Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 1.5. Кон’юнктура ринку промислової продукції

Таблиця 3

Таблиця 2

Макроперемінні сегментації промислового ринку

Змінні Можливі значення
1. Галузева належність Галузі народного господарства
2. Характеристики організації-покупця: · розмір організації     · малі, середні, великі
· форма власності і володіння · приватна, державна, комунальна, колективна, орендна
· характеристика виробничих потужностей · продуктивність, вік, ступінь автоматизації, обіг ТМЦ
· географічне розташування · регіон, місто, відстань від заводу
· фінансове становище · гарне, задовільне, погане, з невизначеною перспективою
· характеристики галузі підприємства-споживача · швидкість росту галузі, стадія її розвитку
· стан конкуренції · рівень конкуренції в галузі, складність виходу на ринок, легкість і перепрофілювання
· інтенсивність споживання · не споживають, споживають час від часу, постійний клієнт
· структура відділу постачання · централізована, децентралізована, змішана
3. Використання продукту · тип споживаної продукції   · продукти, послуги
· обсяг споживання · високий, низький
4. Характеристика закупівельної ситуації · тип закупівельної ситуації     · для рішення нових задач, модифікована закупівля, для вже раніше розв’язуваних задач
· стадія в процесі ухвалення рішення про закупівлю · початкова, завершальна

Мікрозмінні сегментаціївідображають специфічні особливості організації й осіб, які приймають рішення про закупівлю. Перелік найбільш важливих змінних приводиться в таблиці 3.

Мікрозмінні сегментації промислового ринку

Змінні Можливі значення
А. Організаційні і закупівельні
1. Технології, які використовуються фірмою Якість, ціна, доставка, регулярність постачань, посляпродажне обслуговування, репутація постачальника, гнучкість у постачаннях
2. Ключові критерії з погляду покупця Оптимізація / насичення
3. Стратегія закупівель Відділ менеджера із закупівель, начальник цеху, головний інженер і т.д.
4. Структура підрозділу Висока, низька
5. Важливість закупівлі Прихильна, неприхильна
6. Позиція стосовно продавця Новатори, послідовники
7. Інноваційна політика Заснована на аналізі цін, торгах з лізингу
8. Закупівельна політика Життєвий цикл пропонованого продукту, послуги
Б. Персональні характеристики
9. Демографічні Вік, стать
10. Стиль ухвалення рішення Нормативний, консервативний, змішаний
11. Відношення до ризику Ризик-приймаючі, ризик-уникаючі
12.Ступінь сприйняття/розуміння Висока, низька
13. Особисті мотивації  
14. Особисті взаємини  
15. Упевненість Висока, низька
16. Посадові обов’язки  
17. Досвід у даній області  

 

Після вибору цільового сегменту (сегментів) фірма повинна вирішити, яку позицію слід зайняти в кожному сегменті.

Позиціонування визначає характер сприйняття підприємства цільовими покупцями. Йому можна дати наступне визначення:

«Розробка і створення іміджу товару так, щоб він зайняв в свідомості покупця гідне місце, що відрізняється від положення товарів конкурентів».

Для товарів промислового призначення дуже важливо, щоб споживач усвідомив визначену вигоду від використання того або іншого товару. Тому процес позиціонування товару промислового призначення, заснований на диференціюванні товару серед подібних йому, забезпечував відповідь на питання – які вигоди ми хочемо дати споживачу і якому образу наш товар зможе дати більш вигідні переваги в порівнянні з конкурентами?

 

Попит – це платоспроможна потреба споживачів. Він може бути потенційним і реальним. Промісловий ринок може бути визначений кількістю організацій з визначеним бюджетом для покупки товарів і послуг.

Попит на промислові товари може бути визначений як:

- вторинний, похідний;

- нееластичний;

- нестійкий;

- перехрестна еластичність попиту;

- парний.

Вторинність попиту на промислові товари означає, що він визначається попитом на споживчі товари і послуги. Якщо попит на споживчі товари зростає або падає, то це позначається і на змінах у попиті на промислові товари.

Попит на промислові товари нееластичний, тобто зміни в цінах на промислові товари не призводять до істотних змін у попиті на них.

Нестійкість попиту на промислові товари пов’язана з більш динамічною зміною технологічних процесів виробництва, постійним відновленням засобів виробництва. Тому постійно виникає потреба в більш досконалих у технічному відношенні засобах.

Перехресна еластичність попиту. Попит на будь-який товар залежить не тільки від його ціни, але і від рівня цін на інші товари. Коефіцієнт ПЕП (коефіцієнт перехресної еластичності попиту) показує на скільки відсотків зміниться попит на даний товар при зміні ціни на інший товар за умови, що решта цін і доходів покупців залишиться незмінними. Якщо він дорівнює нулю, то товари незалежні один від одного за попитом (нееластичний перехресний).

 

Кон’юнктура ринку – економічна ситуація, що склалася, включає співвідношення між попитом і пропозицією, рухом цін і товарних запасів, портфель замовлень за галузями та інші економічними показниками. Іншими словами, кон’юнктура ринку – це конкретна ситуація, що склалася на ринку на даний момент або обмежений відрізок часу, а також сукупність умов, які цю ситуацію визначають.

Всі показники кон’юнктури можна представити у вигляді чотирьох груп:

1) показники матеріального виробництва, що характеризують пропозицію товару;

2) показники попиту на товари;

3) показники валютної і кредитно-грошової ситуації, що характеризують як пропозицію, так і попит;

4) ціни, як найбільш концентровані показники.

Показники матеріального виробництва.До цих показників відносяться дані про промислове виробництво товарів, які можна класифікувати таким чином.

- абсолютні показники (натуральні і вартісні);

- відносні показники (індекси, темпи зростання та ін.);

- непрямі показникиобсяг або портфель замовлень, динаміку завантаження виробничих потужностей, обсяг інвестицій і навіть рівень зайнятості у відповідній галузі і т. д..

Показники попиту на товари.Ці показники відображають характер споживання на ринку споживчих товарів і включають дані про оптову і роздрібну торгівлю, рух товарних запасів, обсяг внутрішніх перевезень вантажів.

Показники валютної і кредитно-грошової ситуації. Для оцінки кон’юнктури ринку на галузевому і національних рівнях важлива роль належить показникам валютної і кредитно-грошової ситуації: курси акцій, величини облікового відсотку, кількість банкрутств і т. п.

Показники ціни.Вони є найважливішим показником кон’юнктури. Ціни можна розділити на дві групи: абсолютні, які характеризують рівень і зміну цін в грошовому виразі на конкретні вироби, і відносні, такі, що характеризують зміну цін в часі (індекси). У динаміці цін відбивається рух всіх інших показників і чинників, що впливають на них.

 


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  3. Аналіз асортименту й структури випуску продукції.
  4. АНАЛІЗ ВИРОБНИЦТВА ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ
  5. Аналіз витрат на 1 грн. вартості продукції
  6. Аналіз витрат на гривню товарної продукції
  7. Аналіз загальної суми витрат на виробництво продукції.
  8. Аналіз обсягу виробництва продукції в натуральному й вартісному вираженні.
  9. Аналіз показників валового прибутку і собівартості реалізованої продукції
  10. Аналіз рентабельності продукції
  11. Аналіз рентабельності продукції.
  12. Аналіз рівня, динаміки і структури обсягу виробленої та реалізованої продукції




Переглядів: 1006

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
І дослідження попиту на промислові товари | Тема 1.6. Конкуренція на промислових ринках

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.053 сек.