МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Референдум в УкраїніРеферендум (від лат. referendum — те, що має бути повідомлено) у конституційному праві — це звернення до виборців з метою прийняття остаточного рішення щодо Конституції, законів або з питань внутрішньополітичного і зовнішньополітичного значення. Відповідно до цього, референдум — голосування громадян з приводу певного законопроекту або закону, а також питань державного, регіонального або місцевого значення. Від референдуму слід відрізняти плебісцит, під яким розуміють голосування з приводу певного питання або законопроекту, але фактично щодо довіри конкретній особі або політиці, яку вона проводить. Плебісцит у міжнародному праві визначається як голосування щодо територіальних змін відповідної країни. Розрізняють такі видирефереидцми: · конституційний; · законодавчий; · міжнародно-правовий; · адміністративний (наприклад, щодо прийому до Європейської Ради Данії, Норвегії, Великої Британії). За ознакою юридичної сили бувають такі референдуми: вирішальний, рішення якого не потребують затвердження будь-яким органом і не можуть бути змінені інакше ніж на підставі проведення нового референдуму з цього питання; консультативний, який використовується для виявлення громадської думки. Його рішення не мають обов’язкового характеру для державних органів і посадових осіб. Референдуми мпжня клапифі куяп tniU залеж нп від того, яким суб’єктам належить правп ініціативи щп^п призначення і проведення референдуму. За цією ознакою розрізняють: · народну ініціативу; · президентську ініціативу; · парламентську ініціативу; · урядову ініціативу. Залежно від предмета референдуми бувають: конституційні (проект Конституції, конституційні поправки); · законодавчі (проект закону). За засобом проведення виділяють обов'язковий референдум, коли проект відповідного акта підлягає ратифікації виборцями (у СІЛА такій ратифікації підлягають поправки до Конституції), і факультативний, коли ініціаторами проведення конституційного або законодавчого референдумів є виборці або органи державної влади. Нарешті, за сферою застосування референдуми поділяють на два види: загальнонаціональні (наприклад всеукраїнський, в Україні), які проводяться у масштабі всієї нації, і місцеві, які проводяться у суб’єктах федерації, автономних утвореннях або в адміністративно-територіальних одиницях. Порядок організації та проведення референдумів в Україні визначають статті 72—74 Конституції та Закон України “Про всеукраїнський та місцеві референдуми ” , прийнятий 3 липня 1991 р. Закон визначає, що референдум — це спосіб прийняття громадянами України шляхом голосування законів України, інших рішень з важливих питань загальнодержавного і місцевого значення. Визначаються види референдумів - сеукраїнський, референдум Автономної Республіки Крим, місцевий референдум. Принциповим, але, на жаль, не закріпленим у Конституції України 1996 року, є положення Закону, викладене у ч. З ст. 1, згідно з яким закони таінші рішення прийнятівсеукраїнським референдумом,мають вищу юридичну силу по відношенню до законодавчих актів Верховної Ради України, Верховної Ради Кримської АРСР, актів Президента, Кабінету Міністрів, вищих виконавчих і розпорядчих органів державної влади Кримської АРСР, підзаконних актів міністерств і відомств, рішень місцевих рад рішення,прийняті місцевим референдумом, мають вищу юридичну салу щодо рішень рад, на території яких він проводиться. Закони, інші рішення, прийняті референдумом, не потребують будь-якого затвердження державними органами і можуть бути скасовані або змінені лише у порядку, передбаченому згаданим Законом. Новий референдум з питань, що раніше виносилися на референдум, може бути проведено не раніше ніж через п’ять років, а місцевий референдум — не раніше ніж через рік від дня проведення попереднього референдуму з цих питань. Завдяки тому, що ці положення не були враховані при ^прийнятті Конституції України, рішення, прийняті Всеукраїнським референдумом у квітні 2001 року, не було реалізовано. \ Затвердження всеукраїнським референдумом законопроектів про внесення змік до розділу І “Загальні засади”, розділу III “Вибори. Референдум” і розділу XIII “Внесення змін до Конституції України” здійснюється в порядку, передбаченому розділом XIII Конституції України. Предметом всеукраїнського референдуму е: · затвердження Конституції України, її окремих положень та внесення до Конституції змін і доповнень; · прийняття, зміна або скасування законів України або їх окремих положень; · прийняття рішень, які визначають основний зміст Конституції, законів України та інших правових актів. Предметом місцевого референдуму згідно з Законом України “Промісцеве самоврядування в Україні” може бути будь-яке питання, віднесене Конституцією України та іншими законами до відання місцевого самоврядування. При цьому на місцевий референдум не можуть бути винесені питання, віднесені законами до відання органів держаної влади. За статтею 72 Конституції України всеукраїнський референдум призначає Верховна Рада України або Президент України. Виключно всеукраїнським референдумом вирішуються питання про зміну території України (ст. 73 Конституції), який призначається Верховною Радою України (частина друга ст. 85 Конституції України). Всеукраїнський референдум проголошується також за народною ініціативою на вимогу не менш як трьох мільйонів громадян України, які мають право голосу, за умови, що підписи щодо призначення референдуму зібрано не менш як двох третинах областей і не менш як по сто тисяч підписів у кожній області (ст. 72 Конституції України). Референдум за народною ініціативою призначає Президент України (частина шоста ст. 106 Конституції України). Він же призначає всеукраїнський референдум щодо змін Конституції України (ст. 156 Конституції). Рішення про проведення референдуму Автономної Республіки Крим приймає Верховна Рада Автономної Республіки Крим( частина ст. 26 Конституції Автономної Республіки Крим від 21 жовтня 1998 р., затвердженої Верховною Радою України 23 грудня 1998 p.). Ршення про проведення місцевого референдуму приймає сільська, селищна, міська рада (частина перша ст. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”). Референдум не допускається щодо законопроектів з питань податків, бюджету та амністії (ст. 74 Конституції). Порядок призначення та проведення всеукраїнського референдуМу визначаеДентральна виборча комісія. Винесені на референдум рішення вважаються ухваленими громадянами, якщо за них подано більшість голосів громадян від числа тих, хто взяв участь у референдумі. Референдум вважається таким, що не відбувся, якщо в ньому взяли участь менше половини громадян, внесених ^.до списків виборців. Повідомлення про результати референдуму публікує комісія з проведення референдуму не пізніше як на десятий день після референдуму. Рішення всеукраїнського референдуму обнародуються і набирають чинності з часу їх опублікування, проте датою їх прийняття вважається день проведення референдуму. Для виявлення волі громадян при вирішенні питань загальнодержавного та місцевого значення відповідно до Закону України “Про всеукраїнський і місцевий референдуми” передбачено проведення всеукраїнських та місцевих (дорадчих) опитувань громадян (консультативний референдум). Результати дорадчого опитування розглядаються і враховуються при прийнятті рішень відповідними державними органами. Закон передбачає також проведення опитування громадської думки, що проводиться з питань, які не можуть виноситися на всеукраїнський і місцевий референдум, не має статусу дорадчого опитування громадян України (консультативного референдуму) і правових наслідків, що з нього випливають.
Читайте також:
|
||||||||
|