Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Обчислювальна техніка

Інформаційні системи

Початок цьому напрямку поклали дослідження в галузі документалістики й аналізу науково-технічної інформації, що проводилися ще до появи комп'ютерів. Але свого справжнього розвитку інформаційні системи досягли лише тоді, коли комп'ютери міцно ввійшли в їх склад. Зараз у рамках цього напрямку вирішуються кілька основних задач.

1. Аналіз і прогнозування потоків різноманітної інформації, які переміщуються в суспільстві. Вивчаються потоки документів з метою їх мінімізації, стандартизації і пристосування для ефективної обробки на обчислювальних машинах, а також особливості потоків інформації, що протікає через журнали, газети, радіоканали, телевізійні канали й інші канали поширення інформації. Оцінюється вплив розповсюджуваної інформації на науково-технічний прогрес і стан суспільства.

2. Дослідження способів представлення і збереження інформації, створення спеціальних мов для формального опису інформації різного типу, розробка спеціальних прийомів стиску і кодування інформації, анотування об'ємних документів і реферування їх. У рамках цього напрямку розвиваються роботи зі створення банків даних великого обсягу, що зберігають інформацію з різних галузей знань у формі, доступній для обчислювальних машин.

3. Побудова різних процедур і технічних засобів для їх реалізації, за допомогою яких можна автоматизувати процес добування інформації з документів, що не призначені для обчислювальних машин, а орієнтовані на сприйняття їх людиною. Ці дослідження тісно пов'язані з проблемою добування змісту тих або інших документів при введенні їх у банки даних й інші інформаційні сховища, орієнтовані на комп'ютери.

4. Створення інформаційно-пошукових систем, що здатні сприймати запити до інформаційних сховищ, які сформульовані на природній людській мові, а також на спеціальних мовах запитів для систем такого типу.

5. Створення мереж збереження, обробки й передачі інформації, до складу яких входять інформаційні банки даних, термінали, що обробляють центри і засоби зв'язку.

Перераховані задачі показують, що роботи в галузі інформаційних систем спираються, з одного боку, на дослідження в прикладній лінгвістиці, яка створює мови для запису інформації і пошуку відповідей в інформаційних масивах за запитами, а з іншого боку, на теорію інформації, що поставляє моделі і методи, які використовуються при організації циркуляції інформації в каналах передачі даних.

 

Обчислювальна техніка являє собою цілком самостійний напрямок досліджень. У рамках цього напрямку вирішується чимало задач, що не мають прямого відношення до інформатики та її проблем. Наприклад, ведуться численні дослідження, спрямовані на удосконалення елементної бази обчислювальних машин. Основний зміст мікроелектроніки складають теорія, методи розрахунку і технологія виготовлення інтегральних мікросхем. Мікросхеми стали основною елементною базою більшості сучасних засобів електронної техніки. Але, звичайно, розвиток сучасної інформатики немислимий без комп'ютерів — основного і поки єдиного інструмента для роботи з різноманітною інформацією.

Ефективне використання комп'ютерів неможливе без знання їх архітектури і принципів функціонування. Вони не працюють без спеціально створених для них операційних систем, програм, що тестують, трансляторів — усього того програмного забезпечення, що складає програмне середовище, у якому «існує» обчислювальна машина.

Це означає, що розвиток обчислювальної техніки неможливий без використання результатів, отриманих у програмуванні, штучному інтелекті й інших розділах, що складають інформатику. Навіть проектування сучасних обчислювальних машин і розробка їх елементної бази вимагають спеціальних систем автоматизованого проектування, створенням яких займаються фахівці, що працюють в галузі інформатики.

Крім того, як ми вже казали, для будь-якої обчислювальної машини необхідно створити операційну систему, що забезпечує її функціонування. А цим також займаються люди, що працюють в галузі інформатики.

Великий вплив на розвиток нових структур обчислювальних машин зробили роботи в галузі штучного інтелекту. У результаті комп'ютери нових поколінь стають куди більш інтелектуальними, ніж їх попередники. Вони мають можливість спілкуватися з користувачем мовою, максимально наближеною до звичайної розмовної мови, вони не вимагають докладного написання програм рішення задач з даної проблемної галузі, а складають її самі на основі завдання і знань про рішення задач у цій галузі, що зберігаються в базах знань цих машин.

Таке взаємопроникнення методів, характерних для цих двох галузей, дозволяє розглядати значну частину досліджень в галузі обчислювальної техніки стосовно робіт, що проводяться в інформатиці.


Читайте також:

  1. IV. Агротехніка квітково-декоративних рослин відкритого грунту.
  2. Агротехніка вирощування сіянців модрини
  3. Агротехніка вирощування сіянців ялини
  4. АНТИЧНА НАУКА І ТЕХНІКА
  5. Архаїчна техніка
  6. Готельні номери оснащують наступними побутовими приладами: аудіо- та відеотехніка, фени, праски, чайники та ін.
  7. Документування господарських операцій бюджетних установ, облікові регістри та техніка облікової реєстрації
  8. Загальні питання облікової політики підприємства та техніка їх здійснення
  9. Загальні правила роботи в аналітичній лабораторії. Техніка безпеки.
  10. Законодавча техніка.
  11. Імпульсна техніка.
  12. Індивідуальна техніка журналістів для обробки тексту, аудіо, аудіовізувльного запису інформації в системі Інтернет -видань.




Переглядів: 1388

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Штучний інтелект | Інформатика в природі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.