Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Метод СВОТ

Застосовуваний для аналізу середовища метод СВОТ (англ. SWOT) – сила (strength), слабість (weakness), можливості (opportunities) і погрози (treats) – є широко визнаним підходом, що дозволяє провести спільне вивчення зовнішнього і внутрішнього середовища. Застосовуючи метод СВОТ, вдається установити лінії зв'язку між силою і слабістю, що властиві організації, і зовнішніми погрозами і можливостями. Методологія СВОТ припускає спочатку виявлення сильних і слабких сторін, а також погроз і можливостей, і після цього встановлення ланцюжків зв'язків між ними, що надалі можуть бути використані для формулювання стратегії організації.

Томпсон і Стрикленд запропонували наступний зразковий набір характеристик, висновок по яких повинно дозволити скласти список слабких і сильних сторін організації, а також список погроз і можливостей для неї, ув'язнених у зовнішнім середовищі.

Сильні сторони:

· видатна компетентність;

· адекватні фінансові ресурси;

· висока кваліфікація;

· гарна репутація в покупців;

· відомий лідер ринку;

· винахідливий стратег у функціональних сферах діяльності організації;

· можливість одержання економії від росту обсягу виробництва;

· захищеність (хоча б десь) від сильного конкурентного тиску;

· підходяща технологія;

· переваги в області витрат;

· переваги в області конкуренції;

· наявність інноваційних здібностей і можливості їхньої реалізації;

· перевірений часом менеджмент.

Слабкі сторони:

· немає ясних стратегічних напрямків;

· конкурентна позиція, що погіршується;

· застаріле обладнання;

· більш низька прибутковість тому, що...;

· недолік управлінського таланта і глибини володіння проблемами;

· відсутність деяких типів ключової кваліфікації і компетентності;

· погане відстеження процесу виконання стратегії;

· мучення з внутрішніми виробничими проблемами;

· уразливість стосовно конкурентного тиску;

· відставання в області досліджень і розробок;

· дуже вузька виробнича лінія;

· слабке представлення про ринок;

· конкурентні недоліки;

· нижче середнього маркетингові здібності;

· нездатність фінансувати необхідні зміни в стратегії.

Можливості:

· вихід на нові ринки або сегменти ринку;

· розширення виробничої лінії;

· збільшення розмаїтості у взаємозалежних продуктах;

· додавання супутніх продуктів;

· вертикальна інтеграція;

· можливість перейти в групу з кращою стратегією;

· самовдоволення серед конкуруючих фірм;

· прискорення росту ринку.

Погрози:

· можливість появи нових конкурентів;

· ріст продажів продукту, що заміщає;

· уповільнення росту ринку;

· несприятлива політика уряду;

· зростаючий конкурентний тиск;

· рецесія і загасання ділового циклу;

· зростання сили торгу в покупців і постачальників;

· зміна потреб і смаку покупців;

· несприятливі демографічні зміни.

Організація може доповнити кожну з чотирьох частин списку тими характеристиками зовнішнього і внутрішнього середовища, що відбивають конкретну ситуацію, у якій вона знаходиться.

Після того, як конкретний список слабких і сильних сторін організації, а також погроз і можливостей складений, настає етап установлення зв'язків між ними. Для встановлення цих зв'язків складається матриця СВОТ, що має такий вигляд (мал. 4.1).

 

  Можливості 1. 2. 3. … Погрози 1. 2. 3. …
Сильні сторони 1. 2. 3. … ПОЛЕ СІМ ПОЛЕ СІП
Слабкі сторони 1. 2. 3. … ПОЛЕ СЛМ ПОЛЕ СЛП

 

Рис. 4.1 Матриця СВОТ

 

Ліворуч виділяються два блоки (сильні сторони, слабкі сторони), у які відповідно виписуються усі виявлені на першому етапі аналізу сторони організації. У верхній частині матриці також виділяються два блоки (можливості і погрози), у які виписуються усі виявлені можливості і погрози. На перетинанні блоків утвориться чотири полючи: СІМ (сила і можливості); СІП (сила і погрози); СЛМ (слабість і можливості); СЛП (слабість і погрози). На кожнім з полів дослідник повинний розглянути всі можливі парні комбінації і виділити ті, котрі повинні бути враховані при розробці стратегії поводження організації.

У відношенні тих пар, що були обрані з поля СІМ, варто розробляти стратегію по використанню сильних сторін організації для того, щоб одержати віддачу від можливостей, що з'явилися в зовнішнім середовищі. Для тих пар, що виявилися на поле СЛМ, стратегія повинна бути побудована таким чином, щоб за рахунок можливостей, що з'явилися, спробувати перебороти наявні в організації слабості. Якщо пари знаходиться на поле СІП, то стратегія повинна припускати використання сили організації для усунення погрози. Нарешті, для пар, що знаходяться на поле СЛП, організація повинна виробляти таку стратегію, що дозволила б їй як позбутися від слабості, так і спробувати запобігти навислу над нею погрозу.

Виробляючи стратегії, варто пам'ятати, що можливості і погрози можуть переходити у свою протилежність. Так, невикористана можливість може стати погрозою, якщо неї використовує конкурент. Або, навпаки, удало відвернена погроза може відкрити перед організацією додаткові можливості в тому випадку, якщо конкуренти не змогли усунути цю же погрозу.

 


Читайте також:

  1. D) методу мозкового штурму.
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I Метод Шеннона-Фано
  4. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  5. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  6. А. науковий факт, b. гіпотеза, с. метод
  7. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  8. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  9. АгротехнІЧНИЙ метод
  10. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  11. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  12. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи аналізу середовища підприємства | Складання профілю середовища

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.