Краще багато творчого хаосу, ніж упорядкована пасивність.
Культури підприємства неможна сприймати як монолітні блоки. В кожній крупній організації існує повний набір правил гри, норм, принципів, традицій, відповідно до яких окремі групи визначають свою поведінку.
Сильні культури– швидко розпізнавані та відкриті. Для них характерна невелика кількість цінностей, зміст яких визначають 2 тенденції: гордість та стиль. Така культура розпізнавана, так як цінності визначають програму досягнень на ринку, в суспільстві.
Безперечна культура є вирішальним інструментом мотивації: гордість за підприємство, відчуття власної гідності. Безспірними є і принципи відносин один з одним: повага, творчість та взаємодопомога.
Слабкі культури – відсутнє явне уявлення про цінності, про те як можна досягнути успіху в галузі. Окремі частини організації мають різні точки зору та позиції. Як наслідок, війни між заступниками або між «сильними на підприємстві».
Субкультури – різні: технологи ↔ економісти, але менеджери повинні визначати технологію як науку про найбільш економічні способи виробництва.
поведінку на ринку
Приклади сильних культур:
«Хьюлетт Паккард» (принтери, комп’ютери). Цілі:
1. Прибуток – ми прагнемо отримувати достатній прибуток, фінансувати зростання нашого підприємства та отримувати кошти, котрі використовуються для здійснення інших наших цілей (деталі у тезисах):
· частина прибутку реінвестується;
· усі підрозділи фінансують себе самі;
· у підприємства не має довгострокових боргів;
· кожен продукт повинен приносити прибуток та з точки зору покупця коштувати своїх грошей;
· за прибуток відповідають всі.
2. Клієнти – продукти та послуги повинні повністю відповідати вимога клієнта за якістю та користю. Тільки так ми зможемо виграти та утримати довіру клієнта.
3. Зростання – повинен обмежуватися нашими прибутками та нашими можливостями розробляти та виробляти інноваційні продукти, які відповідають фактичним потребам клієнта. Зростання заради зростання не потрібно. Є 2 мотиви чому для нас важливе зростання:
· ринки, на яких ми працюємо швидко збільшуються і не можна відставати;
· зростання важливе для залучення високооплачуваних співробітників.