МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Групова навіюваністьВід тимчасового психічного стану людини Залежність сугестії Навіюваність загіпнотизованого суб'єкта вища, ніж безсонного. Ісследованіє В.Н. Кулікова, по-перше, констатувало різну сугестію липнув! ности в безсонному стані, в гіпнозі і в природному сні. Далі б встановлено, що і під час неспання особа може виявити раз навіюваність. По мірі;перехода людини із стану неспання в стані гіпнотичного і природного сну свідомість і критичність його психіка знижується, а навіюваність підвищується. Були проведені дві серії порівняльних экспериментов^ для з'ясування assess чения стану упевненості-невпевненості. У обох серіях брали участь одіте ж що 18 вчаться 9 класів. Використовувалася модернізована методика М. I рифа з автокінетичним сприйняттям. На стіні експериментальної комкорі блищало дуже слабке нерухоме світло, Випробовувані повинні були опреш* лять напрям «руху» цієї крапки, що світиться. Їм робилося таке венозне для пав навіювання: «Пильно придивитеся до крапки, що світиться... Поста: тесь визначити, в якому напрямі вона переміщається». Досліди першої.cq проводилися в умовах повної темноти, і випробовувані не могли соотве положення світла з чимось нерухомим, що приймається за орієнтир. Це гай вило випробовуваних в положення повної невизначеності і невпевненості. Оті ти другій серії проводилися при такій мірі затемненное™, коли испь-*»- До-ваше все ж могли хоч чуть-тчуть розрізняти контури крупних предметів | *:чнате. Це ставило випробовуваних в положення деякої визначеності і І упевненості./В першій серії дослідів з 18 випробовуваних прийняли і виконали І навіювання, тобто намагалися визначити «рух» світла, 16, тобто більше 88 %, а І у другій — лише 7 испытуемых{ тобто приблизно 38 %'. Це відмінність результа-1 тов навіювання можна співвідносити із станом упевненості-невпевненості ис-I вытуемых.'.. Отже, за інших рівних умов суггеренд, що знаходиться в змозі і невпевненості, проявляє болев високу навіюваність, чим при стані уверенно-| гти. Продовження цього і інших експериментів показало, що на навіюваність I суггеренда може істотно вплинути його соціальне оточення. Соціальні І спільності, членом яких є суггеренд і чиї цінності він розділяє, можуть [ шк підвищувати, так і знижувати його сугестії Залежно від типа суггеренда навіюваність підрозділяється на индивидуальную і групову. У першому випадку мається на увазі навіюваність окремій особі. А під груповою розуміється навіюваність соціальній спільності. Конечно, реальними «носіями» групової навіюваності є конкретні люди, але що діють як єдине ціле. Соціальна спільність повинна представлять собою єдиного групового суггеренда, що випробовує на собі в один і той же час одна і та ж дія сугестії. Відмінність групової навіюваності від індивідуальної різними авторами пояснюється по-різному. Одні вважають, що в основі високої навіюваності натовпу лежить «полусознательное або несвідоме наслідування» [161], другие пояснюють таку перевагу законом «духовної єдності» {159]. Л.Н. Войтоловський [36] вважає, що велика податливість натовпу обумовлена «відчуттям симпатії». Дослідження показують, що при поясненні відмінності груповій навіюваності від індивідуальної (вона може бути не лише вище, але і нижче індивідуальною) слід враховувати факт взаимовнушения між членами групового суггеренда. Індивідуальний суггеренд теж випробовує вплив присутніх або воображаемых членів своїх груп і колективів, але, вочевидь, в цьому випадку зв'язки не володіють тією силою, яка властива взаимовнушению між членами групою вого суггеренда. На групову навіюваність впливає чисельний склад групової спільності. Намітилася тенденція зміни її у міру збільшення числа членів групового суггеренда, Е.С. Кузьмін при вивченні різних груп прийшов до виводу про те, що «...существенный зрушення навіюваності залежно від збільшення числа людей в групі, вочевидь, виражає закономірність» [83, 16]. Залежить групова навіюваність від якісного складу групи, особливо від індивідуальної сугестії її членів. За інших рівних умов на базі високої індивідуальної навіюваності може скластися висока групова внушаемость, а на базі низької — низька групова навіюваність. Не можна забувати, що груповий суггеренд пов'язаний з ширшим соціальним оточенням і випробовує на собі його вплив. Виявляється, що цей вплив захоплює і сферу групової навіюваності. Соціальне оточення може і підвищити, і понизить групову навіюваність [85, 68—72]. Таким чином, можна створити обстановку, в якій навіюваність як ркак; | ция на ситуацію (тобто ситуативна навіюваність) різко зросте. Читайте також:
|
||||||||
|