МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Коло осіб, які присутні і беруть участь у бесіді.Кількість осіб, які беруть участь у бесіді, найчастіше максимально обмежена. Свідки можуть бути залучені до бесіди для підтвердження тієї чи іншої інформації у випадку заперечення особою компрометуючих фактів. Аналіз практики свідчить, що на даний момент самим надійним способом формування корумпованих зв'язків злочинними організаціями вважається просування чи влаштування у відповідні органи «своєї людини» злочинні організації з використанням корумпованих зв'язків, налагоджених у результаті застосування одного з вищевказаних способів, від яких залежить це просування (влаштування). Описані способи характерні для формування корумпованих зв'язків у всіх сферах суспільної і державної діяльності. Однак, у залежності від змін економічної і політичної ситуації в Україні, злочинні організації винаходять нові способи формування корумпованих зв'язків. Один з таких способів формування корумпованих зв'язків в органах державної влади і управління можна спостерігати безпосередньо в самому процесі проведення виборів депутатів в органи законодавчої влади і місцевого самоврядування. Для того, щоб здобути перемогу на виборах, необхідно затратити чималі кошти на проведення передвиборчої компанії. Тоді і з'являються так звані «спонсори» (представники злочинних організацій чи їх комерційних структур), що вимагають надалі повернення витрачених затрат (ще й з відсотками). Такий шлях є одним із способів зародження корумпованих зв'язків, свого роду взаємовигідних відносин між злочинними організаціями і представниками органів державної влади і управління, що свідчить про прагнення до реалізації цілей злочинної діяльності через легальні структури влади і місцевого самоврядування. Аналізуючи діяльність правоохоронних органів і умов їх роботи, зокрема варто зупинитися на нещодавно сформованому понятті «спонсорської допомоги», що іноді надається правоохоронним структурам підприємцями, буває, у тому числі зайнятими «відмиванням» коштів, придбаних сумнівним шляхом. Вона виявляється в найрізноманітніших формах: шляхом створення різних фондів і перерахування коштів, передачі на баланс органів внутрішніх справ дорогих транспортних засобів, комп'ютерної техніки, пально-мастильних матеріалів, нежилих приміщень, квартир, проведення їх ремонту і ін. Таким чином, підприємницькі структури здобувають можливість одержання легального прикриття (охорона офісів, барів, ресторанів; супровід вантажів, забезпечення особистої охорони лідерів злочинних організацій і т.ін.), а також можливість усунення конкурентів, використовуючи повноваження значних посадових осіб правоохоронних органів.[7] Аналіз матеріалів практики дозволяє стверджувати, що в даний період часу ініціаторами формування і встановлення корумпованих зв'язків злочинними організаціями можуть бути не тільки представники даних формувань, але іноді і представники органів державної влади і управління, правоохоронних органів. У подібному випадку механізм встановлення корумпованих зв'язків зі ЗО виглядає в так: Перший етап – На основі наявної інформації про злочинну організацію службова особа вибирає зазначене формування. Другий етап. З різних джерел збирається максимально повна інформація про діяльність злочинної діяльності, а саме: - про осіб, що є організаторами формування; - про структуру формування, про відносини між учасниками; - про напрямки і сфери злочинної діяльності формування; - про тривалість існування формування; - про проведені сходки, з'їзди; - про корумповані зв'язки; - про озброєння і технічне оснащення. Третій етап. Зібравши і проаналізувавши отриману інформацію посадова особа сама чи за допомогою використання своїх зв'язків проводить деякі репресивні акції у відношенні учасників формування (або якимось чином повідомляє лідера злочинної діяльності про можливість проведення таких акцій), тим самим демонструючи свою владу і можливості, а також змушуючи лідерів злочинної організації удатися до переговорів, в результаті яких встановлюються корумповані зв'язки. На основі аналізу діяльності правоохоронних органів можна зазначити, що в деяких випадках формування корумпованих зв'язків з представниками правоохоронних органів можливе також у процесі встановлення «контролю над злочинністю». У цих цілях можливе «приручення» одних злочинних організацій для знищення інших, що може принести значну користь як організації, яка залишилося (воно підніме свій злочинний авторитет, одержить нові сфери впливу і т.ін.), так і високопоставленим чиновникам МВС (від одержання чергових і позачергових спеціальних звань чи просування по службі, до придбання ще одного «боржника», який розраховується наданням матеріальних благ і різного роду послуг і т.ін.). Використання корумпованих зв'язків злочинною організацією (і навпаки) найчастіше здійснюється з дотриманням наступних основних вимог: - контакти здійснюються тільки між тими самими особами, в умовах суворої конспірації; - зв'язок найчастіше регулярний і систематичний; - контакти здійснюються в різних місцях (найчастіше багатолюдних – бари, ресторани, парки і т.ін.); - телефонні переговори здійснюються з використанням умовних висловлювань і застосовуються в крайніх випадках; - при необхідності можуть використовуватися схованки; - оплата «послуг» може здійснюватися безготівковими коштами по перерахуванню на визначені персональні рахунки в закордонних банках і т.ін. Дотримання цих вимог дає можливість довгострокового функціонування корумпованих зв'язків і самих ЗО. Розглянувши механізм встановлення корумпованих зв'язків ЗО, доцільно визначити риси і ознаки діяльності таких формувань. За даними наукових досліджень і криміналістичної практики у цілому вже визначився перелік основних рис (деякі з них указувалися раніше), властивих діяльності сучасних ЗО, куди входять наступні: - високий рівень організації і конспірації злочинної діяльності завдяки тому, що вона здійснюється учасниками ЗО із ієрархічністю його побудови, при розділені виконавчих і загальноорганізаційних функцій; - наявність «парасолі безпеки» ЗО за рахунок створення структур, що забезпечують зовнішню і внутрішню безпеку злочинного співтовариства (групи озброєної охорони, бойовиків, групи розвідки, контррозвідки і ін.); - політизація злочинної діяльності, тобто прагнення злочинних співтовариств до влади чи до встановлення таких відносин з окремими представниками органів влади і управління, що дозволяли б впливати на фінансово-господарську політику з метою розширення масштабів своєї злочинної діяльності і відходу від соціального контролю; - масштабний (регіональний, міжрегіональний чи міжнародний) характер злочинної діяльності; - корислива і корисливо-насильницька спрямованість злочинної діяльності (здійснення злочинів економічної і загальнокримінальної спрямованості); - здійснення кримінально-контрольних функцій над легальною банківсько-комерційною та іншою підприємницькою діяльністю на визначеній території, а також над професійною злочинною діяльністю нелегального характеру (наркобізнес, проституція, торгівля зброєю, азартні ігри і ін.); - «відмивання» коштів, отриманих злочинним шляхом, використання їх у легальній підприємницькій діяльності; - зухвало-насильницькі способи здійснення злочинної діяльності; - організація впливу на засоби масової інформації. Даний перелік не є вичерпним. Зі зміною середовища і умов, у яких здійснюється діяльність ЗО, спостерігається зміна як структури, так і форм злочинної діяльності. Сукупність зазначених рис допускає наявність, як уже відзначалося, ще однієї риси: корумпованих зв'язків в апараті влади і управління, а також у правоохоронних органах, тому що без них неможлива злагоджена діяльність і функціонування ЗО. Перш ніж перейти до розгляду ознак організованої злочинної діяльності при наявності корумпованих зв'язків, ми вважаємо за доцільне зупинитися на самому понятті ознаки. У криміналістиці це поняття є одним з фундаментальних, однак єдиної точки зору на те, що собою представляє ознака, дотепер не вироблено. Як і в логіці, у криміналістиці виділяються властивості (чи риси), що є істотними для конкретного явища. Суперечки йдуть про те, чим є ознака – вираженням чи відображенням властивості. Ми поділяємо думку Р.С. Бєлкіна, який вважає, що властивості виявляються через ознаки, самовиражаються в них, і не можуть без них існувати. З огляду на викладене, у результаті аналізу матеріалів оперативної, слідчої і судової практики, можна виділити наступні ознаки, наявність яких, у залежності від сфери діяльності, характеру і обсягу отриманої інформації, дозволяє висунути припущення чи стверджувати про існування корумпованих зв'язків ЗО: У сфері підприємництва: - заняття державними службовцями безпосередньо, через посередників чи підставних осіб підприємницькою діяльністю (у тому числі з використанням влади чи службових повноважень і зв'язаних з ними можливостей); - сприяння посадової особи з використанням службового становища фізичним і юридичним особам у переважному здійсненні ними підприємницької й іншої діяльності; - порушення порядку реєстрації підприємницьких структур і державного регулювання їхньої діяльності; - систематичне порушення посадовими особами законодавства про антимонопольну діяльність, зокрема для блокування конкурентів підприємницької структури з метою підтримки монополії підприємницької діяльності, або з метою штучного створення дефіциту чи підвищення цін на споживчому ринку; - систематичне одержання квот і ліцензій на вивіз за межі держави нафтопродуктів, сировини, рідкісноземельних металів комерційними структурами, для яких даний вид діяльності не є профілюючим; - усі випадки вивозу (у тому числі спроб вивозу) сировинних ресурсів, готової продукції, кольорових металів під виглядом відходів виробництва; - закупівлі по імпорту (з використанням валютних засобів) товарів, придбання яких явно не має комерційної і технологічної перспективи; - виявлення зв'язків представників ЗО, державних підприємств, господарських суспільств, органів виконавчої влади з іноземцями, відносно яких є інформація, що вони причетні до афер і вивозу з країни з порушеннями встановленого порядку сировинних ресурсів, кольорових металів. У сфері фінансово-кредитних відносин: - одержання кредитів, субсидій, субвенцій і дотацій, придбання цінних паперів, нерухомості чи іншого майна з використанням при цьому пільг чи переваг, не передбачених чинним законодавством, або на які юридична чи фізична особа не має права; - факти одержання незаконних дозволів Національного Банку на ведення валютних операцій; - усі випадки незаконного переміщення валютних коштів у закордонні банки; надходження сигналів про наявність незадекларованих рахунків у закордонних банках; - виділення юридичним чи фізичним особам великих кредитів банками без відповідної гарантії на їх повернення; - надання державної гарантії повернення кредиту з порушенням встановленого порядку; - регулярне «обналічування» юридичними чи фізичними особами великих сум коштів; - усі випадки фінансових махінацій, спрямовані в підсумку на організоване розкрадання коштів, що знаходяться в розпорядженні державних і підприємницьких структур. У сфері оподатковування: - виявлені факти будь-яких випадків ухиляння від сплати податків (шахрайське заниження прибутків, тіньові угоди, які не реєструються, і ін.); - усі факти одержання пільг представниками окремих комерційних структур, частково чи цілком звільняючих від сплати деяких видів податків і обов'язкових платежів у бюджет; - усі випадки існування і функціонування фіктивних підприємств. У сфері оренди і приватизації: - заступництво посадових осіб різних управлінських органів, малим підприємствам, спільним підприємствам, асоціаціям, фінансовим компаніям, що виражається в переважному наданні приміщень, устаткуванні, будматеріалів, сировини; - усі випадки встановлення заниженої вартості майна чи об'єктів комунальної власності; - створення умов для банкрутства державних підприємств в інтересах визначених фізичних чи юридичних осіб; - участь представників ЗО в аукціонних комерційних конкурсах чи торгах при приватизації об'єктів державної і комунальної власності. У системі освіти: - функціонування і діяльність платних навчальних закладів без одержання ліцензій; - сприяння неправомірному вступу в навчальний заклад зазначеної особи, а також вплив на прийом поточних сесійних іспитів. В органах державної і виконавчої влади: - внески у виборчі фонди окремих кандидатів чи партій грошових сум, що перевищують установлені межі, або сумнівне їх походження; - участь у виборах в органи державної влади і місцевого самоврядування осіб, що контактують із представниками ЗО, або самих їхніх представників; - необґрунтоване просування по службових сходах осіб, помічених у контактах із представниками ЗО. У митних, правоохоронних і судових органах: - підготовка і незаконне переміщення на територію країни чи за її межі великих партій товарно-матеріальних цінностей, валюти, вогнепальної зброї, боєприпасів, наркотичних речовин; - випадки необґрунтованої кваліфікації контрабанди як порушення митних правил; - згортання оперативних перевірок, попереднього чи судового слідства по кримінальних справах, пасивність, бездіяльність, створення умов для відходу від відповідальності розроблювальних, підозрюваних, обвинувачуваних і підсудних, необґрунтоване винесення м'яких вироків. В усіх вищезазначених сферах: - неправомірне втручання з використанням службового становища в діяльність державних органів чи посадових осіб з метою перешкодити виконанню ними своїх повноважень чи домагання ухвали неправомірного рішення; - використання інформації, отриманої в зв'язку зі службовими функціями, у корисливому іншому чи особистому інтересах; - необґрунтоване відмовлення в наданні відповідної інформації чи несвоєчасне надання інформації, або надання недостовірної чи неповної інформації; - протегування в призначенні на посаду кандидата, що по ділових і професійних якостях не має переваг перед іншими кандидатами; - інфільтрація учасників ЗО в органи влади, господарського управління, у виробничі і комерційні структури; - повідомлення про підозрілі контакти (у тому числі в позаслужбових відносинах) оперативних працівників, слідчих, працівників спецпідрозділів по боротьбі з організованою злочинністю, прокуратури, судових органів, органів державної влади і управління з представниками злочинного середовища, її лідерами. Комплекси перерахованих ознак дозволяють висунути припущення про: - вчинення злочину (злочинів) ЗО, що володіють корумпованими зв'язками; - організовану злочинну діяльність, що супроводжується корумпованими зв'язками, у цілому; - організовану злочинну діяльність в окремих сферах (експорт сировини чи продукції, фінансово-кредитні операції, контрабанда і т.ін.) - тобто це ті ситуації, коли без подібних зв'язків підготовляти, робити чи приховувати ці злочини неможливо.
Читайте також:
|
||||||||
|