Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Групова дискусія та правила її проведення

Лекція 4. Характеристика методів АСПН

Характеристика особистості керівника психокорекційної групи

Стилі керівництва групою

Основні ролі керівника психокорекційної групи

Лекція 3. Керівник психокорекційної групи

1. Основні ролі керівника психокорекційної групи

2. Стилі керівництва групою

3. Характеристика особистості керівника психокорекційної групи

 

 

Ініціатор – виступає з пропозиціями і спонукає групу до дій, до активності.втсановлює завдання, визначає проблеми, організовує роботу групи.

Послідовник – підтримує нову ініціативу, розширює її, допомагає в її реалізації.

Дослідник нового – часто ставить запитання і намагається знайти відповідь.

Забезпечувач інформації – відповідає на запитання «дослідника нового».

Координатор – координує діяльність різних членів групи, стежить, щоби всі рівномірно брали участь у діяльності групи.

Заводій – визначає напрям діяльності групи у відповідності до зовнішніх орієнтирів, періодично констатує правильність обраного напрямку, оцінює його.

Арбітр – оцінює зусилля, актуальну ситуацію, робить підсумки діяльності групи.

 

 

Авторитарне (директивне) керівництво – чіткі вказівки, настанови, поради, які треба виконувати і про виконання яких треба звітуватися. Бракує ініціативи учасників групи, спонтанної активної, інфантилізм. Немає відхилень від завдань, методів роботи.

Ліберальне (недирективне) керівництво – група мало контрольована, відповідає на імпульси, розвивається природно. Великий відсів учасників. Уникнення завдань, програних вимог.

Демократичне керівництво – заохочується активність членів групи, водночас контролюється їхня поведінка, баланс між вказівками та власною ініціативою членів групи. Керівництво дуже гнучке, не пригнічує.

 

 

Т.С. Яценко виділяє наступні професійні особливостіпрактичного психолога:


– бути спроможним визнавати свої помилки і прорахунки і йти на такий ризик, якого він очікує від клієнта;

– в разі необхідності йти на конфронтацію;

– діяти на основі розвинутої інтуїції;

– бути щирим у спілкуванні;

– досліджувати свій внутрішній світ;

– робити те, на що він очікує від клієнта.


Особистісний потенціалпрактичного психолога:


– турботливість;

– переконання у своїх уміннях;

– відвертість;

– психологічна сила;

– життєвий досвід;

– знання самого себе;

– почуття гумору;

– винахідливість.


1. Групова дискусія та правила її проведення

2. Ігрові методи в АСПН

3. Психогімнастичні та пантомімічні вправи в АСПН

 

Цей метод відомий також під назвами «колективна дискусія», «некерована розмова», «оперування плинним матеріалом у групі».

Групова дискусія є провідним методом АСПН. Це пояснюється абсолютизацією спонтанності й невимушеності поведінки. В результаті складається можливість вивчати базові психологічні захисти, логіку несвідомого і характер внутрішньої програмованості поведінки. В основі – безпосередня, нерегламентована вербальна інтеракція (взаємодія) між членами АСПН, завдяки чому навчання неповторно сповнюється змістовним матеріалом, який піддається осмисленню.

Специфіка: забезпечення спонтанності поведінки, інтеграції взаємин та глибинно-психологічного аналізу результатів. В АСПН майже немає тематичних бесід, обговорення загальних питань, біографічних дискусій, а більше практикується загальна спонтанна дискусія. Тематична дискусія наперед не планується, а визначається актуальною ситуацією. Робота групи зорієнтована на пізнання передумов виникнення особистісних проблем учасників навчання.

Зазвичай в АСПН немає порад та рекомендацій. Стимулюється прояв безпосередніх емоційних реакцій, особистого ставлення до інших. Керівник групи повинен знати загальну стратегію і тактику управління груповою особистісною динамікою. Тактичні цілі формуються уже в ході уточнення психодинамічних гіпотез на основі поведінки учасників групи.

На першому етапі роботи керівник звертає увагу на типові форми поведінки учасників навчання,хоч для кожного вони унікальні, неповторні. Це стає первинним підгрунтям для формування гіпотез про структурні особливості Я та інфантильні передумови труднощів спілкування. Головне завдання: каталізувати продуктивну активність, акцентувати увагу на матеріалі, що має психокорекційне значення.

Групова дискусія є керованим процесом, в ході якого вирішуються загальногрупові, індивідуальні та психокорекційні цілі.

 


Читайте також:

  1. II. Організація і проведення спортивних походів
  2. V. Етичні правила психологічних досліджень
  3. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  4. А ви слідуєте цім правилам, коли виступаєте публічно?
  5. Автоматичний розрахунок суми проведення.
  6. Алгоритм проведення внутрішнього аудиту.
  7. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  8. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  9. Апаратура та методика проведення газометрії свердловин в процесі буріння
  10. Аудиторські докази щодо тверджень керівництва у фінансових звітах отримуються безпосередньо в процесі проведення тестів контролю та процедур по суті.
  11. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  12. Березня 1991 р. — проведення референдуму щодо збереження СРСР.




Переглядів: 3007

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тілесно-орієнтований психоаналіз | Психогімнастичні та пантомімічні вправи в АСПН

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.