МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Підходи до диференційованого фізичного виховання та критерії диференціації
Згідно даних наукових досліджень встановлено, що фізична підготовка (ФП) дітей у значній мірі залежить від темпів фізичного розвитку, особливостей тілобудови та типологічних особливостей нервової системи. За темпами фізичного розвитку (ФР) визначається біологічний вік дитини. Біологічний вік – це досягнутий окремим індивідуумом рівень розвитку морфологічних структур і функціональних проявів життєдіяльності організму, який відповідає середньому для всієї популяції рівню, характерному для хронологічного віку. Біологічний вік може випереджати паспортний, співпадати з ним або відставати від нього. В зв’язку цим, проводять розподіл на учнів з прискореними темпами ФР або акселератів, на учні з середніми темпами ФР та учні з уповільненими темпами ФР або ретардантів. Для визначення біологічного віку підлітків у школі рекомендується його експрес-оцінка для оперативного визначення темпу біологічного розвитку: уповільнений (Р), середній (С) і пришвидшений (А) - стосовно календарного віку школяра. Експрес-оцінка включає два показники: вимірювання довжини тіла та оцінку розвитку волосся у паховій ямці. Ефективність цієї методики у визначенні біологічного віку хлопчиків підлітків 14-15 років становить 71,3% [1, 2]. Більш повно методика визначення біологічного віку підлітків вказана в літературі, присвяченій питанням юнацького спорту [6]. Нагадаємо, що крім візуального визначення і оцінки в балах ступені прояву вторинних статевих ознак (методика Т.С.Тимакової, Н.Т.Бєлякової, 1975) можна використовувати і метод Вучерка (1974). Метод Вучерка передбачає оцінку біологічного віку шляхом розрахунку індексу фізичного розвитку на підставі співвідношення окремих ознак фізичного розвитку (довжини і маси тіла, ширини плеч, обхвату правого плеча, довжини правої руки, ширини тазу, обсягу правого стегна, довжини правої ноги). Таблиця1 Експрес-оцінка біологічного віку у хлопчиків-підлітків 14-15 років
Орієнтовна оцінка довжини тіла хлопчиків 14-15 років така: у 14-річних - 151 см і менше - нижча за середню; 152-170 см - середня; 171 см і більше - вища за середню; у 15-річних -159 см і менше - нижча за середню; 160-176 см - середня; 177 см і більше - вища за середню. Ступінь розвитку волосся у паховій ямці визначається за бальною системою. Якщо спостерігається відсутність або поодиноке волосся, ставиться оцінка "0", або "1". Бал "3" характеризує вищий ступінь зрілості даної ознаки: волосся в'ються по поверхні пахової ямки. Бал "2" відповідає проміжному ступеню розвитку волосся. Учні з прискореними темпами ФР мають зріст вищий за середній та високий при середніх (нормальних) показниках відносної маси тіла (маса/зріст) і пропорційної тілобудови (ОГК/зріст). Учні з середніми темпами ФР мають середні показники зросту при середніх показниках відносної маси тіла і пропорційної тілобудови. Учні з уповільненими темпами ФР мають зріст нижчий за середній або низький при середніх показниках відносної маси тіла і пропорційної тілобудови. Індивідуальний підхід до фізичного виховання школярів зумовлюється соматичним типом конституції дитини або тілобудовою. В зв’язку з цим, різні науковці пропонують класифікації соматотипів з різною їх кількістю (від 3 і більше). Розглянемо класифікацію за 4 соматотипами: астеноїдний, торакальний, м’язовий та дигестивний типи. Схематичне зображення вказаних соматичних типів конституції наведено на рис. 1. При визначенні соматотипів звертається увага на розвиток і співвідношення таких ознак як форма спини, грудної клітки, живота, ніг, розвиток скелету, розвиток м’язової і жирової тканини (табл.2). Крім зазначених основних типів розрізняють і проміжні: астеноїдно-торакальний, торакально-м’язовий, дигестивно-м’язовий.
Рис. Схематичне зображення соматичних типів конституції:
1. Дигестивний тип. 2. М’язовий тип. 3. Торакальний тип. 4. Астеноїдний тип.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|