Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Обслуговування державного боргу

Державний борг

Державний кредит

План

3. Економічні та соціальні наслідки державного боргу

1) Державний кредит – це відносини між державою та іншими економічними суб’єктами з приводу мобілізації додаткових грошових коштів на умовах добровільності, платності, строковості, в яких держава виступає як позичальник або гарант.

Мета залучення коштів – покриття бюджетного дефіциту, регулювання грошового обігу, акумуляція коштів для інвестиційних програм.

Джерела державного кредиту:

- тимчасово вільні кошти фізичних або юридичних осіб, які не призначені для поточного споживання на інвестування;

- за певних умов джерелом можуть бути кошти, які об’єктивно мали б задовольняти необхідні виробничі та соціальні витрати підприємств, але через переваги, що склалися в системі інтересів суспільства.

Суб’єктами державно-кредитних відносин з боку держави виступають :

- КМУ;

- Органи влади АРК;

- Органи місцевого самоврядування;

- Мінфін України;

- НБУ.

Функції державного кредитку:

1) фіскальна, яка сприяє акумуляції додаткових коштів до централізованих та децентралізованих фондів держави;

2) регулююча – регулює грошовий обіг за допомогою операцій на відкритому ринку.

Державний кредит може виступати у слідуючи формах:

- державні позики4

- ощадна справа.

За правовим оформленням державні позики поділяються:

1) державні позики, що забезпечені випуском цінних паперів;

2) ті, які надаються на підставі угод.

Державні позики здійснюються на основі двох видів цінних паперів – облігації, казначейські зобов’язання.

Державні позики, які оформлюються у виді угод, це , як правило, кредити від урядів інших країн, міжнародних організацій, фінансових інститутів.

За суб’єктами позичкових відносин державні позики поділяються на ті, що розміщуються центральними органами управління, та місцевими органами управління .

За місцем розміщення державні позики поділяються на внутрішні і зовнішні.

За строком залучення коштів:

- короткострокові ( до 1 року)

- середньострокові ( 1-5 років)

- довгострокові ( понад 5 років)

За ознакою забезпеченості боргових зобов’язань:

- закладні

- без закладні

За формою виплати доходів:

- процентні

- виграшні

- безпроцентні

За методом визначення доходу:

- зобов’язання з твердим доходом

- зобов’язання з плаваючим доходом.

2) Державний борг – це сума заборгованостей держави перед кредиторами.

Причини створення і збільшення державного боргу:

- хронічний дефіцит державного бюджету;

- перевищення темпів зростання державних видатків над темпами зростання державних доходів

- дискримінаційна фіскальна політика, направлена на зміну податкового навантаження без відповідного скорочення державних витрат;

- розширення економічних функцій держави;

- дія автоматичних стабілізаторів;

- залучення коштів нерезидентів з метою підтримки стабільності національної валюти.

- вплив політичних циклів.

Державний борг складається з внутрішнього державного боргу і зовнішнього.

Загальний обсяг внутрішньої заборгованості держави може бути поділений на дві частини:

1. монетизовани, який складається з боргів опосередкованийх кредитними стосунками держави з банками.

2. немонетизований борг, який складається з невиконаних державою зобов’язань і заборгованості по господарським стосункам з реальним сектором економіки.

Декілька показників оцінки державного боргу:

- борг на душу населення

- співвідношення між боргом та індивідуальними доходами

- відношення боргу до ВВП

- відношення суми обслуговування боргу до ВВП та загального обсягу експорту товарів та послуг.

Важливою характеристикою економічного стану країни може виступати боргоспроможність, яка визначається слідуючи ми чинниками:

- наявність ресурсів

- динаміка видатків

- бажання кредиторів купувати боргові зобов’язання

 

 


Читайте також:

  1. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  2. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  3. Адміністрування податкового боргу
  4. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.
  5. Алгоритм моделювання систем масового обслуговування
  6. Аналіз технічного рівня підприємств побутового обслуговування.
  7. Апарат державного управління як система органів виконавчої влади.
  8. Аргументи на користь і проти державного регулювання аграрної сфери
  9. Багатоканальні системи масового обслуговування
  10. Безпека під час обслуговування і ремонту автомобілей.
  11. Бюджетне повноваження Державного казначейства України.
  12. Бюджетні кредити, надані за рахунок загального фонду державного бюджету




Переглядів: 524

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 10. ВИДАТКИ БЮДЖЕТУ НА ОБСЛУГОВУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО БОРГУ | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.