Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Теорія і методика фізичного виховання як наука і навчальний предмет.

Теорія і методика фізичного виховання як профілююча і навчальна дисципліна формує систему фундаментальних знань, яка визначає професійну діяльність в межах фізичного виховання. ТіМФВ є наукою про загальні закони управління процесом фізичного виховання.

Знання вчителем ТіМФВ є ведучою умовою розвитку його педагогічного мислення, творчого вирішення проблем фізичного виховання на будь-яких його рівнях.

Предметом вивчення ТФВ є встановлення загальних закономірностей фізичного виховання як соціального явища.

Предметом вивчення методики фізичного виховання є встановлення часних закономірностей ФВ і реалізація загальних закономірностей в педагогічному процесі, який має конкретну направленість.

Закономірності ФВ, які виражаються через спеціальні методи пізнання і перетворення фізичного стану людини складають одну з головних методологій - методологію ФВ. Теорія і методика фізичного виховання як учбова дисципліна забезпечує методологічну підготовку в сфері фізичного виховання. Все це обумовило створення двох навчальних дисциплін під одною назвою ТіМФВ. По характеру предметів вивчення вона входить в систему педагогічних наук.

Теорія фізичної культури покликана бути основним загальнопрофілюючим предметом професійної освіти фахівців з фізичної культури і спорту. В своєму сучасному виді ТФК як навчальна дисципліна включає 4 розділи.

І. Вступ (введення) в ТФК. В ньому визначаються вихідні категорії (поняття) які становлять основний понятійний апарат ТФК її предмет і методи досліджень; характеристика основних соціальних функцій, форм фізичної культури.

ІІ. Загальні основи ТФВ. Зміст цього розділу є традиційним. В цьому розділі розкриті загальні риси і закономірності фізичного виховання як педагогічно направленого процесу використання фізичної культури з освітньо-виховною метою, основні завдання, які вирішуються при цьому, засоби, методи що використовуються для їх вирішення, принципи побудови занять.

Особлива увага приділяється характеристиці рис навчальної і виховної в системі фізичного виховання.

ІІІ. Характеристика типових направлень і форм використання фізичної культури. В цьому розділі аналіз особливості різних направлень і форм, використання фізичної культури в суспільстві, в структурі способу життя людей. Особливості фізичної культури в системі освіти, профілюючої прикладної підготовки. Аналізується також спорт як один із основних компонентів фізичної культури і специфічні форми спортивної діяльності (спортивне тренування, змагання).

ІV. Науково-прикладні основи використання фізичної культури в різні періоди життя людини. Вікова періодизація. Одночасно характеризуються особливості фізкультурних занять пов’язані із зміною конкретних умов життєдіяльності в процесі життя.

Таким чином курс ТФК включає в себе обширний комплекс знань які входять в теоретичний фундамент професійної освіти фахівців з фізичного виховання і спорту.

Як навчальна дисципліна, теорія фізичного виховання визначає:

- суть мети і завдань, які повинні бути вирішені в процесі фізичного виховання;

- принципові підходи до досягнення мети і вирішення завдань;

- ефективні засоби вирішення завдань;

- методи спільної роботи вчителя й учнів у процесі фізичного виховання;

- виявляє і розробляє оптимальні форми побудови процесу фізичного виховання;

- закономірності управління процесом навчання і розвиток фізичних якостей.

 

 


Читайте також:

  1. E) теорія раціонального вибору.
  2. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  3. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  4. Агрегатний індекс фізичного обсягу
  5. Адміністративне право як наука.
  6. Аксіологія як наука про цінності. Філософські концепції цінностей.
  7. Аналітична хімія, як фундаментальна наука.
  8. Англійська система фізичного виховання. Діяльність Томаса Арнольда.
  9. Антична наука
  10. АНТИЧНА НАУКА І ТЕХНІКА
  11. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  12. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу




Переглядів: 1759

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Соціальна зумовленість виникнення та розвитку фізичного виховання. | Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.