МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Теорія і методика фізичного виховання як наука і навчальний предмет.Теорія і методика фізичного виховання як профілююча і навчальна дисципліна формує систему фундаментальних знань, яка визначає професійну діяльність в межах фізичного виховання. ТіМФВ є наукою про загальні закони управління процесом фізичного виховання. Знання вчителем ТіМФВ є ведучою умовою розвитку його педагогічного мислення, творчого вирішення проблем фізичного виховання на будь-яких його рівнях. Предметом вивчення ТФВ є встановлення загальних закономірностей фізичного виховання як соціального явища. Предметом вивчення методики фізичного виховання є встановлення часних закономірностей ФВ і реалізація загальних закономірностей в педагогічному процесі, який має конкретну направленість. Закономірності ФВ, які виражаються через спеціальні методи пізнання і перетворення фізичного стану людини складають одну з головних методологій - методологію ФВ. Теорія і методика фізичного виховання як учбова дисципліна забезпечує методологічну підготовку в сфері фізичного виховання. Все це обумовило створення двох навчальних дисциплін під одною назвою ТіМФВ. По характеру предметів вивчення вона входить в систему педагогічних наук. Теорія фізичної культури покликана бути основним загальнопрофілюючим предметом професійної освіти фахівців з фізичної культури і спорту. В своєму сучасному виді ТФК як навчальна дисципліна включає 4 розділи. І. Вступ (введення) в ТФК. В ньому визначаються вихідні категорії (поняття) які становлять основний понятійний апарат ТФК її предмет і методи досліджень; характеристика основних соціальних функцій, форм фізичної культури. ІІ. Загальні основи ТФВ. Зміст цього розділу є традиційним. В цьому розділі розкриті загальні риси і закономірності фізичного виховання як педагогічно направленого процесу використання фізичної культури з освітньо-виховною метою, основні завдання, які вирішуються при цьому, засоби, методи що використовуються для їх вирішення, принципи побудови занять. Особлива увага приділяється характеристиці рис навчальної і виховної в системі фізичного виховання. ІІІ. Характеристика типових направлень і форм використання фізичної культури. В цьому розділі аналіз особливості різних направлень і форм, використання фізичної культури в суспільстві, в структурі способу життя людей. Особливості фізичної культури в системі освіти, профілюючої прикладної підготовки. Аналізується також спорт як один із основних компонентів фізичної культури і специфічні форми спортивної діяльності (спортивне тренування, змагання). ІV. Науково-прикладні основи використання фізичної культури в різні періоди життя людини. Вікова періодизація. Одночасно характеризуються особливості фізкультурних занять пов’язані із зміною конкретних умов життєдіяльності в процесі життя. Таким чином курс ТФК включає в себе обширний комплекс знань які входять в теоретичний фундамент професійної освіти фахівців з фізичного виховання і спорту. Як навчальна дисципліна, теорія фізичного виховання визначає: - суть мети і завдань, які повинні бути вирішені в процесі фізичного виховання; - принципові підходи до досягнення мети і вирішення завдань; - ефективні засоби вирішення завдань; - методи спільної роботи вчителя й учнів у процесі фізичного виховання; - виявляє і розробляє оптимальні форми побудови процесу фізичного виховання; - закономірності управління процесом навчання і розвиток фізичних якостей.
Читайте також:
|
||||||||
|