Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Суть і економічна природа корпоративного управління

Тема 1. Суть і поняття корпоративного управління.

МОДУЛЬ 1. Суть корпоративного управління та економічна роль господарських товариств.

Вступна лекція №1

1. Суть і економічна природа корпоративного управління

2. Об’єкти корпоративного управління

3. Суб’єкти, зовнішня та внутрішня сфери корпоративного управління

4. Функції корпоративного управління.......................................................... 2 год.

 

Поняття «корпоративне управління» широко використову­ється в західній економічній літературі і досить швидко за­проваджується в Україні. Це пояснюється поширеною формою корпоративного господарювання і власності, необхідністю управління нею й стрімким розвитком такої власності в Україні.

Слово «корпорація» походить від лат. corporation (об'єднання, співтовариство) та означає об'єднання, союз, що створюються на основі професійних або станових інтересів. Тому зрозуміло, що корпоративне управління є управлінням специфічною об’єднаною власністю. З іншого боку, всі власники мають певні відно­сини власності з корпорацією.

Водночас термін "корпоративне управління" застосовується досить часто. Час­то під корпоративним управлінням розуміють загальний менеджмент, що не точно визначає його сутність. Іноді корпоратив­не управління подають як систему органів управління або су­купність організаційно-правових норм.

Насамперед корпоративне управління можна розглядати як управлінням корпоративними правами.

Отже, якщо брати корпоративні права як найбільш загаль­ний об'єкт корпоративного управління, то його можна охарак­теризувати так: корпоративне управління являє собою проце­си регулювання власником руху його корпоративних прав із метою отримання прибутку, управління корпоративним під­приємством, відшкодуванням витрат через отримання частки майна при його ліквідації, можливих спекулятивних операцій з корпоративними правами.

Головною метою корпоративного управління є отримання частини прибутку, яку називають ди­відендом. Дивіденд — це частина прибутку (платіж), що прово­диться на користь власника (довірених осіб власника) корпора­тивних прав, емітованих юридичною особою внаслідок розподі­лу частини її прибутку.

Корпоративне управління ви­ділилось на певному історичному етапі соціально-економічного розвитку, коли відбулося відокремлення функцій управління від власності і коли почали виникати організаційні форми гос­подарювання, що отримали назву акціонерних товариств, або корпорацій.

З погляду стратегії корпоративне управління націлене на забезпе­чення сталого розвитку корпорацій через формування найбільш ефективної організаційної структури. Ця структура ґрунтуєть­ся на оптимальному співвідношенні компетенції і відповідаль­ності учасників корпоративного управління.

Корпоративне управління розглядає здійснення господар­ських операцій працівниками й управління менеджерами вихо­дячи з найбільшої ефективності діяльності корпорації не тільки з погляду менеджменту організації, а й її власників. Є фактом, що не завжди інтереси власників та корпорації (як підприєм­ства) збігаються. Тому корпоративне управління в системі за­гального менеджменту спрямоване на отримання кінцевого ре­зультату, яким є найбільш оптимальне узгодження інтересів суб'єктів корпоративних відносин — власників, менеджерів, працівників, суспільства. Ці інтереси, як правило, різні, їх узго­дження в корпораціях здійснюється через реалізацію повнова­жень і відповідальності.

Різну роль у діяльності корпорації можуть відігравати різні органи управління: загальні збори, наглядові ради (ради дирек­торів), правління (виконавчі директори), ревізійні органи. Ство­рення чіткої системи взаємодії цих органів є першочерговим завданням і об'єктом корпоративного управління.


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. Oracle Управління преміальними
  5. А. Видання прав актів управління
  6. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  7. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  8. Адаптивні організаційні структури управління.
  9. Адміністративне право і державне управління.
  10. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.
  11. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  12. Адміністративні методи управління




Переглядів: 929

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Критерій дисперсійного аналізу. | Об’єкти корпоративного управління

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.