Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Концепція вартості грошей у часі

Планування інвестицій, визначення їх доцільності, прибутковості завжди є прогнозуванням майбутніх доходів і витрат, тобто грошових по­токів. Чи однакову грошову цінність мають дохід, скажімо, 10 тис. грн., який буде одержано цього року, і такий самий дохід через три роки?

Якщо маємо 10 тис. грн. зараз, то через рік за умови, що зберігатимемо їх у банку під 5 % річних, вони вже дорівнюватимуть 10,5 тис. грн., ще через рік — 11 тис. грн. і т. д. А щоб мати через рік 10 тис. грн., сьогодні треба покласти в банк (мати в наявності) 9,5 тис. грн. Отже, у розрахун­ках, оцінках, порівняннях обсягів коштів, що розділені між собою часом, треба враховувати зміну їх вартості.

Майбутня вартість грошей – це сума інвестованих зараз грошових коштів, в яку вони перетворяться через певний період часу з урахуванням певної ставки відсотку. Розраховується наступним чином:

де FV – майбутнє значення суми грошей;

PV – теперішня вартість вкладеної суми грошей;

t – період часу (рік);

r – ставка відсотку.

Такий перехід від оцінювання вартості грошей сьогодні до їх вартості в майбутньому називається компаундуванням.

Зворотний процес отримання сьогоднішнього еквівалента вартості коштів, що мають бути в майбутньому, називається дисконтуванням. Загальна формула приведення обсягу коштів майбутнього періоду до еквівалентного обсягу поточного року має такий вигляд:

Теперішня (сучасна, приведена) вартість – це сума майбутніх грошових надходжень, приведених з урахуванням певної ставки відсотку до теперішнього часу.

Розраховується наступним чином:

де PV – теперішнє значеннямайбутньої суми грошей;

FV – майбутня вартість вкладеної суми грошей;

t – період часу (рік);

r – ставка дисконту.

-коефіцієнт дисконтування.


Читайте також:

  1. IV. ТИМЧАСОВА ВАРТІСТЬ ГРОШЕЙ
  2. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  3. Альтернативні теорії вартості
  4. Аналіз вартості капіталу
  5. Аналіз витрат на 1 грн. вартості продукції
  6. Аналіз міжринкової взаємодії товарів і грошей
  7. Аналіз показників валового прибутку і собівартості реалізованої продукції
  8. Аналіз собівартості окремих видів продукції.
  9. Аналіз собівартості продукції за статтями витрат.
  10. Аналіз собівартості продукції: метод поглинання.
  11. Аналітична психологія. Концепція Карла Юнга
  12. Англійська педагогіка XVII ст. Педагогічна концепція Дж.Локка




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОСНОВНІ МЕТОДИ АНАЛІЗУ ЕФЕКТИВНОСТІ ІНВЕСТИЦІЙ | Приклад 3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.