МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лекція № 13Тема : «Противідкотні пристрої.»
Питання: 1. Призначення, склад і вимоги до противідкотних пристроїв. 2. Будова гальм відкоту. 3. Будова накочувача.
Навчально-матеріальне забезпечення:
демонстраційні схеми та слайди щодо противідкотних пристроїв і стенди аудиторії № 1-145, навчальна література.
Навчальна література :
1. Корольков Н.Н. Основания устройства и конструкция орудий и боеприпасов наземной артиллерии. Войн. Издат. М.,-1976г. стр.146-161, 235-241. 2. Лопирев М. А. Учебник командора стр.62-75. 3. Савєльєв К.К., Болох О.Я.Основи побудови і конструкції артилерійських установок. СВМІ, 2006-124 с.
Противідкотні пристрої (ПВП) -частини арт. гармати, призначені для пружного з'єднання ствола з лафетом, гальмування руху частин відкотів, повернення або накатування їх в початкове положення і утримання в цьому положенні при будь-якому куті піднесення ствола, що допускається гарматою. Виходячи з призначення ПВП повинні задовольняти наступним вимогам: - створювати опір відкоту по встановленому закону; - забезпечувати необхідну скорострільність АУ; - повертати після пострілу частини відкотів в початкове положення; - забезпечувати плавність відкоту або накату гармати ; - бути простим по конструкції; - бути зручним в експлуатації; - допускати можливість штучного відкоту. ПВП складаються з гідравлічного гальма відкоту накочувача і гальма відкоту (модератора), оскільки гідравліка є хорошим поглиначем енергії.
1.На початку XIX століття з'явилися гармати з відкотом по осі каналу ствола. Їх пристрій наступний. Ствол гармати накладається на люльку так, що при пострілі він може разом з деякими іншими деталями переміщатися по ній уздовж осі каналу ствола в напрямі зворотному руху снаряда. Люлька зв'язується через цапфи з верстатом (нерухома частина гармати) і за допомогою підйомного механізму вона разом із стволом може гойдатися у вертикальній площині. Явище переміщення ствола по люльці під час пострілу називається відкотом,а ствол разом з частинами, які приймають участь у відкоті назваються частинамивідкотів гармати. Для поглинання сили частин відкотів, придбаних ними під дією пострілу, а потім для накатування їх в початкове положення служить гідравлічне гальмо відкоту і накочувач,які поміщаються усередині люльки і складають ПВП. Завдяки зв'язку ствола з верстатом за допомогою ПВП останній при пострілі не піддається безпосередній дії величезної сили Рдн, що розвиває в каналі ствола при пострілі, а тільки випробовує дію реакції ПВП. Ця реакція значно менше сили Рдн, що дозволяє без особливих зусиль забезпечити міцність лафета, стійкість і нерухомість гармати при пострілі. Нерухомість при цьому досягається вживанням сошників невеликих розмірів. Конструктивно розрізняють гальма з рухомим циліндром і нерухомим штоком. А за способом утворення отвору змінного перетину гальма відкоту і накату бувають: - веретенні; - голчаті; - канавочні; - золотникові; - клапанні; - комбіновані. Сукупність трьох агрегатів: гальма відкоту, накочувача і гальма накату носить назву противідкотного пристрою. ПВП включають наступні механізми: - гальмо відкоту; - гальмо накату; - накочувач; - сальники і коміри; - буфери; - пристосування для наповнення рідиною і повітрям; - особливі механізми: а) механізми для зміни довжини відкоту; б) механізм для зміни роботи ПВП із зміною кута піднесення; в) компенсатори для поповнення рідиною при недоліку її або для поглинання її надлишку. 2. Ідея пристрою гідравлічного гальма полягає в наступному:усередині циліндра, наповненого рідиною поміщається поршень з штоком. Циліндр закріплений нерухомо в люльці. В поршні є невеликі отвори. Шток поршня пов'язаний з гузівником ствола. Під час відкоту ствола поршень з штоком переміщатиметься усередині циліндра, а рідина через отвори в поршні пробризкивається з об'єму за поршнем в зростаючий об'єм. На подолання опору рідини пробризкиванню через ці отвори і витрачатиметься головним чином енергія руху частин відкотів. Інша частина енергії відкоту поглинається роботою сили накочувача і силою тертя, що виникає на спрямовуючих люльки і в сальникових ущільненнях гальма накочувача. У сучасних АУ для гальмування відкоту і накату застосовуються гідравлічні гальма, в яких гальмування здійснюється за рахунок гідравлічного тертя, що виникає при перетіканні рідини через отвори певного перетину, при цьому енергія відкоту (до 75%) переходить в теплову енергію рідини. Як робоче тіло використовується: - веретенне масло АУ (МБ-2-180, СМ-4-1, Б-13-2С) - стеол-м в складі: гліцерин 43,6 %, етиловий спирт 20%, вода 32%, хромово-кислий калій 1,6 % і їдкий натрій 0,1 %; - гліцерин. Найпоширеніші гальма відкоту – гальма веретенного типу. У конструкції гальма веретенного типупри відкоті потік рідини, що поступає з робочої порожнини в поршень розділяється на два: - потік, що йде в неробочу порожнину через кільцевий зазор між веретеном і регулюючим кільцем – основний; - потік, що йде в порожнину штока через канавки модератора- додатковий.
При розрахунках гальма веретенного типу приймаються наступні допущення: - ТО повністю заповнений реальною рідиною, стисливістю якої нехтують; - тиск усередині поршня рівний тиску Р1 в робочій порожнині: - тиск Р2 в неробочій порожнині рівний 0, унаслідок освіти в неробочій порожнині вакууму. А також вводяться наступні позначення і визначення: 1) Робоча площа поршня . 2) Робоча площа гальма відкоту 3) Площа отвору регулюючого кільця 4) Змінна площа веретена 5) Змінна площа кільцевого зазора між веретеном і регулюючим кільцем 6) Мінімальна площа для проходу рідини в замодераторний простір W=Атн-Ар
Сила гальма відкоту буде рівна сумі проекцій сил, діючих на шток з поршнем уздовж його осі: Ф=Р1Ат+Р1(Атн-ар) -РзАтн Після численних перетворень даний вираз прийме наступний вигляд:
, Де к=1,2 – 1,4 : К3=3 – 4, і всі величини, окрім а – змінній площі перетину відомі. а визначається з виразу . Важливою гідністю гальма веретенного типу є те, що у нього гальмо накату (модератор) діє на все довжині накату. Це здійснюватиметься якщо під час накату вакуум буде зосереджуватися тільки в неробочій порожнині циліндра, а порожнина штока повністю заповнюватиметься рідиною. Умови заповнення порожнини штока рідиною визначається з виразу
При недотриманні даної умови необхідно змінювати розміри гальма з урахуванням характеру цієї залежності. Сила гідравлічного опору гальма при накаті складається з Фн=Фон+Фтн, де Фон – сила гальма відкоту при накаті Фтн – сила гальма накату. Ця сила розраховується з виразу
Коефіцієнти опору струменя вимірюються в межах: К=К=1,2 – 1,4 : К=1,5 – 1,7 також розраховується площа канавок штока атн=nbh, де n – число канавок 2-4 і розташовуються в порожнині штока b – ширина канавки 5-10 мм
Читайте також:
|
||||||||
|