Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Підходи до диференційованого фізичного виховання та критерії диференціації

 

Згідно даних наукових досліджень встановлено, що фізична підготовка (ФП) дітей у значній мірі залежить від темпів фізичного розвитку, особливостей тілобудови та типологічних особливостей нервової системи.

За темпами фізичного розвитку (ФР) визначається біологічний вік дитини. Біологічний вік – це досягнутий окремим індивідуумом рівень розвитку морфологічних структур і функціональних проявів життєдіяльності організму, який відповідає середньому для всієї популяції рівню, характерному для хронологічного віку.

Біологічний вік може випереджати паспортний, співпадати з ним або відставати від нього. В зв’язку цим, проводять розподіл на учнів з прискореними темпами ФР або акселератів, на учні з середніми темпами ФР та учні з уповільненими темпами ФР або ретардантів.

Для визначення біологічного віку підлітків у школі рекомендується його експрес-оцінка для оперативного визначення темпу біологічного розвитку: уповільнений (Р), середній (С) і пришвидшений (А) - стосовно календарного віку школяра. Експрес-оцінка включає два показники: вимірювання довжини тіла та оцінку розвитку волосся у паховій ямці. Ефективність цієї методики у визначенні біологічного віку хлопчиків підлітків 14-15 років становить 71,3% [1, 2].

Більш повно методика визначення біологічного віку підлітків вказана в літературі, присвяченій питанням юнацького спорту [6]. Нагадаємо, що крім візуального визначення і оцінки в балах ступені прояву вторинних статевих ознак (методика Т.С.Тимакової, Н.Т.Бєлякової, 1975) можна використовувати і метод Вучерка (1974). Метод Вучерка передбачає оцінку біологічного віку шляхом розрахунку індексу фізичного розвитку на підставі співвідношення окремих ознак фізичного розвитку (довжини і маси тіла, ширини плеч, обхвату правого плеча, довжини правої руки, ширини тазу, обсягу правого стегна, довжини правої ноги).

Таблиця1

Експрес-оцінка біологічного віку у хлопчиків-підлітків 14-15 років

 

  Довжина тіла Ступінь розвитку волосся у паховій ямці
  0-1
Нижча за середню (? Х–0,68) уповільнений уповільнений середній
Середня (Х±0,67) середній середній середній
Вища за середню (? Х+0,68) середній пришвидшений пришвидшений
         

 

Орієнтовна оцінка довжини тіла хлопчиків 14-15 років така: у 14-річних - 151 см і менше - нижча за середню; 152-170 см - середня; 171 см і більше - вища за середню; у 15-річних -159 см і менше - нижча за середню; 160-176 см - середня; 177 см і більше - вища за середню.

Ступінь розвитку волосся у паховій ямці визначається за бальною системою. Якщо спостерігається відсутність або поодиноке волосся, ставиться оцінка "0", або "1". Бал "3" характеризує вищий ступінь зрілості даної ознаки: волосся в'ються по поверхні пахової ямки. Бал "2" відповідає проміжному ступеню розвитку волосся.

Учні з прискореними темпами ФР мають зріст вищий за середній та високий при середніх (нормальних) показниках відносної маси тіла (маса/зріст) і пропорційної тілобудови (ОГК/зріст).

Учні з середніми темпами ФР мають середні показники зросту при середніх показниках відносної маси тіла і пропорційної тілобудови.

Учні з уповільненими темпами ФР мають зріст нижчий за середній або низький при середніх показниках відносної маси тіла і пропорційної тілобудови.

Індивідуальний підхід до фізичного виховання школярів зумовлюється соматичним типом конституції дитини або тілобудовою. В зв’язку з цим, різні науковці пропонують класифікації соматотипів з різною їх кількістю (від 3 і більше).

Розглянемо класифікацію за 4 соматотипами: астеноїдний, торакальний, м’язовий та дигестивний типи. Схематичне зображення вказаних соматичних типів конституції наведено на рис. 1. При визначенні соматотипів звертається увага на розвиток і співвідношення таких ознак як форма спини, грудної клітки, живота, ніг, розвиток скелету, розвиток м’язової і жирової тканини (табл.2).

Крім зазначених основних типів розрізняють і проміжні: астеноїдно-торакальний, торакально-м’язовий, дигестивно-м’язовий.

 

Рис. Схематичне зображення соматичних типів конституції:

 

1. Дигестивний тип. 2. М’язовий тип. 3. Торакальний тип. 4. Астеноїдний тип.

 


Читайте також:

  1. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  2. Агрегатний індекс фізичного обсягу
  3. Алгебраїчні критерії стійкості
  4. АЛЬТЕРНАТИВНІ ПІДХОДИ ДО ВИДІЛЕННЯ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ
  5. Аналіз диференціації населення за доходами
  6. Англійська система фізичного виховання. Діяльність Томаса Арнольда.
  7. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  8. Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.
  9. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.
  10. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  11. В галузі фізичного виховання
  12. В якості критеріїв для оцінки або вимірювання предмета завдання з надання впевненості не можуть використовуватись очікування, судження або власний досвід аудитора.




Переглядів: 731

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості методики розвитку гнучкості у школярів | Описувальні ознаки представників різних соматотипів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.