Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Штучний інтелект

За часом виникнення цей напрямок в інформатиці — наймолодший. Період його появи як наукової дисципліни — початок 70-х рр. минулого сторіччя. Але зараз, мабуть, саме штучний інтелект визначає стратегічні напрямки розвитку інформатики.

Штучний інтелект тісно пов'язаний з теоретичною інформатикою, з якої він запозичив багато моделей і методів, наприклад активне використання логічних засобів для перетворення знань. Також цей напрямок тісно пов’язаний з кібернетикою. Математична і прикладна лінгвістика, нейрокібернетика і гомеостатика тісно пов'язані з розвитком штучного інтелекту. І звичайно, ведення робіт в галузі створення інтелектуальних систем (чим, власне, і займаються фахівці, що працюють в галузі штучного інтелекту) неможливе без розвинутих систем програмування. Останній зв'язок настільки тісний, що існує навіть думка, що роботи в галузі проектування і створення інтелектуальних систем є нова ступінь робіт в галузі програмування.

Основна мета робіт в галузі штучного інтелекту — прагнення проникнути в таємниці творчої діяльності людей, їхньої здатності до оволодіння навичками, знаннями й уміннями. Для цього необхідно розкрити ті глибинні механізми, за допомогою яких людина здатна навчитися практично будь-якому виду діяльності. Якщо суть цих механізмів буде розгадана, то є надія реалізувати їх подобу в штучних системах, тобто зробити їх по-справжньому інтелектуальними.

Така ціль досліджень в галузі штучного інтелекту тісно пов'язує їх з досягненнями психології — науки, однією з задач якої є вивчення інтелекту людини. У психології зараз активно розвивається особливий напрямок — когнітивна психологія, дослідження в якому спрямовані на розкриття тих закономірностей і механізмів, що цікавлять фахівців в галузі штучного інтелекту.

Творців інтелектуальних систем цікавить не тільки проблема автоматизації здатності до міркувань, тобто моделювання міркувань, але і здатності до сприйняття навколишнього світу, якою досить успішно користуються живі істоти (і звичайно, люди). Тому крім досягнень когнітивної психології в роботах зі штучного інтелекту використовуються і результати, отримані в психології сприйняття інформації різного типу.

Крім психологічних досліджень, у сферу інтересів фахівців в галузі штучного інтелекту входять ті лінгвістичні дослідження, що тісно пов'язані з психологією. Цю граничну галузь активно досліджує психолінгвістика. Її результати стосуються моделювання спілкування не тільки за допомогою природної мови, але і з використанням інших засобів (жестів, міміки, інтонації і т.д.).

Як ми вже говорили, математична і прикладна лінгвістика також тісно взаємодіють з дослідженнями в галузі штучних систем спілкування природною мовою. Комп'ютерна лінгвістика — ще один з лінгвістичних напрямків, з яким тісно пов’язані інтереси штучного інтелекту.

Існує багато способів описати і представити різноманітні знання про світ. І природна мова лише один з них. Ще один приклад — мова математики, здатна виразити своїми засобами багато законів і закономірностей навколишнього світу. Існує спеціальна наука, яка називається семіотикою. Вона вивчає спільні властивості різних систем, здатних описувати явища навколишнього світу і його закони. Зрозуміло, що до семіотики фахівці зі штучного інтелекту виявляють не менший інтерес, ніж до психології або лінгвістики.

І звичайно, досягнення математичної логіки вносять свій вагомий внесок у розвиток наших представлень про людський інтелект і про можливі шляхи формалізації людських міркувань.

Штучний інтелект — наука не чисто теоретична. Вона займається і прикладними питаннями, що пов'язані з побудовою реально діючих інтелектуальних систем, наприклад роботів. Але робототехніка — наука про роботів — не вичерпує всіх типів інтелектуальних систем. Наприклад, експертні системи набагато менш відомі, ніж роботи, але вони активно входять у наше життя.


Читайте також:

  1. POS -Інтелект - відеоконтроль касових операцій
  2. Адміністративний захист об’єктів інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції
  3. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності
  4. Адміністративно-правовий захист права інтелектуальної власності
  5. Важкість праці: Динамічні, статичні навантаження. Напруженість праці. Увага, напруженість аналізаторних функцій, емоційна та інтелектуальна напруженість, монотонність праці.
  6. Вартість є однією з основних ознак товару. Щоб продати права на об'єкти інтелектуальної власності чи ви­користати їх у власному виробництві, необхідно визначити їхню вартість.
  7. Види мислення. Розвиток мислення. Поняття про інтелект.
  8. Використання в господарській й діяльності прав інтелектуальної власності
  9. Використання об'єктів права інтелектуальної власності у власному виробництві
  10. Використання прав інтелектуальної власності у сфері господарювання
  11. Вимоги до інтелектуальних систем реального часу та шляхи підвищення їх швидкодії
  12. Виникнення майнових прав інтелектуальної власності.




Переглядів: 1573

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Програмування | Обчислювальна техніка

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.