МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Митно-тарифне регулюванняЛекція 3. Методи державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності Державне регулювання ЗЕД здійснюється за допомогою широкого кола засобів, кількість яких постійно зростає. Класичним засобом регулювання зовнішньої торгівлі є митні тарифи, які по характеру впливу відносяться до економічних регуляторів. Митний тариф - це систематизований перелік (зведення) митних ставок, які визначають розмір оплати по експортним та імпортним товарам, тобто мита. ГАТТ/ВТО не забороняє захист національної економіки. Згідно з принципами ГАТТ/ВТО вона повинна будуватися у цілому на митних тарифах, а не на інших комерційних заходах. Мета цього правила — чітке визначення об'єму захисту і зведення до мінімуму пов'язаного з ним захисту торгівлі. На протязі всіх восьми раундів переговорів ГАТТ/ВТО питання про скорочення тарифів було одним із основних. За цей час ставка імпортних тарифів зменшилася з 40% у 1947 р. до 3,5% на початку 90-х рр. Незважаючи на зниження митних тарифів, роль їх у регулюванні ЗЕД різних країн залишається важливою. Митно-тарифне регулювання виконує дві функції: 1. Протекціоністську (захист вітчизняних товарів від іноземної конкуренції). 2. Фіскальну (поповнення державного бюджету). Крім того, може впливати на приплив валюти, розвиток регіонів країни, особливо, якщо мова йде про вільні економічні зони та ін. Митні тарифи можуть бути: - простими (одноколонними), тобто мати єдину ставку для одного товару чи товарної групи незалежно від країни походження; - складними (багатоколонними), коли встановлюються дві і більше ставок по кожному товару у залежності від країни походження. Ставки підрозділяються на: - максимальні — діють для країн, з якими відсутні торгові угоди; - мінімальні — встановлюються по відношенню до країн, яким надається режим найбільшого сприяння; - префенціальні — встановлюються по відношенню ввозу окремих товарів з окремих країн, у тому числі тих, що розвиваються. Основним елементом митного тарифу є мито. За своїм змістом і характером впливу вони теж належать до економічних регуляторів. Мито - це грошовий збір чи податок, який бере держава з товарів, власності та інших цінностей при перетині кордону. В Україні використовуються експортні, імпортні і транзитні види стягнень. У свою чергу вони поділяються: 1. По методу нарахування на: - адвалорні (нараховуються у відсотках до митної вартості); - специфічні — (нараховуються в твердій сумі до одиниці виміру ваги, площі, об'єму і т.д.); - змішані — об'єднують і адвалорні, і специфічні. 2. По характеру походження на: - автономні — вводяться тією чи іншою державою в односторонньому порядку, без згоди з іншою країною; - конвенційні — встановлюються в процесі угоди чи домовленості з іншою стороною і фіксуються в одному із цих документів. 3. Особливі види мита. До них належать: - спеціальне. Використовується для захисту вітчизняних виробників від імпортних конкурентних товарів; для попередження недобросовісної конкуренції; у відповідь на дискримінаційні дії з боку інших держав. Ставка спеціального мита встановлюється в кожному окремому випадку; - антидемпінгова. Демпінг полягає у проникненні товарів на зовнішній ринок за рахунок зниження експортних цін нижче середнього рівня в даних країнах. ГАТТ/ВТО з метою захисту від демпінгу вітчизняних виробників може вводити антидемпінгове мито. Останнє використовується у випадку виявлення факту демпінгу, тобто імпорту на територію України товарів по ціні значно нижчій їх конкурентної ціни в країні-експортері при тому, що даний імпорт наносить шкоди вітчизняним виробникам аналогічних товарів. - компенсаційне — встановлюється у випадку ввозу на територію України товарів, при виробництві чи експорті яких використовувались субсидії; у випадку експорту з території України товарів, при виробництві чи експорті яких використовувались субсидії; якщо експорт протирічить інтересам держави. Ставка даного мита не може перевищувати розмір виділених субсидій. Особливе мито вводиться тільки після спеціального розслідування відповідного департаменту Міністерства економіки України на замовлення українських чи іноземних державних органів, які в цьому зацікавлені. У світовій практиці і в Україні використовується також сезонне мито, яке встановлюється в основному на окремі товари на певний період (в Україні не більше чотирьох місяців). Згідно Закону України "Про єдиний митний тариф" окремі види товарів звільняються від стягнення мита, серед них: транспортні засоби, які здійснюють транспортні міжнародні вантажні перевезення; валюта України, іноземна валюта, цінні папери; товари, які вироблені в Україні і ввозяться назад на її територію без переробки, а також товари іноземного походження, які вивозяться назад з України без переробки; товари, які імпортуються всеукраїнськими і міжнародними об'єднаннями громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; товари, що імпортуються за рахунок коштів державного валютного фонду України та іноземних кредитів, котрі надаються під гарантію Кабінету Міністрів України, а також інші групи товарів згідно з різними договорами, угодами і законами України. Читайте також:
|
||||||||
|