МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
В СУЧАСНИХ УМОВАХНа формування видатків бюджету в Україні в сучасних умовах впливають: 1. Економічна криза,яка спричиняє: > зростання видатків на соціальний захист населення; > зростання видатків на фінансову підтримку підприємств державного сектору від банкрутств, > зростання видатків на підтримку соціальної сфери. 2. Зростання монетизованого державного боргу,який зумовлює: > зростання видатків на покриття державного боргу; > витіснення інвестицій із сфери виробництва (ефект «витіснення»). 3. Зростання немонетизованого державного боргуспричиняє виділення коштів на покриття заборгованостей, що виникли у попередні роки 4. Дефіцит бюджетів усіх рівнів,який передбачає жорсткий режим економії коштів, скорочення видатків по всіх статтях кошторисів на утримання апарату управління. 5. Залучення зовнішніх ресурсівдля покриття бюджетного дефіциту призводить до зростання платежів по відсотках. 4. Бюджетний дефіцит: причини і види. Держбюджет як фінансовий план може характеризуватися трьома станами: > збалансований бюджет; > дефіцитний бюджет; > профіцитний бюджет. При збалансованому бюджетівидатки бюджету дорівнюють доходам. При дефіцитному бюджетівидатки перевищують постійні доходи бюджету, тобто податки і податкові надходження. При профіцитному бюджетідоходи перевищують нормативні видатки бюджету. Профіцит бюджету затверджується виключно з метою погашення основної суми боргу.1 Як правило, дефіцит бюджету не повинен перевищувати видатків розвитку. В разі наявності дефіциту бюджету фінансуються передусім поточні видатки. Дефіцит бюджету в Україні має свої особливості, зумовлені трансформацією економічної системи і економічною кризою. Причини дефіциту Державного бюджету в Україні > надмірний розмір державного сектору; > домінуюча політика державного патерналізму; > неефективна структура народного господарства; > непослідовність реформ фінансової системи; > падіння доходів в умовах кризового стану економіки; > зменшення приросту національного доходу; > надмірно збільшена видаткова частина бюджету за рахунок дотацій, які надає держава певним галузям (енергетика, вугільна промисловість та інші); > непослідовна фінансова політика; > інфляція; Ø зростання внутрішнього і зовнішнього боргу тощо.
Заходи щодо подолання бюджетного дефіциту > перехід від всеохоплюючого фінансування економіки до кредитування; > ліквідація дотацій збитковим підприємствам; > скорочення витрат на управління; > реформування системи оподаткування, з метою зниження податкового тиску на фізичних і юридичних осіб; > підвищення ролі місцевих бюджетів тощо. Види бюджетного дефіциту За формою прояву бюджетний дефіцит поділяється на відкритий і прихований. Відкритий бюджетний дефіцит ~ це офіційно визнаний дефіцит у законі про бюджет на відповідний рік. Прихований бюджетний дефіцит виникає в результаті завищення обсягів планових доходів та включення у склад доходів джерел покриття бюджетного дефіциту. За причинами виникнення бюджетний дефіцит буває вимушеним і свідомим. Вимушений бюджетний дефіцит є наслідком скорочення обсягів ВВП і відповідно обмеженості фінансових ресурсів країни. Прикладом вимушеного бюджетного дефіциту є циклічний бюджетний дефіцит. Циклічний дефіцит бюджету є результатом циклічного падіння виробництва (скорочення національного доходу та обсягу виробництва) внаслідок кон'юнктурних коливань, що призводить до дії автоматичні фіскальні стабілізатори (скорочуються податкові надходження через зменшення ставок оподаткування при прогресивній системі оподаткування та збільшуються соціальні трансферти через зниження життєвого рівня населення). Свідомий бюджетний дефіцит виникає внаслідок дискреційної фіскальної політики, яка передбачає цілеспрямовані зміни в розмірі державних витрат, податків і сальдо Державного бюджету. Свідомий бюджетний дефіцит виникає за умов, коли для стимулювання сукупного попиту в період економічного спаду уряд цілеспрямовано знижує ставки оподаткування і збільшує державні витрати. Відповідно, в період підйому цілеспрямовано створюється бюджетний надлишок. За напрямом дефіцитного фінансування розрізняють активний і пасивний бюджетні дефіцити. Активний бюджетний дефіцит характеризується спрямуванням коштів на інвестування економіки, що сприяє зростанню ВВП. Пасивний бюджетний дефіцит характеризується спрямуванням коштів на покриття поточних видатків (соціальні трансферти, виплата зарплати у бюджетній сфері та інші). Джерелами фінансування дефіциту бюджету можуть виступати: > позики держави (не інфляційний шлях покриття бюджетного дефіциту); > грошово-кредитна емісія (інфляційний шлях Державні позики використовуються за умов: > наявності тимчасово вільних коштів у кредиторів; > довіри кредиторів до держави; > заінтересованості кредиторів (за рахунок Грошово-кредитна емісія може застосовуватися лише за умов жорсткого контролю за використанням грошей. Вона виправдана в разі спрямування коштів у інвестиції, що сприяє зростанню ВВП і викликає невисокі темпи інфляції. Використання емісійних коштів на поточні витрати (зарплата, соціальні трансферти та інше) призводить до прискорення інфляції. У статті 15 Бюджетного кодексу України джерела фінансування дефіциту бюджету визначені таким чином: 1 За ст. 6 Бюджетного кодексу України емісійні кошти Національного банку не можуть бути джерелом фінансування дефіциту Державного бюджету України. Див.; Бюджетний кодекс України // Український інвестиційний журнал.- 2001.- № 4.- С. 8. Ст. 15-1. Джерелами фінансування дефіциту бюджетів є державні внутрішні та зовнішні запозичення. Ст. 15-2. Запозичення не використовуються для забезпечення фінансовими ресурсами поточних видатків, за винятком випадків, коли це необхідно для збереження загальної економічної рівноваги.
Читайте також:
|
||||||||
|