МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Норми набиранняVII. Література 1. Новиков П.С. Элементы математической логики.- М.:Наука, 1973. – 399 с. 2. Клини Стефан К. Введение в метаматематику. М. И-Л, 1957.- 528 с. 3. Клини С. К. Математическая логика. М. Мир, 1973. – 480 с. 4. Мендельсон Эллиот. Введение в математическую логику. М. Наука, 1971. - 320 с. 5. Лиман Ф.М. Математична логіка і теорія алгоритмів. Суми: Слобожанщина, 1998.-152 с. 6. Хромой Я.В. Математична логіка. К.: Вища школа, 1983. – 208 с. 7. Хромой Я.В. Збірник вправ і задач з математичної логіки. К.: Вища школа, 1978. – 158 с. 8. Калужнін Л. А., Королюк В.С. Алгоритми і математичні машини. К.: Радянська школа, 1964. – 284 с. 9. Драбкина М.Е. Логические упражнения по элементарной математике. Минск., 1965. – 163 с. 10. Погорєлов А.В. Геометрія. К. : Радянська школа, 1995. – 298 с. 11. Талызина Н.Ф. Формирование познавательной деятельности младших школьников. М.: Просвещение, 1998. – 176 с. 12. Калбертсон Дж. Т. Математика и логика цифровых устройств. М. Просвещение, 1965.- 268 с.
Для нотаток __________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Загальні норми набирання Редактор повинен контролювати дотримання в тексті норм щодо пробілів, технічних правил переносу, спеціальних знаків та заголовків. Міжлітерні пробіли (апроші). • Використовувати міжлітерне розріджування в тексті не рекомендується. Виняток: неможливість вирівнювання тексту в рядку одночасно за правим та лівим краями набору (виникає, коли задано малі формати набору, наприклад, у газетах чи журналах). • Використання трекінгу та кернінгу не повинно збільшувати час, потрібний реципієнтові для сприймання тексту. Міжслівні (змінні) та абзацні пробіли у рядку. • Пробіли в рядку повинні бути однаковими й у середньому становити половину висоти кегля (для кеглів до 12 включно). Граничні значення ширини міжслівного пробілу не можуть бути меншими 0,25 та більшими 1,25 кегля. Винятки: а) для газет та журналів при малих форматах набору величина міжслівного пробілу не може перевищувати 1,75 кегля; б) при висоті кегля набору більше ніж 12 п. мінімальна ширина міжслівного пробілу не може бути меншою 0,50. • У книжках пробіли не можуть збігатися по вертикалі чи діагоналі більше ніж у трьох, а в журналах та газетах — більше ніж у чотирьох сусідніх рядках. • Абзацні пробіли (відступи) у всьому повідомленні повинні бути однаковими незалежно від кегля набору. Якщо на початку абзацу є індекси (наприклад, у примітках), то абзацний відступ слід відраховувати від початку основного тексту, а не індексу, і він повинен бути скрізь однаковим. • Довжина останнього рядка повинна бути більшою за абзацний відступ у півтора раза. Коли віддаль від кінця рядка до правого поля менша ніж півтора кегля, то текст слід розтягнути на повний рядок. • Якщо текст набирають без абзацних відступів, то міжабзацну віддаль слід робити більшою, ніж міжрядкову (інтерліньяж), не менше ніж у півтора раза. Технічні правила переносу. • Заборонено: — ділити переносом скорочення, написані великими літерами; — відділяти скорочення, які стоять перед власними назвами, від самих власних назв (п. Іваненко, м. Київ); — ділити переносом складні скорочення (/ т. п., і т. д., та ін.); — ділити переносом цифру та скорочену одиницю вимірювання, що стосується цієї цифри A4 т.; 25 м.). — відділяти переносом ініціали від прізвища; — відділяти переносом номер рубрики від її назви; — відділяти переносом спеціальні знаки від цифр, що стоять за ними; — відділяти прийменники та сполучники від слів, яких вони стосуються; — робити більше ніж три—чотири переноси підряд; — закінчувати рядок підряд трьома—чотирма крапками, комами, тире, двокрапками, крапками з комами, апострофами і подібними до них; — переносити в наступний рядок усі розділові знаки, крім тире; — відривати дужки та лапки від тексту, якого вони стосуються, і переносити їх у наступний рядок чи залишати в попередньому; — ділити переносом такі слова, друга частина яких звучить неевфонічно (наприклад, бригада, спалахами); — ділити переносом цифри, що утворюють одне число, а також порядкові числівники з нарощеннями C45 231, 21-а, 15-й); — робити переноси у виданнях для читачів-початківців (дошкільнят та частково дітей першого класу); — робити переноси в заголовках (крім тих, що йдуть упідбір із текстом). Спеціальні знаки. • Усі розділові знаки набирають після слів і без пробілу зліва. Справа від розділового знака ставлять пробіл. Винятки: тире (відділяють зліва та справа тонкими шпаціями); дефіс (не відділяють ні зліва, ні справа). • Не відділяють від попереднього тексту: знак градуса, мінути, секунди від попередньої цифри (за ними ставлять тонку шпацію); індекси; знаки плюс, мінус, плюс-мінус (при позначенні позитивної, негативної чи позитивно-негативної величини); знак індексу. • Відділяють від попереднього тексту тонкою шпацією: знаки плюс, мінус, плюс-мінус, множення, ділення з двох боків (при позначенні математичної дії); знаки номера, параграфа, проміле та процента від наступної цифри; позначення шкали (Цельсія, Кельвіна та ін.) після цифри зі знаком градуса. Заголовки (рубрики). • Заголовки слід відділяти зверху та знизу пробілом. Верхній пробіл повинен бути у півтора раза більшим за нижній. • Заголовки вищих ієрархічних рівнів слід набирати літерами більшого, а нижчих — меншого кегля згідно з їх ієрархічною підпорядкованістю. • Заголовки слід набирати виділеним шрифтом. • При поділі заголовка на кілька рядків кожен рядок повинен утворювати окреме смислове ціле. • Заголовок "кватирка" повинен мати форму прямокутника й бути вирівняним стосовно рядків основного тексту. • У кінці заголовка в повідомленнях ставлять крапку тільки для реципієнтів віком до 10 років включно. Окремі частини тексту. • Правосторонні та лівосторонні втягування повинні бути більшими за абзацний відступ на півкегля. • У нумерованих переліках номери слід вирівнювати так, щоби знаки, які стоять після номера (пробіл, крапка, дужка тощо), стояли на одній вертикалі. • Виділення у повідомленні повинні бути набрані тим самим кеглем, що й основний текст, але іншим накресленням (товстим, курсивом, підкресленням, колірним тощо). • Примітки й підписи під ілюстраціями (експлікації) слід набирати кеглем на два пункти меншим за кегль основного тексту. • Підписи до ілюстрацій набирають без абзацних відступів. Перший та останній рядки вирівнюють за центром. Зміст. • У змісті при ієрархічному типі композиції та десятковій з крапкою системі нумерації рубрики кожного нижчого рівня слід подавати з відступом управо. У довідкових виданнях, до яких висувають особливі вимоги щодо компактності, рубрики найнижчого рівня можна подавати упідбір із відповідним відступом зліва. В цьому випадку номери сторінок вказують після кожної рубрики в дужках. • У змісті при неієрархічному типі композиції рубрики змісту вирівнюють за лівим краєм сторінки. • У змісті номери сторінок вирівнюють за правим краєм сторінки. • У змісті порожню частину рядка (посередині), як правило, заповнюють крапками, які подають через однакову віддаль. У сусідніх рядках крапки повинні бути вирівняні по вертикалі. Норми набирання таблиць Сучасні НПС, як правило, мають спеціальні підсистеми для набирання таблиць, так звані редактори таблиць, в яких є готові шаблони для їх поліграфічного оформлення. Кожен із таких шаблонів певною мірою враховує вітчизняні норми набирання таблиць. У цій ситуації редакторові залишається лише вибрати потрібний варіант оформлення і в разі потреби частково змінити його. Перелічимо найзагальніші норми опрацювання таблиць. • Усі таблиці в одному виданні (повідомленні) повинні бути набрані з однаковими параметрами (лінійками однакової товщини, шрифтом однієї гарнітури й одного кегля, одним способом горизонтального й вертикального вирівнювання, з однаковими відступами від лінійок до тексту і т. п.). • Текст таблиць набирають кеглем на один або два пункти меншим, ніж основний. • Текст таблиць набирають за тими ж нормами, що й основний. Виняток: абзацні відступи в таблицях не роблять. • У всіх комірках таблиці текст повинен відступати від лінійок на віддаль від двох пунктів до половини кегля. • У головці таблиці всі тексти повинні бути вирівняні за центром як по горизонталі, так і по вертикалі. • У боковику текст по вертикалі вирівнюють так, щоби було чітко видно, де починається кожен об'єкт. Способи вирівнювання по вертикалі: а) лінійка між об'єктами; б) порожній рядок між об'єктами; в) коли нема ні порожнього рядка, ні лінійки, то перший рядок роблять нависаючим. • У боковику текст по горизонталі вирівнюють або вліво, або на формат. Виняток: перед підсумковим рядком В сумі, Всього повинна стояти або лінійка, або його слід вирівняти вправо. • Якщо в боковику є кілька рядків, а характеристики складаються з одного рядка, то текст характеристики у прографці вирівнюють за останнім рядком боковика. • Якщо тексти і боковика, і характеристик кількарядкові, то текст характеристики у прографці вирівнюють за першим рядком боковика. • Якщо дані прографки складаються із цифр, то їх вирівнюють за розрядами (одиниці під одиницями, десятки під десятками і т. д.). Якщо дані прографки складаються з цифр і літер чи лише літер, то їх вирівнюють за центром. Якщо в комірці є знаки трикрапка або тире, то їх слід центрувати по горизонталі. • Якщо ряди пронумеровані, то номери повинні бути вирівняні за принципом "одиниці під одиницями, десятки під десятками" і т. д. Читайте також:
|
||||||||
|