Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Прокуратура України

Вища Рада юстиції

Конституція України закладає основи створення і діяльності нового інституту в системі правосуддя – Вищої ради юстиції, який існує в деяких країнах світу – Іспанії, Італії, Франції (Вища Рада магістратури). До відання Вищої ради юстиції належить: внесення подання про призначення суддів на посади або про звільнення їх з посад; прийняття рішення стосовно порушення суддями і прокурорами вимог щодо несумісності; здійснення дисциплінарного провадження стосовно суддів Верховного Суду України і суддів вищих спеціалізованих судів та розгляд скарг на рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності суддів апеляційних та місцевих судів, а також прокурорів.

Таким чином, основне завдання цього органу – остаточне завершення процесу відбору кандидата на посаду судді. Вища рада юстиції є головним елементом складного механізму проходження кандидата на посаду судді. За її рішенням вносяться подання Президентові України про перше призначення суддів і подання до Верховної Ради про обрання суддів безстроково. На цей орган покладено обов’язок щодо формування в Україні якісного суддівського корпусу, і за аналогами з вищими радами магістратури в європейських країнах Вища рада юстиції має повноваження не тільки щодо суддів, а й прокурорів. Усе це свідчить про те, що її діяльність покликана, з одного боку, не допускати проявів корпоративності при формуванні суддівського корпусу, а з іншого – забезпечити реальну незалежність суддів при здійсненні правосуддя.

Вища рада юстиції складається з 20 членів. Верховна Рада, Президент України, з’їзд суддів України, з’їзд адвокатів України, з’їзд представників юридичних вищих навчальних закладів та наукових установ призначають до Вищої ради юстиції по три члени, а всеукраїнська конференція працівників прокуратури – двох членів Вищої ради юстиції. До її складу також входять за посадою Голова Верховного Суду України, Міністр юстиції України, Генеральний прокурор України.

Відповідно до Конституції України і Закону України «Про прокуратуру» органи прокуратури становлять єдину централізовану систему з суворим підпорядкуванням прокурорів нижчого рангк вищим. Органи прокуратури будуються, як правило, за ознакою адміністративно-територіального устрою. Винятки становлять військові, транспортні та природоохоронні прокуратури. Очолює прокуратуру Генеральний прокурор України, який призначається на посаду за згодою Верховної Ради України Президентом України строком на п’ять років. Генеральний прокурор України має першого заступника і заступників, які ним же і призначаються.

Вищою ланкою в системі органів прокуратури є Генеральна прокуратура України, в структуру якої входять головні управління, управління і відділи. Наприклад, головне слідче управління; головне управління військових прокуратур; управління нагляду за додержанням конституційних прав і свобод, управління кадрів; відділ криміналістики, організаційно-методичний відділ тощо.

Крім Генеральної прокуратури України в систему органів прокуратури входять прокуратури Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя (на правах обласних), транспортні прокуратури, а також військові прокуратури регіонів, військова прокуратура Чорноморського флоту та Військово-Морських Сил України (на правах обласних).

Нижчою ланкою системи органів прокуратури є міські, районні, міжрайонні та інші прирівняні до них прокуратури – транспортні, природоохоронні, військові прокуратури гарнізонів, прокуратури по нагляду за додержанням законів у виправно-трудових установах тощо.

До основних функцій органів прокуратури відносяться:

нагляд за додержанням законів усіма органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами та громадянами;

нагляд за додержанням законів органами, які ведуть боротьбу зі злочинністю та іншими правопорушеннями і розслідують діяльність, що містять ознаки злочину;

розслідування діянь, що містять ознаки злочину;

підтримання державного обвинувачення, участь у розгляді в судах кримінальних, цивільних справ, справ про адміністративні правопорушення, а також спорів у господарських судах;

нагляд за виконанням законів у місцях утримання затриманих, попереднього ув’язнення, при виконанні покарань та застосуванні інших заходів примусового характеру, які призначаються судом;

нагляд за додержанням законів органами військового управління, військовими об’єднаннями, з’єднаннями, частинами, підрозділами, установами і військовими навчальними закладами та посадовими особами Збройних Сил, Прикордонних військ, Національної гвардії, Управління державної охорони, Служби безпеки України та інших формувань, дислокованих на території України.

Прокуратура бере участь у підготовці органами державної влади заходів щодо запобігання злочинам та іншим правопорушенням, а також у роботі з вдосконалення роз’яснення законодавства. На прокуратуру не можуть покладатись функції, не передбачені законами України.


Читайте також:

  1. А/. Верховна Рада України.
  2. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  3. Аграрні закони України
  4. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  5. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  6. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  7. Адміністрація Президента України
  8. Адреси бібліотек України
  9. Акти Верховної Ради України
  10. Акти Кабінету Міністрів України
  11. Акти Конституційного суду України в системі національного законодавства.
  12. Акти Конституційного Суду України в системі національного законодавства.




Переглядів: 486

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конституційний Суд України | Поняття цивільного права України

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.