МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Методи оцінювання норми стокуУ практиці використовують такі (наближені) методи оцінювання норм стоку: – за ізолініями – на географічних картах регіонів вказані лінії, що побудовані за багаторічний термін спостережень; – за емпіричними залежностями – вони ґрунтуються на зв’язку стоку з опадами та випаровуванням (або на зв’язку між опадами та коефіцієнтом стоку): Y0 = x0 – z0, де Y0 – норма стоку, мм; x0 – норма опадів (або середньорічна кількість опадів), мм; z0 – норма випаровування (або середньорічна кількість води, що випаровується з басейну), мм. Норму опадів для рівнинних басейнів визначають за довідником про водні ресурси, а норму випаровування – за картами, наведеними у спецлітературі з питань проектування гідроелектростанцій. Розподіл багаторічних спостережень не дає достатньої достовірності про найбільші та найменші значення річного стоку. Для цього використовують аналіз кривих залежності модульного коефіцієнта від забезпеченості (тривалості) витрат річки. Підрахунок відсотка забезпеченості річного стоку за кожний рік спостережень проводиться за таким виразом: , де Р – відсоток забезпеченості річного стоку за кожний рік спостережень; m – порядковий номер члена ряду у разі розміщення у спадному порядку; n – кількість усіх членів ряду. У практичних розрахунках користуються не самою кривою, а таблицею, складеною за нею (табл. 4.1). Для визначення ординат кривої забезпечення потрібно знати три числові параметри: – норму стоку (Y0); – коефіцієнт варіації (cv) – відношення середньоквадратичного відхилення до середньоарифметичного значення ряду Y: де k = Yi / Y0 – модульний коефіцієнт; – коефіцієнт асиметрії (cs), що характеризує амплітуду коливань значень стоку в певних спостереженнях: . Цей коефіцієнт має стійке значення вже під час аналізу спостережень за 10–20 років. У разі короткотермінових спостережень його значенням беруть cs =2cv. Для переходу від табличних значень до інших користуються таким співвідношенням: k = Фcv + 1, де Ф – відхилення ординат кривої забезпеченості за табл. 4.1; cv – обчислений коефіцієнт варіації для цього ряду. Отже, побудова кривої забезпеченості проводиться у такому порядку: 1. Визначають величину річних витрат із площі водозбору Q0. 2. Обчислюють модульний коефіцієнт за всі роки спостережень k. 3. Розміщують модульні коефіцієнти у зростаючому (або спадному) порядку і обчислюють: (k – 1)(k – 1)2та (k – 1)3 до третього десяткового значення (перевірка: ). 4. Визначають коефіцієнт варіації. 5. За табл. 4.1. визначають коефіцієнт асиметрії для різних значень забезпеченості. 6. Приводять отримані дані за табл. 4.1 до реальних значень величини модульних коефіцієнтів для років різної забезпеченості. Якщо немає даних спостережень за стоком або їх нетривалістю (менше 10 років), значення коефіцієнта варіації визначають за наближеним виразом: , де М0 – норма стоку; F – площа водозбору. Значення сs приймають із відношення cs =2cv. Таблиця 4.1. Відхилення ординат кривих забезпеченості від середини (від 0,1) залежно від значень коефіцієнта асиметрії cs за коефіцієнта варіації cv = 1
Внутрішньорічний розподіл стоку, залежний від кліматичних умов, для макрорегіонів країни наведено у табл. 4.2. Він служить для розрахунків, якщо немає інформації про конкретний об’єкт. У табл. 4.3 наведено наближену величину питомих максимальних витрат від весняних паводків. Для отримання розрахункової величини потрібно табличні дані помножити на площу водозбору. Максимальні літньо-осінні дощові паводки значно нижчі від весняних. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|