Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правові форми й види соціального забезпечення

Організаційно-правові форми соціального забезпечення в Україні

Страховий ризик, страховий випадок: поняття, основні правові ознаки.

Страховий ризик і страховий випадок — обов'язкові елементи структури соціального страхування. Страховий ризик — обставини, внаслідок яких громадяни або члени їхніх родин можуть втратити тимчасово або назавжди засоби до існування й потребують матеріальної підтримки або послуг по соціальному страхуванню. Страховий випадок є юридичним фактом, що служить підставою виникнення правовідносини на одержання матеріального забезпечення зі страхового фонду.

До страхових випадків із соціального страхування відносяться:

· тимчасова непрацездатність;

· вагітність і пологи, догляд за малолітньою дитиною;

· інвалідність;

· досягнення пенсійного віку;

· смерть годувальника;

· безробіття;

· нещасний випадок на виробництві, професійне захворювання й інші обставини, встановлені законодавством.

 

 

Соціальне забезпечення виступає в декількох організаційно-правових формах і видах, що зв'язано зі специфікою забезпечення окремих категорій громадян. Всі вони визначені Конституцією України, що тече законодавством і характеризують соціальне забезпечення із зовнішньої сторони - з боку його організації.

В Україні, на наш погляд, існують наступні форми соціального забезпечення:

1) обов'язкове державне пенсійне страхування;

2) обов'язкове державне соціальне страхування працівників підприємств, установ й організацій незалежно від форм власності;

3) соціальне забезпечення за рахунок прямих асигнувань із Державного бюджету України;

4) забезпечення за рахунок коштів соціальних фондів підприємств, творчих об'єднань, благодійних організацій і часток добровільних внесків громадян;

5) утримання непрацездатних громадян у державних, комунальних й інших установах соціального призначення;

6) адресна соціальна допомога малозабезпеченим родинам, непрацездатним громадянам за рахунок коштів державного й місцевого бюджетів;

7) недержавне пенсійне забезпечення громадян по договорах працівників з роботодавцями, його державними пенсійними фондами й частками пенсійними системами.

Обов'язкове Державне пенсійне страхування являє собою здійснювану державою, Пенсійною фондом України, систему матеріального забезпечення непрацездатних громадян пенсіями допомогами, іншими видами забезпечення й обслуговування, передбаченими законодавством. Пенсійне страхування має державно-обов'язковий характер: кожне підприємство, установа, організація, фізичні особи, що займаються підприємницькою діяльністю підлягають обов'язковій реєстрації як страхувальник, а всі працівники найманої праці з моменту надходження на роботу вважаються застрахованими.

Другою суміжною формою соціального забезпечення є обов'язкове державне соціальне страхування працівників підприємств, установ організацій, незалежно від форм власності. Ця форма являє собою систему забезпечення працівників і членів їхніх родин у період соціально-трудових відносин з підприємством. Джерелом фінансування в цьому випадку служить Фонд соціального страхування України.

Соціальне забезпечення за рахунок прямих асигнувань із Державного бюджету України. Кошти бюджету мають строго цільовий характер. Вони призначені для виплати державних пенсій військовослужбовцем офіцерського складу й прирівняних до них особам начальницького й рядового складу органів внутрішніх справ, державним службовцем, науковцям, журналістам, суддям, прокурорським працівникам, підвищень пенсій ветеранам війни й деяких інших категорій громадян.

Забезпечення за рахунок коштів соціальних фондів підприємств, творчих об'єднань, благодійних організацій і часток добровільних внесків громадян.Надання допомоги непрацездатним громадянам із зазначених фондів носить додатковий цільовий характер. Вона виявляється найменш соціально захищеним громадянам (хворим, старим, дітям), матеріальне становище яких є критичним.

Зміст непрацездатних громадян у державних, комунальних й інших установах соціального призначення. Зміст непрацездатних громадян в установах соціального захисту являє собою самостійну форму соціального забезпечення за рахунок прямих асигнувань із державного бюджету. Вона ставиться до сфери послуг людей літнього віку.

Адресна соціальна допомога малозабезпеченим родинам і непрацездатним громадянам за рахунок коштів державного й місцевого бюджетів. Це нова форма допомоги конкретним непрацездатним, малозабезпеченим родинам з дітьми, пенсіонерам.

Недержавне пенсійне забезпечення громадян по договорах працівників з роботодавцями, недержавними фондами й частками пенсійними системами.

Реформування системи соціального захисту припускає встановлення додаткової недержавної пенсії, що буде забезпечуватися в основному за рахунок добровільних страхових внесків громадян недержавними пенсійними фондами. Такі фонди можуть створюватися роботодавцями або приватними особами для паралельного недержавного пенсійного забезпечення працівників при виході їх на пенсію

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. Cплата єдиного соціального внеску - 2013
  3. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. II.1 Програмне забезпечення
  6. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  7. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  8. Автоматизовані форми та системи обліку.
  9. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  10. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  11. Адміністративні правовідносини
  12. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації




Переглядів: 2523

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
М'ЯКІ ЛІКАРСЬКІ ФОРМИ | Спеціальний трудовий стаж: поняття та юридичне значення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.