'язки з несприятливим для себе результатом і в цій ситуації скоює якусь дію. Останнє уявляє для керівництва інформацію про реальний стан підлеглого, про його мотиви і цілі. Якщо вичікування стає дуже затяжним, то начальник може сам стати ініціатором дій, піти на загострення або на деякі незначні поступки, щоб тим самим викликати дію протилежної сторони.

Демонстрація посилення ресурсів. Суть прийому полягає у тому, що керівник інформує підлеглого про те, що у нього є можливість збільшити власні ресурси такою мірою, що вони набагато перевищуватимуть ресурси підлеглого. Це може бути пред'явлення фактів наростаючої сили або просто бурхливій діяльності. Використовується цей прийом в ситуаціях конфлікту, непокори і низької результативності.

Маскування відповідальності. Іноді у виховних цілях доцільно перекласти відповідальність за результати роботи на підлеглого. Це стимулює діяльність, виховує самостійність, знімає надмірну тривожність. Начальник як би йде від керівництва під яким-небудь благородним приводом: посилається на зайнятість, некомпетентність, утомленість, хвилювання або хворобливий стан. Підлеглому нічого не залишається, як узяти відповідальність на себе.

«Підставна конячка». На думку З. Н. Паркінсона, серед адміністративних прийомів немає важливішого, ніж примусити інших виказувати ваші погляди. А необхідність в цьому може виникнути перш за все в ситуації інновацій. Ви — автор сміливої ідеї, але ще молоді, посідаєте скромну посаду і не маєте достатньої популярності. Шансів на упровадження йде у вас дуже мало. Вашу активність можуть неправильно тлумачити і навіть обвинуватити вас в пихатості, кар'єризмі, молодості і інших гріхах. Як бути? Паркінсон рекомендує вибирати «конячку». Нею може стати людина з відкритою душею і достатньо авторитетний в очах об'єкту дії. Ви встановлюєте з ним контакт, вселяєте, що він, без сумніву, людина оригінальних ідей і сміливих думок, і абияк непомітно подаєте свою новину з деякими умисне допущеними помилками.

 


Читайте також:

  1. Аналітичні показники динаміки та прийоми їх обчислення
  2. Види та прийоми пам’яті. Розвиток професійної пам’яті
  3. Види, форми, прийоми розумової діяльності
  4. Види, форми, прийоми розумової діяльності
  5. Вимоги до інтонаційного оформлення прочитуваного і декламованого. Прийоми його навчання
  6. Вихідні прийоми наукового аналізу мовного матеріалу
  7. Дайте визначення поняттям «елевація» і «балон». Які методи і прийоми використовуються для розвитку елевації і балона в процесі освоєння великих стрибків?
  8. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  9. ЕЛЕМЕНТИ ХУДОЖНОСТІ ТА ЛІТЕРАТУРНІ ПРИЙОМИ В МОВІ ОРАТОРА
  10. Елокуція ти прийоми непрямого мовленнєвого впливу.
  11. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю
  12. Завдання, джерела інформації, методичні прийоми і послідовність процедури контролю




Переглядів: 735

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Навіювання | Індивідуальний стиль управління.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.