МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ДодатковаОсновна Переконані в тому, що створення Зони європейської вищої освіти потребує постійної підтримки, уважного керування й адаптації до безупинно мінливих потреб розвитку, ми вирішили зустрітися знову протягом найближчих двох років, щоб оцінити досягнутий прогрес і виробити заходи на майбутнє. 1. Вища освіта України і Болонський процес / За ред. В. Кременя. — К.,2004. —388 с. 2. Голубенко О. Етапи інтеграції Далівського університету в європейській освітній простір // Вища школа. — 2005. — №5. — С. 10-20. 3. Громовий В., Паращенко Л.Європейська освіта для Європейської України // Дректор школи. — 2006. — С. 3–7. 1. Гордиенок Н.И., Москинов В.А. Болонский процесс и отечественное высшее образование // Єкономика образования. — 2005. — №6. — С. 16–20. 2. Болонская декларация // Вестник Росийского філософского общества. — 2005. — №1. — С. 74-77. 1. Мета і завдання Болонського процесу. Запровадження доступеневого і післяступеневого циклу в системі вищої освіти. (Париж). 25 травня 1998 року в Парижі Міністри вищої освіти чотирох країн (Великобританії, Німеччини, Італії та Франції) прийняли спільний документ, відомий під назвою Сорбонської декларації. Метою прийняття цього документу є гармонізація архітектури Європейської системи вищої освіти. В цьому документі зазначалося,що у Європейському процесі нещодавно було зроблено декілька надзвичайно важливих кроків. Однак не варто забувати, що Європа – це не тільки євро, банки й економіка: вона повинна стати також і Європою знань. Отже необхідно будувати і посилювати інтелектуальну, культурну, соціальну й технічну базу нашого континенту. Особливо це стосується університетів, що продовжують відігравати переломну роль у такому розвитку. (Європейські країни наближаються) до періоду істотних змін в освіті й умовах праці, до розмаїтості шляхів становлення фахової карєри з очевидною необхідністю навчання й підготовки протягом усього життя. Ми (керівники вищої освіти) заборгували нашим учням (і нашому суспільству в цілому) систему вищої освіти, у якій їм давалися б кращі можливості шукати й знаходити галузі, в котрих вони мали б перевагу перед іншими людьми. Відкрита Зона європейської вищої освіти несе багатство позитивних перспектив, звісно ж, із повагою до наших розходжень, але потребує, з іншого боку, продовження зусиль для ліквідації барєрів і розробки таких умов для викладання й навчання, що розширили б мобільність і зробили співробітництво більш близьким, ніж будь-коли досі. Таке міжнародне визнання і високий потенціал наших систем освіти безпосередньо повязані з їх зовнішньою і внутрішньою зрозумілістю. Здається, що з'являється необхідність у системі, в котрій для міжнародного порівняння й еквівалентності повинні існувати два основних цикли: доступеневий і післяступеневий. У цій системі багато новизни і гнучкості може бути досягнуто через використання семестрів і кредитів (як це зроблено в схемі ECTS). Це забезпечить перевірку правильності отриманих кредитів для тих, хто вибирає початкову освіту або продовження навчання в різноманітних європейських університетах і тих, хто хотів би мати можливість одержати ступінь у будь-який зручний для себе час протягом життя. Дійсно, ті, котрі навчаються, повинні мати право ввійти в академічний світ у будь-який час їхнього фахового життя та незалежно від їхньої попередньої підготовки. 2. Принципи формування змісту кваліфікацій і структур ступенів. У відповідності з основними документами Болонського процесу результатами навчання особи вважають набори компетенцій, що включають знання, глибину усвідомлення і навики особи. Компетенції визначаються для програми в цілому та кожного її блоку. Визначеннння компетенцій є прерогативою викладачів та експертів. Компетенції поділяють на загальні та спеціальні. Загальні компетенції. На основі досвіду більше 100 університетів з 16-ти країн-учасниць Болонського процесу, відібрано 30 загальних компетенцій, що поділяються на три категорії: інструментальні, міжособистісні, системні. Інструментальні – такі, що включають когнітивні здібності (здатність розуміти і використовувати ідеї та міркування, методологічні здібності, здатність розуміти і керувати оточенням, організовувати робочий час, вибудовувати стратегію навчання, приймати рішення і вирішувати проблеми); технологічні уміння (уміння, пов'язані з використанням техніки, комп'ютерні навички та здібності інформаційного управління); лінгвістичні уміння; комунікативні компетенції. Конкретизований набір включає: 1). Здатність до аналізу та синтезу. 2). Уміння організовувати і планувати. 3). Базові загальні знання. 4). Базові знання з професії. 5). Комунікативні навички з рідної мови. 6). Елементарні комп'ютерні навички. 7). Навички оперування інформацією (здатність отримувати та аналізувати інформацію з різних джерел). 8). Здатність вирішувати проблеми. 9). Здатність приймати рішення. Міжособистісні – індивідуальні здібності, пов'язані з умінням виражати почуття і формувати стосунки, з критичним осмисленням і здатністю до самокритики, а також соціальні навички, пов'язані з процесами соціальної взаємодії і співпраці, умінням працювати в групах, брати соціальні та етичні зобов'язання. Комплекс міжособистісних навичок включає: 1). Здатність до критики та самокритики. 2). Здатність працювати в команді. 3). Міжособистісні навички. 4). Здатність працювати в міждисциплінарній команді. 5). Здатність співпрацювати з експертами в інших предметних областях. 6). Здатність сприймати різноманітність та міжкультурні відмінності. 7). Здатність працювати в міжнародному контексті. 8). Прихильність до етичних цінностей. Системні – поєднання розуміння, відношення та знання, що дозволять сприймати співвідношення частин цілого одна з одною та оцінювати місце кожного з компонентів у системі, здатність планувати зміни з метою удосконалення системи та конструювати нові системи. Системні компетенції потребують засвоєння інструментальних та базових як підґрунтя. Системні компетенції охоплюють: 1). Здатність застосовувати знання на практиці. 2). Дослідницькі здібності. 3). Здібність до навчання. 4). Здатність адаптуватися до нових ситуацій. 5). Здатність генерування нових ідей (творчості). 6). Здатність до лідерства. 7). Розуміння культур та звичаїв інших країн. 8). Здатність працювати автономно. 9). Здатність до розробки проектів та керування ними. 10). Здатність до ініціативи і підприємництва. 11). Відповідальність за якість. 12). Прагнення до успіху. Спеціальні компетенції. Спеціальні компетенції розглядають окремо для першого і другого циклів. До першого ступеня віднесено такі загальні для різних предметних областей компетенції: 1). Здатність демонструвати знання основ та історії дисципліни. 2). Здатність логічно і послідовно викладати засвоєні знання. 3). Здатність вникати в контекст (чіткого осмислення) нової інформації та давати її тлумачення. 4). Уміння демонструвати розуміння загальної структури дисципліни і зв'язок між її розділами. 5). Здатність розуміти і використовувати методи критичного аналізу і розвитку теорій. 6). Здатність правильно використовувати методи і техніку дисципліни; 7). Здатність оцінювати якість досліджень у певній предметній галузі. 8). Здатність розуміти результати спостережень та експериментальних способів перевірки наукових теорій. Випускники другого рівня повинні: 1). Опанувати предметну область на більш високому рівні, тобто володіти новітніми методами та технікою (дослідження), знати новітні теорії та їх інтерпретації. 2). Критично відстежувати та осмислювати розвиток теорії і практики. 3). Оперувати методами незалежного дослідження і вміти пояснювати його результати на більш високому науковому рівні. 4). Бути здатним зробити оригінальний внесок у дисципліну відповідно до канонів певної предметної області, наприклад, у рамках кваліфікаційної роботи. 5). Продемонструвати оригінальність і творчий підхід. 6). Оволодіти компетенціями на професійному рівні. Два інші невідємні компоненти конструкції формування Європейської вищої освіти – це система рівневих індикаторів та система описів курсів за типами. 3. Формування зони європейськой вищої освіти. 18-19 червня 1999 року в м. Болонья була прийнята спільна заява європейських міністрів освіти про створення зони Європейської вищої освіти. Цей документ відомий під назвою Болонської декларації. В цьому документі зазначалося, що„Європа знань” тепер уже широко визнана як незамінний чинник соціального й гуманітарного розвитку, а також як необхідний компонент обєднання та збагачення європейської людності. Важливість освіти й освітнього співробітництва в розвитку й зміцненні стійких, мирних і демократичних суспільств є універсальною і підтверджується як першочергова, особливо у звязку із ситуацією в Південно-Східній Європі. Сорбонська декларація від 25 травня 1998 року, що була ініційована цими міркуваннями, визначила центральну роль університетів у розвитку європейських культурних цінностей. Вона обґрунтувала створення Зони європейської вищої освіти як основного шляху розвитку мобільності громадян із можливістю їхнього працевлаштування для загального розвитку континенту. Багато європейських країн погодилося з цілями, викладеними в декларації, підписали її або загалом схвалили. Спрямованість реформ декількох систем вищої освіти, розпочатих у цей час в Європі, довела, що багато урядів має наміри діяти саме в цьому напрямку. Європейські вищі навчальні заклади, наслідуючи фундаментальні принципи, сформульовані в університетській хартії „Magna Charta Universitatum”, прийнятій в Болоньї 1988 року, сприйняли заклик у тій частині, що їх стосується, і почали відігравати головну роль у побудові Зони європейської вищої освіти. Це має неабияке значення, оскільки незалежність і автономія університетів дають впевненість у тому, що системи вищої освіти і наукових досліджень будуть безупинно адаптуватися до нових потреб, до запитів суспільства і до необхідності розвитку наукових знань. Читайте також:
|
||||||||
|