v виділення секцій – сприяє регулювання руху потоку покупців, оскільки покупцями надається перевага більш світлим місцям, ніж темним;
v виділення товарів – повинно не тільки викликати захоплення у покупців, але й забезпечувати світловий розподіл різних товарів, орієнтувати покупців у торговому залі щодо вибору товарів, забезпечувати обєктивність сприймання;
v створення настрою – за допомогою професійної системи освітлення, наприклад, використання білих тонів, створює атмосферу розслаблення;
v приховування недоліків – за допомогою певної системи світлових ефектів, наприклад, приховуючи конструктивні недоліки магазину або обладнання.
Важливим елементом створення настрою є характеристика світлового спектра, що випромінює лампа. Чим вища температура накалювання й чим більший спектр блакитного кольору, тим чіткіше сприймання предметів фіксується оком. Подібний ефект притаманний і більшості флуоресцентним джерелам освітлення. Проте низькотемпературні лампи надають інтерєру розливчастий, загадковий ефект.
Як свідчать дослідження псилогів, саме освітлення найбільше впливає на формування настрою. Дизайнерам необхідно приділяти увагу не тільки формуванню настрою покупців, але й регулюванню настрою за допомогою різноманітних освітлюваних пристроїв.
За умови розподілу освітлювального потоку світильники поділяють на:
Ø прямого освітлення – у приміщенні використовують ефект світла, що випромінюється самим світильником;
Ø рівномірно розсіяного освітлення;
Ø відображеного освітлення – світловий ефект досягається за допомогою вторинних променів, наприклад, освітлення поверхні стін, стелі, полу тощо.