МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
Попит і пропозиція. Ринкова рівновага. Ринкова ціна.Пригадаємо закон вартості, тобто закон ринкового саморегулювання. Він передбачає, що при зростанні попиту зростає ціна товару, а згодом і обсяги його виробництва. Пізніше, коли попит насичується, ціна товару починає падати, і знижується пропозиція товару. Гловними чинниками даного закону є попит та пропозиція. Попит – це кількість товару, яку бажає і може купити покупець. Попит може бути еластичним чи нееластичним. Еластичний попит зростає зі зниженням цін і знижується з їх зростанням. Нееластичний попит не реагує на зміну цін. Так, наприклад, еластичним є попит на побутову техніку, а нееластичним є попит на хліб. Але не існує таких товарів, на які був би абсолютно еластичний чи нееластичний попит. В особливих економічних умовах можлива ситуація, за якої традиційно еластичний попит перестає бути еластичним, а традиційно нееластичний попит реагує на зміну цін. Пропозиція – це кількість товару, що виготовлена та може бути продана. Пропозиція також може бути еластичною та нееластичною. Якщо пропозиція зростає зі зростанням цін і знижується з падінням цін, то вона вважається еластичною. Якщо пропозиція не реагує на зміну цін, вона вважається нееластичною. Наприклад, пропозиція одягу є традиційно еластичною, оскільки виробник завжди може з легкістю зреагувати на зміну цін, збільшити чи зменшити обсяг виробництва. змінити асортимент. А от пропозиція сталі є нееластичною, оскільки сталь виплавляється при високих температурах і зменшення обсягів виробництва потребує зупинки печей, що призведе до більших збитків, ніж зниження цін. Абсолютно еластичної чи нееластичної пропозиції не буває. Представимо на графіку криві попиту та пропозиції. Ціна Крива попиту Крива пропозиції
Ціна Точка рівноваги рівноваги Обсяг товару
З графіку видно, що чим нижча ціна, тим більше товару можуть купити покупці, і тим менше товару бажають продати виробники. криві попиту та пропозиції перетинаються в точці, що має назву точки ринкової рівноваги. Ця точка відображає ситуацію, за якої попит рівний пропозиції. Ціна. що формується в таких умовах називається ціною рівноваги, така ціна рівна вартості товару за законом вартості.
Читайте також:
|
|||||||||||
|