Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Моделі і методи прийняття рішень

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

з дисципліни

в аналізі і аудиті»


ВСТУП

Зміни в управлінській практиці останніх років характеризуються різкою активізацією впровадження та застосування нових технологій та філософій менеджменту, що значно впливають на способи організації роботи підприємств. Ці технології включають реконструкцію бізнес-процесів, тотальне управління якістю, зумовлюють підвищення відповідальності і мотивують працівників, що перебувають на нижчих ланках організаційних структур, брати вирішення проблем на себе і самостійно приймати рішення.

Як показує практика, ієрархічне прийняття рішень сьогодні коштує надто дорого. Якщо передавати всю Інформацію на верхні рівні управління, інформація спотворюється, рішення приймаються повільно, а керівники не встигають за швидкими змінами ситуації на ринку.

Застосування технологій ієрархічного прийняття рішень значно покращує процес управління бізнесом, проте, не на всіх підприємствах вони принесли бажані результати. До сьогоднішнього дня керівники не навчилися довіряти своєму колективу, відсутній процес науково-обґрунтованого делегування повноважень, практично не застосовуються наукові методи прийняття рішень, тому підняти рівень ефективності роботи українських підприємств дуже важко.

Управлінська діяльність - один із найважливіших факторів функціонування й розвитку підприємств в умовах ринкових відносин. Ця діяльність постійно удосконалюється відповідно до об'єктивних вимог виробництва, складності господарських зв'язків, підвищення ролі споживача у формуванні техніко-економічних та інших параметрів продукції.

Менеджмент як наукова система організації виробництва є однією з найважливіших умов ефективності і прибутковості діяльності, дістав загальне визнання в усьому світі. Тому сучасна теорія і практика управління набуває особливого значення. Вихід вітчизняних підприємств на світові ринки обумовлює необхідність глибокого вивчення теорії і практики менеджменту.

Ринкова економіка більш вимоглива до керівників, ніж планова. У зв'язку з цим необхідна принципово нова концепція розвитку підприємства, яка б відповідала новим умовам господарювання. Це зумовлює високі вимоги до підготовки фахівців, які повинні приймати правильні і своєчасні управлінські рішення.

Зміна умов виробничої діяльності, необхідність адекватного пристосування до неї системи управління впливають не тільки на удосконалення Ті організації, але й на перерозподіл функцій управління за рівнями відповідальності.

Прогрес у сфері управління визначається здатністю своєчасно надавати інформацію та здійснювати прямий контроль. Це і є поширенням відповідальності, але сьогодні значення цього процесу не достатньо зрозуміле. Керівники багатьох підприємств не готові до переходу від менеджера, що роздає інструкції, до менеджера, який полегшує іншим процес прийняття самостійних рішень.

Як вказує Алан Баркср: "Прийняти рішення - це більше, ніж просто вирішити, що робити. Цей процес містить ще й іншу настанову: розумову та емоційну. Більше того, сюди часто додається настанова до дії від імені інших - особливо на роботі чи в родині - а також прохання втілити вашу настанову, спрямоване до інших".

Управлінські рішення - це сукупний результат творчого процесу та дій колективу для вирішення конкретної ситуації, що виникає під час функціонування підприємства.

Рішення - це той пункт, у якому вибір робиться між альтернативними та, як правило, конкуруючими можливостями. Відправним моментом може бути та мить, коли дія вже робиться у певному напрямі, а решта можливостей відкидається. Саме дія, зроблена у визначеному напрямі, надає рішенню значущості.

Не випадково слово "рішення" походить від слова, яке означає "різати", або, як зазначає Гельга Драммонд в своїй книзі "Ефективне прийняття рішень", від "зробити специфічний вибір чи обрати напрям дій".

Кожен із нас протягом дня приймає десятки рішень, а протягом життя -тисячі. Деякі з них прості, інші - більш складні і вимагають ретельного обмірковування. Для керівника прийняття рішення - це постійна, досить відповідальна робота. Необхідність прийняття рішення пронизує все, що робить керівник будь-якого рівня, починаючи від формулювання мети і до її досягнення.

Процес прийняття рішень складний і багатогранний. Він вміщує цілий ряд стадій і операцій. Питання, скільки і які стадії включає процес прийняття рішень, який конкретний зміст кожного з них, суперечливі і неоднаково вирішуються управлінцями. Це залежить від кваліфікації керівника, ситуації, стилю керівництва і культури підприємства. Важливо, щоб кожен керівник розумів сильні сторони й обмеження кожного підходу та процедуру прийняття рішень і вмів обирати кращий варіант з урахуванням ситуації і власного стилю керівництва.

У цій книзі запропоновано основні наукові підходи до прийняття управлінських рішень, застосування яких забезпечує найвищий рівень ефективності процесу прийняття рішення та отриманих результатів.


 


Читайте також:

  1. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  2. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  3. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  4. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  5. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  6. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  7. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  8. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  9. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  10. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  11. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  12. Адміністративні методи управління




Переглядів: 489

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Принципи управління як основа управлінських рішень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.